Den klarer du selv med en pind og en tommestok.
Læs i din manual, hvad den skal stå i toe-in eller toe-out.
Toe-in betyder at hjulene spidser ind forrest, toe-out modsat.
Målet er typisk 1-2mm målt midt på fælgen.
Skær en liste til så den er ca. 100mm mindre end mellemrummet mellem dine fælge.
Læg dig på skjoldet og kravl ind under bilen, mens den står på jorden med hjulene pegende lige frem, du må ikke løfte i bilen, da det ændre på hjulstillingen.
Hold listen på fælgen i den ene side, så højt oppe på fælgene du kan, mål afstanden mellem liste og fælgen i modsatte side, træk tallene fra hinanden og du har dit mål.
Hvis du har behov for at justere, er det vigtigt at du bagefter triller bilen lidt frem og tilbage, inden du kontrollerer igen, så du er sikker på at den er tilbage på plads i fjedre og dæk, efter at have været løftet op.
Jeg har brugt den metode på alle vores biler i de sidste mange år, det virker fint
Sidst men ikke mindst, hold øje med dine dæk. Hvis de slides skævt er der noget galt. Det gælder også, hvis den er blevet lavet på værksted, har desværre oplevet at det ikke var gjort rigtigt