Forfatter Emne: Hjælp til smd lodning  (Læst 8315 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Morten L

• Gæst
Re: Hjælp til smd lodning
« Svar #15 Dato: Januar 17, 2009, 03:31:40 pm »
Jeg har købt skiven i Tyskland på denne adresse http://www.kapitainfahrzeugtechnik.de/

der skal 12 v til skiven det ser lækkert ud.

Mvh Henrik

Dem har jeg også handlet hos - dog via e-bay.
Handlen gik igennem uden problemer / besvær.

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #16 Dato: Januar 17, 2009, 05:50:53 pm »
Jeg takker mange gange. Syntes bare ikke den tyske side virker. Når man kigger/surfer lidt rundt på den kommer bare en "Error 404 - Not found"

Men Henrik: Er det bare lige plug 'n' play med stik og det hele, eller skal jeg lodde noget? Og ligger der 12V. stik i lygtehuset på SV'eren man tager det fra eller hvordan? :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #17 Dato: Januar 17, 2009, 06:14:30 pm »
ledninger er sat på plasmaskive, der går en ledning ud fra instrument og så sætter du evt det til positionslyset
eller andet 12 v, det giver sig selv når man har skiven ellers skriver du bare

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
« Svar #18 Dato: Februar 05, 2009, 11:52:22 am »
Der har jeg også bestilt min, nemt!! men jeg skulle lave en bankoverførsel, i stedet for at betale med kredit kort.
Glæder mig til at få den mont. her i foråret samt at få mont. blå og røde dioder.
Så jeg for samme display som højere oppe.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

pingo

• Sandt SVin
« Svar #19 Dato: Februar 05, 2009, 02:53:03 pm »
Hvad er ideen i sådan en plasmaskive? Lyser den specielt op, eller hvordan? Jeg ka ikke lige se det ud fra billederne..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #20 Dato: Februar 05, 2009, 04:42:17 pm »
Udemærket Henrik!  :thumbsup:

Linket til den tyske side opgav jeg (den viser hele tiden 404 fejl), men via en anden tråd herinde som Rune startede fandt jeg frem til "samme" plasmaskive, bare i U.S of A.

Og grunden til jeg skifter min skive ud, er fordi jeg syntes den ser lidt kedelig ud som standard, og derfor vil gøre den mere personlig :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Februar 05, 2009, 05:52:25 pm »

Linket til den tyske side opgav jeg (den viser hele tiden 404 fejl), men via en anden tråd herinde som Rune startede fandt jeg frem til "samme" plasmaskive, bare i U.S of A.

Og grunden til jeg skifter min skive ud, er fordi jeg syntes den ser lidt kedelig ud som standard, og derfor vil gøre den mere personlig :)

ja men hvis det er dem jeg tror det er i USA, så vil de ikke sende de vil selv montere
en plasma får 12 v og tranformere det op til 140 v, selve skiven lyser op når den
får spænding, jeg kan sagtens komme ind på den tyske side.

Mvh Henrik

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #22 Dato: Februar 05, 2009, 06:20:43 pm »

ja men hvis det er dem jeg tror det er i USA, så vil de ikke sende de vil selv montere
en plasma får 12 v og tranformere det op til 140 v, selve skiven lyser op når den
får spænding, jeg kan sagtens komme ind på den tyske side.

Mvh Henrik

Sådan som jeg forstod det. Så vil de selv lave det hvis man vælger løsningen med plasmaskiven og dioderne. For jeg fik dem bare til at sende kun plasmaskiven, da jeg ikke ville til at sende mit print derover...

Har lige været inde på det tyske site igen, og stadig intet held. Hvor efter jeg så kommer i tanke om jeg bruger FireFox, og prøver derfor med IE... wolla så virker sitet... TAK Firefuck  :club:, tak skal du have.
Men jeg siger indtil videre tak Henrik, du hører nærmere når jeg engang får plasmaskiven hjem :)

Emil -Ejlemos-

• Plastikrocker
  • XR-1000 Rouge TC-6
« Svar #23 Dato: Februar 13, 2009, 07:34:36 pm »
hvad faen er smd lodning??? "Super Meget Dippidut" eller??

SMD = Surface Mount Device
Betyder på dansk at den til forskel for en leaded diode ikke har nogen ben, men skal loddes liggende på printet.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #24 Dato: Februar 13, 2009, 09:07:34 pm »
hvad faen er smd lodning??? "Super Meget Dippidut" eller??

SMD = Surface Mount Device
Betyder på dansk at den til forskel for en leaded diode ikke har nogen ben, men skal loddes liggende på printet.

Aha

Clach

• Scooterfjæs
  • *
    • Clach.dk
« Svar #25 Dato: Februar 21, 2009, 08:26:59 pm »
På den tyske side med plasmaskiverne, ser det ikke ud til at det er den rigtige skive til en 1000'er...hvilken en har I brugt til jeres?

Mvh Claus

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #26 Dato: Februar 22, 2009, 02:09:50 am »
du skal kigge under sv 1000 og på skiven står der kun sv . Det er den jeg har købt. Mvh Henrik

Clach

• Scooterfjæs
  • *
    • Clach.dk
« Svar #27 Dato: Februar 22, 2009, 01:18:44 pm »
Ja det er jo netop det der er problemet...til den de siger er til en 1000'er, er der vist billede til en TL1000...

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #28 Dato: Februar 22, 2009, 01:59:52 pm »
nummer 6 billed når du går ind på suzuki og scroller ned
men den plasma til sv1000 er ikke vist dette er til en anden model men i
feltet ved siden af plasma skiven står der dette "Suzuki SV 1000 Plasma Tachoscheiben ´´Reverse" prøv dette...

du bliver nok forvirret af den skive ikke er vist eller skriv til ham
men du kan rolig købe

Mvh Henrik

Clach

• Scooterfjæs
  • *
    • Clach.dk
« Svar #29 Dato: Februar 22, 2009, 02:35:40 pm »
Ja det var netop lige den jeg beskrev i tidligere indlæg. Du har fuldstændig ret i, at billedet forvirrede mig :)
Men jeg må prøve at ha sådan en skive hjem, for det er da en lækker mod til cyklen!!

Takker for hjælpen