Forfatter Emne: Er der noget man specielt skal være obs på ?  (Læst 6177 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per B

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
  • Sv 650s K4
Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Dato: Januar 18, 2009, 04:31:42 pm »
Hej.
Som skrevet i går, er jeg nybagt ejer af en 650 s k4.
Jeg skal snart til at give den et stort eftersyn , Jeg skifter (ud over olie og filter) kølervæske, skiller og rengør bremser mm.
Men ud over alt det sædvanlige, er der så noget at I som erfarne sv kørere kan sige ( Det der skal du lige ta´og tjekke ) pga egne erfaringer ?. Eller er det bare (no problem  :D).
Cyklen har kørt 9500km.
Hvad kører i med af luftfilter?

På forhånd tak
Per.




Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #1 Dato: Januar 18, 2009, 04:58:20 pm »
Smøre alle bevægelige dele. (greb mm.)

Gå dine dæk efter for små "søm" og sten som vil bore sig længere og længere ind under kørsel.

Hvis du har "råberør" på kan det være at ulden måske er klar til udskiftning. (tror det dog ikke med kun 9000 km på klokken)

Jeg kører med K&N filter da papercross larmer alt for meget til min smag. (bliver enormt belastende ved længere køreture.)

« Senest Redigeret: Januar 18, 2009, 05:00:06 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

  • Gæst
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2009, 07:40:45 am »
Hej.
Som skrevet i går, er jeg nybagt ejer af en 650 s k4.
Jeg skal snart til at give den et stort eftersyn , Jeg skifter (ud over olie og filter) kølervæske, skiller og rengør bremser mm.
Men ud over alt det sædvanlige, er der så noget at I som erfarne sv kørere kan sige ( Det der skal du lige ta´og tjekke ) pga egne erfaringer ?. Eller er det bare (no problem  :D).
Cyklen har kørt 9500km.
Hvad kører i med af luftfilter?

På forhånd tak
Per.


Jeg ville også se efter om indsugnings spjældende er korrekt synkroniseret, jeg købte min kilo SV´er fra ny og de var ikke justeret særlig præcist.
Så ville jeg også checke TPS justeringen, den er heller ikke justeret helt så godt fra fabrikken.
Derudover har jeg gode erfaringer med en gang om året lige at hælde noget fuel cleaner i tanken for at holde insprøjtningssystemet rent.  :)

« Senest Redigeret: Januar 19, 2009, 07:42:27 am af René T »

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #3 Dato: Januar 19, 2009, 09:19:07 am »
Flot maskine tillykke med den!
Yes KN filter det har jeg også haft glæde af! Lyder bedre men stadig civiliseret, trækker måske lidt bedre i midterområdet, går lidt længere på literen, og så er det et evighedsfilter.
Prøv at tjekke om kæden ar spændt ordentligt, det er noget af det man nemt glemmer!
Jeg har eftermonteret en forlænger til forskærmen for at undgå for meget vand i elektronikken.
Husk - ikke noget med at putte fuldsyntetisk olie på motoren, det ødelægger koblingspladerne!
Og så kører jeg rubndt med en lille reservedunk  :oops: man blir klog af skade!
Held og lykke med den!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #4 Dato: Januar 19, 2009, 09:20:50 am »
Og så kører jeg rubndt med en lille reservedunk  :oops: man blir klog af skade!
Jeg stopper bare når jeg skal tisse.... :afro:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Per B

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
  • Sv 650s K4
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #5 Dato: Januar 21, 2009, 09:14:05 pm »
Hej
Super, at få nogle gode råd.
Jeg undrede mig dog lidt over det med fuldsyntetisk olie. Jeg ved godt at man ikke må anvende fuldsyntetisk fra biler.
Men jeg har allerede købt Motul 300V factory line 10/40 som er en fuldsyntetisk mc olie.
Der står : reduces wear and exellent wet clutch performance. Så det kan vel ikke være et problem ?

Jeg har også tænkt på en forskærmsforlænger, for at undgå unødvendig SVineri på maskinen.


Tak for hjælpen.
Mvh Per

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #6 Dato: Januar 21, 2009, 09:47:25 pm »
Hej
Super, at få nogle gode råd.
Jeg undrede mig dog lidt over det med fuldsyntetisk olie. Jeg ved godt at man ikke må anvende fuldsyntetisk fra biler.
Men jeg har allerede købt Motul 300V factory line 10/40 som er en fuldsyntetisk mc olie.
Der står : reduces wear and exellent wet clutch performance. Så det kan vel ikke være et problem ?

