Forfatter Emne: Hjælp til tunning  (Læst 5828 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Slagteren

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Tak til USA og deres vanvittige våbenlov
Hjælp til tunning
« Dato: Januar 07, 2009, 07:50:30 pm »
Hej allesammen

Går og overvejer at tune min sv 650 k6 :lol:
Nogen der har erfaringer med dette og nu tænker jeg på ændring af knastaksler osv!!

Vil blive meget taknemlig over hjælpen.

Mvh
Christopher









Takker alle sammen for hjælpen.
Glemmer tunningen og køber nyt i stedet!!
« Senest Redigeret: Januar 08, 2009, 03:19:20 pm af Slagteren »
Gsxr 600 k7.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hjælp til tunning
« Svar #1 Dato: Januar 07, 2009, 07:55:01 pm »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Hjælp til tunning
« Svar #2 Dato: Januar 07, 2009, 10:43:54 pm »
har snakket med en der har et overbore kit i - så det blev en 750cc - den var næsten for vild pga heste kontra vægt

anden gear-arm eller fodhviler set så den hurtigere/lettere skifter gear

ellers åben luft-filter kassen? potter?

knaster kender jeg intet til men holeshot har et kit med en guide...
(cam degrading kit)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hjælp til tunning
« Svar #3 Dato: Januar 07, 2009, 11:38:45 pm »
Hej Christopher,

Jeg har lige 2 ting du skal overveje inden du giver dig i kast med projektet - økonomi og forsikring.

Hvis du skifter knaster bliver du også nødt til at smide et åbent filter i (eks. Pipercross) og skifte til en åben potte hvis du ikke allerede har det. Jeg er heller ikke sikker på at du kan omprogrammere ECU'en til at give den mængde benzin som du vil kunne forbrænde med et opboringskit (hvis det var sagen). Så en Powercommander vil sikkert også være nødvendig før den kører optimalt.

I sidste end vil det have kostet dig det samme som at sælge cyklen og opgradere til en SV1000 - som sikkert også vil have mere moment og flere kræfter end et tuningskit.

Når du en gang vil sælge cyklen igen skal du ikke regne med at få en pind for kittet hvorfor pengene må anses for at være tabt...

Så 1.000.000 kr spørgsmålet er - hvorfor ikke opgradere til en 1000'er?

Hvad angår forsikring så skal du nok overveje om den dækker hvis du ændrer på den grundlæggende motorkonstruktion. Det vil sige skifter knaster eller monterer et opboringskit. Det er meget sandsynligt at du kommer til at betale en højere præmie. Sikkert i nærheden af hvad en 1000'er koster.

Spørgsmålet melder sig derfor igen - hvorfor ikke opgradere til en 1000'er?

Det vil uden tvivl være en bedre "investering" set ud fra et økonomisk perspektiv!

.... vil ikke være en lyseslukker - men blot give dig et konstruktivt og solidt grundlag at beslutte dig på.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hjælp til tunning
« Svar #4 Dato: Januar 08, 2009, 12:10:30 am »
Som Skurkenfraflorida siger - hvorfor ikke bare en 1000?
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Hjælp til tunning
« Svar #5 Dato: Januar 08, 2009, 09:18:41 am »
Som Skurkenfraflorida siger - hvorfor ikke bare en 1000?
og når den bliver for lille kan du enten skifte til en racer eller lave den til en 1080cc ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Hjælp til tunning
« Svar #6 Dato: Januar 08, 2009, 09:54:53 am »
Som et par andre har skrevet - så glem at tune en sv650. Køb en 1000'er.

Når man tuner på en mindre cykel så er der pludselig nogle ting der ikke længere passer sammen til resten af cyklen.
Det kan være kobling eller bremser eller andre dele der slet ikke var tiltænkt den ændring du laver.

Og når man så først går igang og skifter alle de dele man måske skulle gøre. Bremser, Kobling evt forgaffel - så har du lagt langt flere penge i din cykel end du kunne ha fået en større cykel for.

For slet ikke at tale om når det man har lavet alligevel ikke virker og går i stykker :)

Nææ køb du en 1000'er og nyd det større moment og den dybere lyd :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hjælp til tunning
« Svar #7 Dato: Januar 08, 2009, 10:09:05 am »
Som Skurkenfraflorida siger - hvorfor ikke bare en 1000?

