Ov, hvad er der i kikkerten?
Nu har jeg brugt det meste af efteråret på at kigge på lidt af hvert...
Billeder fra prøveture:
http://www.facebook.com/album.php?aid=4332&l=4c41c&id=311300002Det har været ganske interessant! Jeg har fundet ud af at jeg med sikkerhed skal have/prøve en række-4 motor... Jeg kommer nok til at vende tilbage til V2'en en dag - men jeg bliver nødt til at prøve det der række-4 halløj før jeg kan sige at jeg ved hvad jeg taler om
Desuden vidste jeg på forhånd at jeg er mere til touring end til landevejsrace og har ved flere lejligheder diskuteret med Nick om jeg er ved at blive morfar nu hvor jeg nærmer mig de 29. Jeg er dog ikke helt blevet gammel nok til en BMW så cyklen jeg søger skal både være sporty og kunne bruges til touring.
Prøvet: Honda CB600F, Suzuki GSR600, Kawasaki ZX636R, Kawasaki Z750, Suzuki GSX-R 750, Kawasaki ZX10R, 2 x Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa (gl. model)
Mangler: Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa (ny model) og Honda CBR1100XX Blackbird
Det første jeg savnede var momentet i maskinerne på under 750cc. Eftersom jeg kører meget i by og med passager skal maskinen derfor som udgangspunkt være større end som så.
Jeg prøvede 2 nøgne cykler bare for at opleve hvad det er Sajmon og BLZ snakker om og savnede kåben efter få kilometer. Jeg prøvede derfor nogle sportsmaskiner i samme ydelses-boldgade som min SV1000S og kunne fornemme at jeg ikke helt fik det samme kick ud af det som da jeg opgraderede til 1000'eren fra en GS500.
Jeg prøvede derfor en ZX10R og to Hayabusaer og må indrømme at de alle var røv fede at køre på og lige hvad jeg havde forestillet mig. Men ZX10R'en føltes bare for fysisk lille/spinkel og kåben lod kun til at være monteret for syns skyld. Den beskyttede i hvert fald ikke mod vinden under 150 km/t!
Derimod var Hayabusaerne mere letkørte end jeg havde forestillet mig og inspirerede mig meget mere til touring end nogle af de andre cykler. Ved nærmere eftertanke ville jeg med mine 193 cm næsten hellere kastreres end at køre til Skagen på en ZX10R!
Jeg har fået et røv godt tilbud på forsikringen af en Hayabusa og hælder lidt mere til dens mekanik og udseende i forhold til Blackbirden - så uden at have prøvet en blackbird er jeg næsten sikker på at det bliver en Hayabusa.
Ind til videre har jeg kigget på Hayabusaer af den gamle model men har ved en gennemgang af de hemmelige schweiziske konti
(jeg har fået nyt job) fundet ud af at jeg har råd til at købe den nye. Helt konkret har jeg kig på denne:
http://www.bikx.dk/bikx.asp?m1=1&m2=1&m3=483Jeg købte min SV'er af Søren hos Bikx og har tænkt mig at tage fat i ham når de har fået flyttet butikken og høre hvad han vil give mig for SV'eren hvis jeg køber en ny cykel hos ham. Det er bare MANGE penge at smide efter en motorcykel og jeg skal lige se om jeg vender mig til tanken - i det perspektiv er det rart at det ikke er sæson og jeg har ro til at tænke mig lidt om!
Med i overvejelserne er mulighederne for at komme af med den igen hvis jeg har brug for pengene andet steds. Når man kigger på DBA.dk er der MANGE gamle Hayabusaer og næsten igen nye. Skulle jeg bruge de ekstra 20K og få en ny maskine eller spare og tage en gammel? Den nye er nok en del nemmere at komme af med igen hvis det skulle blive nødvendigt. Hvad mener i?!?
Så lige i øjeblikket sker der ikke så meget men jeg er meget spændt på hvad der sker her i løbet af foråret!