Forfatter Emne: OT: att nørder...Oister Vs 3???  (Læst 4007 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
OT: att nørder...Oister Vs 3???
« Dato: Januar 19, 2009, 02:28:56 pm »
Jeg kiggede lige i krystalkuglen.....eller internettet.

Jeg tror inden for nær fremtid at jeg dødsdømmer min forældede TDC bredbånd.

Jeg tror mere fremtiden betyder hver vores bærbar (4stk) og hver vores mobilbredbånd. Så kan ungerne surfe undervejs i bilen i stedet det der DVD skrammel, der er net i sommerhuset, og man burde være dækket ind ved hotelbesøg, når man er på messe osv.

Men virker det??? erfaringer??? skal man vente et par år måske?

Jeg kom lige til at se på www.oister.dk, at de reklamerer med at de bruger 3's net.....3 tilbyder to forskellige løsninger, bruder oister den langsomme, eller er de bare billigere?

talk to me guys
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Claus m

• Sandt SVin
Re: OT: att nørder...Oister Vs 3???
« Svar #1 Dato: Januar 19, 2009, 03:57:53 pm »
Umiddelbart ser det ud til oyster, kører med en hastighed, som 3 ikke selv tilbyder, for 3 tilbyder classic som er 1 mb, og premium som er op til 7,2mb, hvor den fra oyster er op til 2 mb men til samme pris som for 3 classic. Konklusion: Var det mig, så ville jeg tage oyster ud fra specifikationerne, da jeg ikke har brug for hurtigere end de tilbyder, desuden så kan 3 ikke komme op på deres så fine 7,2mb som de ellers siger med premium, de er sjældent over 3 mb.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2009, 04:33:20 pm »
Har mobilt bredbånd på firma-compen. Og det er altid signal... der er dog nogle steder at forbindelsen kun er 2G = virkelig langtsom!!!
Men er også fra det mørke jylland, så dækningen er som regel kun optimal i byen (Esbjerg)

Det er noget Vodafon-noget via TDC (Er ikke så meget inde i det skidt) Men der er altid forbindelse igennem, og hastigheden er fint til bare at surfe på, så længe der er 3G eller 3G+ forbindelse...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #3 Dato: Januar 20, 2009, 12:16:25 am »
Virkelige sjældent jeg har problemer med 3's dækning. Har stort set altid Turbo3G net, selvom jeg er holdt op med at teste hastigheden..  :whatever: Om du vælger Oyster eller 3 er et fedt, føl på pengepungen og så har du dit svar. Oyster er ejet af 3.dk, og er en billigere variant af deres udbud som Telmore er for TDC.
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #4 Dato: Januar 20, 2009, 12:37:13 am »
Jeg er også utroligt tilfreds med 3's dækning!

Undersøg dog lige om de har nogen forbehold i forhold til om mobilt internet (generelt) virker når man kører. Jeg har hørt fra flere semi-pålidelige kilder at man helst skal være nogenlunde stationær når man bruger Turbo3G...

En anden vigtig detalje er at alle mobile internetudbydere har et eller andet fair-usage klausul på deres linier hvilket vil sige at det IKKE er frit forbrug. Hvis man henter mere end 10gb så skal man vist betale pr. megabyte. Så hvis ungerne har et liberat forhold til copyright-lovgivningen og downloader i et væk - så skal du lige være opmærksom på det.

Hver jeres fobindelse? Vil du betaler 299 kr om måneden pr computer?!?! Men er faktisk at man kan dele forbindelsen... Kræver dog muligvis noget software...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #5 Dato: Januar 20, 2009, 08:06:35 am »
Hver jeres fobindelse? Vil du betaler 299 kr om måneden pr computer?!?! Men er faktisk at man kan dele forbindelsen... Kræver dog muligvis noget software...
Havde så sandelig ikke tænkt mig at betale for det.....det er vel derfor man har et job.

Fordelen er jo netop at vi er komplet uafhængige af hinanden, tid, og sted. Perfekt for en familie der faktisk ikke gider være sammen  :mrgreen:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....