Direkte fra plejehjemmet!  :lol: Det er far! :hand:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Hjælp til tunning
« Svar #8 Dato: Januar 08, 2009, 12:30:52 pm »
Eller køb en 1000er og bor den op  :mrgreen: Ska vi sige små 1500 ccm?  :mrgreen:

Enig med de andre i øvrigt - køb større, glem dyr tuning  :wink:. Speedshoppen i Kolding havde på et tidspunkt en "SV700" til salg - den skulle efter sigende ik køre ret meget hverken hurtigere eller bedre end en normal 650er  :?
« Senest Redigeret: Januar 08, 2009, 12:32:43 pm af Rask »
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Hjælp til tunning
« Svar #9 Dato: Januar 10, 2009, 09:44:35 am »
Eller køb en 1000er og bor den op  :mrgreen: Ska vi sige små 1500 ccm?  :mrgreen:

Enig med de andre i øvrigt - køb større, glem dyr tuning  :wink:. Speedshoppen i Kolding havde på et tidspunkt en "SV700" til salg - den skulle efter sigende ik køre ret meget hverken hurtigere eller bedre end en normal 650er  :?

X1 .... GSX .... så behøver du ikke tænke på tunning ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Hjælp til tunning
« Svar #10 Dato: Januar 10, 2009, 12:14:00 pm »
Som Skurkenfraflorida siger - hvorfor ikke bare en 1000?
Har endda set de fås lettere brugt i sølv til kun 90K  :mrgreen:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Hjælp til tunning
« Svar #11 Dato: Januar 10, 2009, 01:34:07 pm »
Der er da ikke nogen der vil sælge deres i sølv  :lol: og så til 90.000.-  :mrgreen:

Men helt seriøst så er tuning af min SV650s også i tankerne. I siger køb større jo men det er også fedt at have noget der er anderledes.
Efter hvad jeg kan finde på nettet er den "billigste" tuning at skifte udstødnings knasterne til nogle yousimura (stavet rigtigt?) og kun udstødningsknasterne skulle give en effekt på ca. 80 HK.
Skal det være mere vildt og dyrt så er det noget med 750 eller 800 ccm. big bore kit fra England.
« Senest Redigeret: Januar 10, 2009, 01:38:04 pm af Pyrotek »
Gul SV 650S K5

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hjælp til tunning
« Svar #12 Dato: Januar 10, 2009, 06:58:50 pm »
Ha ha ha ha ha... DUDES!!!  :D

Jeg arbejder på at gøre den til en del af handlen når jeg køber ny maskine (hos en forhandler) - så jeg har ikke "så" travlt med at komme af med den  :wink:

Men helt seriøst så er tuning af min SV650s også i tankerne. I siger køb større jo men det er også fedt at have noget der er anderledes.

Sandt nok... Men manden bør jo stadigvæk have et solidt grundlag at beslutte sig på!

Det kan blive rigtigt dyrt/tidskrævende/kompliceret at lave sådan et projekt. I værste fald er pengene smidt ud af vinduet og man ender op med en maskine som har marginalt flere kræfter, kører dårligt eller går i stykker fordi at eks. transmissionen ikke er dimensioneret til de kræfter med mindre at man også opgraderer denne.

Jeg ville værdsætte andre menneskers erfaring og inputs på dette område hvis det var mig!  :)
« Senest Redigeret: Januar 10, 2009, 07:06:06 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Hjælp til tunning
« Svar #13 Dato: Januar 10, 2009, 08:38:39 pm »
Kan følge dig 100% jeg tror også kun man skal gøre det hvis det er fordi man er vild med at gennemføre sådan et projekt og virklig ser det som en hobby. Hvis det bare er power man er ude efter så kan man lige så godt skifte fra lille svin til stort svin.
Jeg er ikke i tvivl om en skønne dag ryger der nye knaster i min det sal prøves. Så må vi se om det giver blod på tanden eller skuffelse  :undecided:
Gul SV 650S K5

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Hjælp til tunning
« Svar #14 Dato: Januar 10, 2009, 09:36:50 pm »
det er også fedt at have noget der er anderledes.

Så tun en 1000'er  :mrgreen:
 :respekt:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....