Jeg har også tænkt på en forskærmsforlænger, for at undgå unødvendig SVineri på maskinen.


Tak for hjælpen.
Mvh Per

Jeg har kørt på fuldsyntetisk i nu 54.000km hvor maskinen er blevet brugt "hårdt" - og både kobling og motor har taget imod med oprejst pande.  :)

Lige i starten synes du sikkert en forskærsforlænger er en god ide - men ved hårde opbremsninger kan den gå imod køleren...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #7 Dato: Januar 21, 2009, 11:16:54 pm »
Suzuki har lidt forskellige meninger om det skal være del eller fuldsyntetisk, og de bruger undskyldningen om de SV´ere som brænder deres kobling af, men om det ene er bedre end det andet er en religion.  :undecided:

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #8 Dato: Januar 22, 2009, 12:29:21 am »
Lige i starten synes du sikkert en forskærsforlænger er en god ide - men ved hårde opbremsninger kan den gå imod køleren...

Tykke dyr!  :mrgreen:  Mindre McD, tykkere olie eller strammere fjedre  :loser: :wink:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #9 Dato: Januar 22, 2009, 08:22:11 am »
Lige i starten synes du sikkert en forskærsforlænger er en god ide - men ved hårde opbremsninger kan den gå imod køleren...

Tykke dyr!  :mrgreen:  Mindre McD, tykkere olie eller strammere fjedre  :loser: :wink:

Man kan jo også bruge nillers patent løsning til skærmforlænger  :lol:
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #10 Dato: Januar 22, 2009, 09:33:23 am »
Det med koblingen...........
Jeg har selv ødelagt en kobling  :oops: og det var efter sigende den fuld syntetiske olies skyld!
Så religion og religion!
Men selvfølgelig kan det være mig der filer for meget på koblingen!
Syns det nu ik  :mrgreen:
Vedr reservedunken - egner sig nok ikke til vandladning! det er kun ½ liter!  :wink: ska bare lige være nok til at liste hen til den nærmeste tank! har prøvet at stå på motorvejen, ude midt i ingenting, midt om naten, med en tom tank og en mildt sagt mellemfornøjet kæreste   :brok:
Det var ik en ommer!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #11 Dato: Januar 22, 2009, 10:10:32 am »
Vedr reservedunken - egner sig nok ikke til vandladning! det er kun ½ liter!  :wink: ska bare lige være nok til at liste hen til den nærmeste tank! har prøvet at stå på motorvejen, ude midt i ingenting, midt om naten, med en tom tank og en mildt sagt mellemfornøjet kæreste   :brok:
Det var ik en ommer!
 8)
:lmao:..."jamen skat, se hvor spontan jeg er, vil du med ind i busken"

Men ellers...tjek altid om du har noget siddende mellem tænderne, da man storsmiler hver gang man får startet SVinet  8)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #12 Dato: Januar 23, 2009, 12:00:40 am »
Lige i starten synes du sikkert en forskærsforlænger er en god ide - men ved hårde opbremsninger kan den gå imod køleren...

Tykke dyr!  :mrgreen:  Mindre McD, tykkere olie eller strammere fjedre  :loser: :wink:

Ikke mig - min er med GixxeR gaffel, forstås.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Per B

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
  • Sv 650s K4
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #13 Dato: Januar 25, 2009, 07:57:51 pm »
Fint med lidt gode råd.
Det lyder jo ikke til der er det store at frygte !!
Indrømmet :oops:jeg har squ også prøvet at trække min gamle mc 1 kilometer hjem i 25gr. varme, gør herefter alt for at undgå det igen! men nok om det.
Jeg prøver med Kn filter og motul fuldsynt. mc olie.
Er alle forskærmsforlængere noget pis ?

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Er der noget man specielt skal være obs på ?
« Svar #14 Dato: Januar 25, 2009, 08:47:57 pm »
hus
Lige i starten synes du sikkert en forskærsforlænger er en god ide - men ved hårde opbremsninger kan den gå imod køleren...
men nu er Pers jo en '650 og der har jeg ikke hørt om problemer med forlængeren