Forfatter Emne: Hvilken Vista skal man købe  (Læst 4232 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

• Sandt SVin
Hvilken Vista skal man købe
« Dato: December 27, 2008, 11:53:51 pm »
Har bestemt mig for at købe Vista, da jeg ikke gider at kæmpe med at kunne opdatere mere... Men hvilken en skal man vælge, og hvorfor???

Home Basic
Home Premium
Buisness
Ultimate
Eller andre.

Tror jeg hælder til Home Premium prisen taget i betragtning...

Men kom gerne med argumenter...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hvilken Vista skal man købe
« Svar #1 Dato: December 28, 2008, 12:05:50 am »
Ingen af dem :-)

hold dig til XP ..

poulviking

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: December 28, 2008, 12:39:54 am »
nykomputer med xp for 6 mdr siden ingen problemer som man ellers horer meget om( at hore er at lytte men ingen o paa mit keyboard)

pingo

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: December 28, 2008, 01:53:14 am »
Jeg har to computere, en bærbar og en stationær. Den stationære er en ren spillecomputer, og den kører derfor windows. Der er ingen grund til at opdatere til Vista fra windows xp, med mindre man af en eller anden grund har et specifikt behov for vista. Og hvem har det?

Jeg forstår ikke det du mener at kæmpe med at kunne opdatere?

Jeg vil opfordre, hvis du ikke spiller computerspil, til at opdatere til Linux i stedet for. Det kører jeg på min bærbare, og det klarer alt mindst lige så godt som windows xp. Men hvis man ikke er computerhaj kan man godt risikere at kæmpe en del med det, alt afhængigt af hvilken udgave man vælger. Men man kan som sagt ikke spille særligt mange spil, og derfor er vista/xp et must, hvis man skal det.

Man kan læse alt om de forskellige udgaver af Vista her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista_editions
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: December 28, 2008, 11:27:17 am »
Ja, glem alt om Vista - de er allerede i gang med Windows 7, som efter sigende skulle lande næste sommer. De indså vist at Vista blev en "WindowsMe"...  :loser:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: December 28, 2008, 12:01:10 pm »

hold dig til XP ..

Enig - Vista er både spild af computerkraft og penge! Og så bliver man småparanoid af alle de sikkerhedsmeddelelser som det kommer med hele tiden...

Ja, glem alt om Vista - de er allerede i gang med Windows 7, som efter sigende skulle lande næste sommer. De indså vist at Vista blev en "WindowsMe"...  :loser:

Jeg talte om det samme med en kammerat her igår. Hele Vista-situationen minder grinagtigt meget om den gang Me kom på gaden.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gertsen

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: December 28, 2008, 12:09:33 pm »

hold dig til XP ..

Hælder egentlig også mest til XP, men kan sgu heller ikke opdatere den version jeg har... Hvis I forstår hvad jeg mener  :innocent:. Og synes det er dumt at gå ud og bruge penge på en original XP. Derfor ville jeg købe Vista.

Jeg kan jo ikke vente til næste sommer med at opdatere (Windows 7)

SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

dennis82

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: December 28, 2008, 12:52:41 pm »
jeg købte en bærbar med vista.. øv øv øv.. alt for meget sikkerhed og meddelelser. og så er der mange der har problemer med opdateringer. især hvis der følger bullguard med. så jeg ville også selv samle og beholde win xp hvis jeg skulle ha ny!
Dennis

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: December 28, 2008, 02:03:19 pm »
Mac OS X :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: December 28, 2008, 02:12:55 pm »
Kører vista home premium, og forstår helt ærligt ikke hvor alle de problemer, folk snakker om, kommer fra.
Efter lidt tilvænning, syntes jeg det kører ganske fint. Jeg er dog enig i at det er resourcekrævende, men med alt det sikkerhed er det nødvendigt, og sikkerheden er jo godt for langt de fleste, som ikke er så øvede i pc-verdenen...
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: December 28, 2008, 03:59:01 pm »
jeg købte en bærbar med vista.. øv øv øv.. alt for meget sikkerhed og meddelelser. og så er der mange der har problemer med opdateringer. især hvis der følger bullguard med. så jeg ville også selv samle og beholde win xp hvis jeg skulle ha ny!
du kan nu fjerne en del forskellige ting i vista - så minder den meget om XP - UAC er nok det mest belastende ting
vista håndtere bedre flere kernet processore end xp - så i den sidste ende får jeg mere ud af computeren med vista end xp med en quadro

men med et fornuftigt antivirus program evt en firewall er en uopdateret xp okey
vent evt på windows7
« Senest Redigeret: December 28, 2008, 04:00:52 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

norton

• Gæst
« Svar #11 Dato: December 28, 2008, 05:03:26 pm »
Jeg køre med vista home premium og den har jeg aldrig haft problemer med, jeg er faktisk ret tilfreds med den.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #12 Dato: December 28, 2008, 11:16:58 pm »
har vista home premium på laptoppen, da man ikke kunne få xp.. vista sutter røv, fint og flot men røv.

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: December 28, 2008, 11:36:03 pm »
Kører vista home premium, og forstår helt ærligt ikke hvor alle de problemer, folk snakker om, kommer fra.
Efter lidt tilvænning, syntes jeg det kører ganske fint. Jeg er dog enig i at det er resourcekrævende, men med alt det sikkerhed er det nødvendigt, og sikkerheden er jo godt for langt de fleste, som ikke er så øvede i pc-verdenen...

Tja min vista fucker min IE 7 op og ned og den er dybt ustabil.
Resourcekrævende er den også.

Egentlig savner jeg XP, men orker ikke at rode med pc...reinstall og alt det hejs....jeg er for doven
 :innocent:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

ottedk

• Søndagskører
  • **
« Svar #14 Dato: December 29, 2008, 12:31:54 am »
jeg har kørt med vista ultimate fra den kom, alle 4 pc'er har den installeret, 2 i 64 bit og 2 i 32 bit og de kører bedre, en lille ting som xp ikke kan men som vista fint styrer er hvis explorer crasher. i xp ryger alle dine explorer vinduer, i vista er det kun det ene vindue.

drivere i vista er styret meget bedre i vista. også en af grundene til at den bruger lidt flere resourcer. min vista bruger lige nu et foodprint på 500 MB. Min gamle xp brugte ca 300.  Ram idag koster igenting. Vista styrer også ram bedre.

At styre sikkerhed i xp kræver 3 parts værktøjer. det er integreret i vista. vores sikkerheds afdeling vil hellere end gerne op på vista.

Mange af jer lyder ligesom da xp kom frem " jamen det er jo bare en win2000 med ny gui" jeg elsker mit sidepanel og alle de features der følger med.

Windows 7 kommer ikke hurtigere pga noget flob mht vista. der kommer et nyt client os hvert 3-4 år. og vista er nu 2 år gammel.

jeres motorcykler får også mere og mere elktronik der hører jeg jer ikke tude, med jeres argumentation kørte vi alle stadigvæk på nimbus :)