Forfatter Emne: OT: sporing af dæk/hjul på bil  (Læst 9239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

• Sandt SVin
OT: sporing af dæk/hjul på bil
« Dato: Januar 02, 2009, 06:50:25 pm »
Hej alle og godt nytår

Jeg fik synet bil lige før nytår og dermed også serviceret den - herunder skiftet en styrekugle. Værkstedet kunne dog ikke få den sporet før efter nytår, og efter som det blev lavet i jylland skal jeg på udkig efter et billigt sted her i kbh. Nogle gode bud? Vi taler gammel Golf II, der skeler på forhjulene ;) ringede til Peugeot i dag, da de ligger ved siden af arbejde. Der var ingen garanti for at de kunne klare sagerne, men det ville koste omkring 1000,-... damn!!!

Overvejer Euromaster...

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: OT: sporing af dæk/hjul på bil
« Svar #1 Dato: Januar 02, 2009, 09:34:14 pm »
Jeg gav nedenstående

4hjulsudmåling på Passat = 837kr hos Ivan Jensen (ala Euromaster)
Sporing af Primera = 750kr hos det lokale dækcenter

Så det koster vel deromkring..?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

T. Brun

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Januar 03, 2009, 03:41:10 pm »
Den klarer du selv med en pind og en tommestok.

Læs i din manual, hvad den skal stå i toe-in eller toe-out.
Toe-in betyder at hjulene spidser ind forrest, toe-out modsat.
Målet er typisk 1-2mm målt midt på fælgen.

Skær en liste til så den er ca. 100mm mindre end mellemrummet mellem dine fælge.
Læg dig på skjoldet og kravl ind under bilen, mens den står på jorden med hjulene pegende lige frem, du må ikke løfte i bilen, da det ændre på hjulstillingen.
Hold listen på fælgen i den ene side, så højt oppe på fælgene du kan, mål afstanden mellem liste og fælgen i modsatte side, træk tallene fra hinanden og du har dit mål.

Hvis du har behov for at justere, er det vigtigt at du bagefter triller bilen lidt frem og tilbage, inden du kontrollerer igen, så du er sikker på at den er tilbage på plads i fjedre og dæk, efter at have været løftet op.

Jeg har brugt den metode på alle vores biler i de sidste mange år, det virker fint

Sidst men ikke mindst, hold øje med dine dæk. Hvis de slides skævt er der noget galt. Det gælder også, hvis den er blevet lavet på værksted, har desværre oplevet at det ikke var gjort rigtigt :brok:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #3 Dato: Januar 04, 2009, 12:58:01 pm »
ellers prøv at hør ved www.agl.dk  de plejer at være billige med den slags.. de gør sig primært i dækskifte og sporing.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #4 Dato: Januar 04, 2009, 01:35:43 pm »
Hej alle og godt nytår

Jeg fik synet bil lige før nytår og dermed også serviceret den - herunder skiftet en styrekugle. Værkstedet kunne dog ikke få den sporet før efter nytår, og efter som det blev lavet i jylland skal jeg på udkig efter et billigt sted her i kbh. Nogle gode bud? Vi taler gammel Golf II, der skeler på forhjulene ;) ringede til Peugeot i dag, da de ligger ved siden af arbejde. Der var ingen garanti for at de kunne klare sagerne, men det ville koste omkring 1000,-... damn!!!

Overvejer Euromaster...

Når nu de ikke kunne spore den før efter nytår, har du så spurgt dem om de vil betale for sporingen her på sjælland... ?????

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Januar 04, 2009, 01:51:27 pm »
Om DE ville betale? Mig bekendt er der kun én der betaler uanset hvad - mig! ;) De gjorde nu alt for at finde én der kunne spore, men alle havde lukket.

Tidligere kørt:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Januar 10, 2009, 12:45:57 pm »
ellers prøv at hør ved www.agl.dk  de plejer at være billige med den slags.. de gør sig primært i dækskifte og sporing.

Sådan! Super service - og hvilket cool sted. 10 garager klar til at tage imod. Styretøjsudmålingen tog kun 10 minutter og en kop cacao = kr. 499,-.

That's what we like!

Tidligere kørt: