Ku man ikke bare slukke den når man havde lidt ekstra travlt???
Jeg mener hvem kigger på GPSen alligevel hvis den viser +9000 rpm!
"drej til højre om 100 m, nå nu kan det være lige meget!!"
Faktisk så har jeg indtrykket af at mit Garmin software til min N95 8Gb tager højde for min hastighed når den giver retninger. Jeg kan i hvert fald nå at bremse helt udramataisk de gange jeg har "testet" GPS'en på Helsingørmotorvejen
Ku man ikke bare slukke den når man havde lidt ekstra travlt???
Jeg mener hvem kigger på GPSen alligevel hvis den viser +9000 rpm!
"drej til højre om 100 m, nå nu kan det være lige meget!!"
Tror ikke det er en GPS avigation der er tale om men en GPS tracker, en lille boks der kan skjules på cyklen. Ringer man til den sender den sin position tilbage og du kan finde den. Bruges hvis din cykel skulle forsvinde.
Det er nemlig rigtigt... Det var en GPS-tracker jeg mente - ikke GPS-Navigation.
Og noget af debatten går på om de rapporterer til centralen automatisk eller om man skal ringe op til den for at få koordinaterne.
Eksempelvis er der jo nogle taxa-, transport- og håndværkerfirmaer som har GPS'er som rapporterer live så de kan se hvor deres biler er.
I efterforskningsøjemed ville det jo også kunne vises sig afgørende at kunne dokumentere hvilke adresser en stjålet cykel havde været på hvis man først opdagede tyveriet et par dage efter at det var sket. Jeg er ret sikker på at man kan det med nogle af GPS-trackerne!