Forfatter Emne: Er jeg den eneste??  (Læst 3803 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

• Sandt SVin
Er jeg den eneste??
« Dato: December 27, 2008, 08:48:24 pm »
- der savner at køre en lille tur på den to-hjulede?? Æj, hvor er der lang tid til den 1. marts (hvilket ikke engang er en garanti for at vejret er okay... grynt!)
Nå, godt nytår og pas nu på arme og ben!  :wink:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Er jeg den eneste??
« Svar #1 Dato: December 27, 2008, 10:31:26 pm »
Var på besøg hos nogle venner i Brønshøj idag hvor vi gik forbi F.A Moto - jeg må indrømme at det kriblede både i pengepungen og i højrehånd :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: December 28, 2008, 12:24:53 am »
Var på besøg hos nogle venner i Brønshøj idag hvor vi gik forbi F.A Moto - jeg må indrømme at det kriblede både i pengepungen og i højrehånd :)
En luder i Brønshøj????  :shock: :lmao: :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #3 Dato: December 28, 2008, 12:35:55 am »

hahaha.. sad også tænkte noget lignende   hehe :lmao:

pingo

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: December 28, 2008, 01:54:16 am »
Nej, jeg savner det fandme også.. Jeg går bogstavligt talt og tæller dagene til d. 1/3 :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #5 Dato: December 28, 2008, 08:14:46 am »
Jeg har ikke engang haft tid til endnu at pille-skille ad selv om jeg har en masse nye lækre stumper liggende som skal på. Det er nok det det kribler mest for hos mig at komme igang med her i Januar og Februar  :D
Gul SV 650S K5

Per F

• Plastikrocker
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
« Svar #6 Dato: December 28, 2008, 10:26:23 am »
Jeg var lige heldig at redde mig sådan en i julegave, så nu står den stabilt, når man skruer.
Der er næsten ikke nogen vægt på forhjulet, så med et tov op til loftkrog, har man begge hjul løftet.

http://www.werner-staender.de/

Per
M.v.h. Per F

dennis82

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: December 28, 2008, 11:44:09 am »
Du er ikk alene.. hver gang jeg går forbi kilosvinet i skuret summer det i højrehånden og lidt i nosserne :innocent: det nok mest pga. det dejlige bundtræk heh.. men så har man jo også en mulighed her.. jeg skal da bruge de kolde måneder på at modificere lidt.. indfarvede spejle og lidt ekstra udstyr som skal skruges på.. håber bare ventetiden føles hurtigere i år end den gjorde sidste vinter....
Dennis

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: December 28, 2008, 12:03:43 pm »
Dulmer abstinenserne lidt ved at kigge på ny cykel - det bliver spændende at se om der holder noget nyt i garagen til foråret :angel:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: December 28, 2008, 02:55:33 pm »
Ov, hvad er der i kikkerten?
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #10 Dato: December 28, 2008, 05:35:18 pm »

Nej, en GSX-R - kan dog se at deres priser ikke helt holder stik med Enghaves... (samt min pengepung)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: December 28, 2008, 06:16:05 pm »
Ov, hvad er der i kikkerten?

Nu har jeg brugt det meste af efteråret på at kigge på lidt af hvert...

Billeder fra prøveture: http://www.facebook.com/album.php?aid=4332&l=4c41c&id=311300002

Det har været ganske interessant! Jeg har fundet ud af at jeg med sikkerhed skal have/prøve en række-4 motor... Jeg kommer nok til at vende tilbage til V2'en en dag - men jeg bliver nødt til at prøve det der række-4 halløj før jeg kan sige at jeg ved hvad jeg taler om  :) Desuden vidste jeg på forhånd at jeg er mere til touring end til landevejsrace og har ved flere lejligheder diskuteret med Nick om jeg er ved at blive morfar nu hvor jeg nærmer mig de 29. Jeg er dog ikke helt blevet gammel nok til en BMW så cyklen jeg søger skal både være sporty og kunne bruges til touring.

Prøvet: Honda CB600F, Suzuki GSR600, Kawasaki ZX636R, Kawasaki Z750, Suzuki GSX-R 750, Kawasaki ZX10R, 2 x Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa (gl. model)

Mangler: Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa (ny model) og Honda CBR1100XX Blackbird

Det første jeg savnede var momentet i maskinerne på under 750cc. Eftersom jeg kører meget i by og med passager skal maskinen derfor som udgangspunkt være større end som så.

Jeg prøvede 2 nøgne cykler bare for at opleve hvad det er Sajmon og BLZ snakker om og savnede kåben efter få kilometer. Jeg prøvede derfor nogle sportsmaskiner i samme ydelses-boldgade som min SV1000S og kunne fornemme at jeg ikke helt fik det samme kick ud af det som da jeg opgraderede til 1000'eren fra en GS500.

Jeg prøvede derfor en ZX10R og to Hayabusaer og må indrømme at de alle var røv fede at køre på og lige hvad jeg havde forestillet mig. Men ZX10R'en føltes bare for fysisk lille/spinkel og kåben lod kun til at være monteret for syns skyld. Den beskyttede i hvert fald ikke mod vinden under 150 km/t!

Derimod var Hayabusaerne mere letkørte end jeg havde forestillet mig og inspirerede mig meget mere til touring end nogle af de andre cykler. Ved nærmere eftertanke ville jeg med mine 193 cm næsten hellere kastreres end at køre til Skagen på en ZX10R!

Jeg har fået et røv godt tilbud på forsikringen af en Hayabusa og hælder lidt mere til dens mekanik og udseende i forhold til Blackbirden - så uden at have prøvet en blackbird er jeg næsten sikker på at det bliver en Hayabusa.

Ind til videre har jeg kigget på Hayabusaer af den gamle model men har ved en gennemgang af de hemmelige schweiziske konti (jeg har fået nyt job) fundet ud af at jeg har råd til at købe den nye. Helt konkret har jeg kig på denne:

http://www.bikx.dk/bikx.asp?m1=1&m2=1&m3=483

Jeg købte min SV'er af Søren hos Bikx og har tænkt mig at tage fat i ham når de har fået flyttet butikken og høre hvad han vil give mig for SV'eren hvis jeg køber en ny cykel hos ham. Det er bare MANGE penge at smide efter en motorcykel og jeg skal lige se om jeg vender mig til tanken - i det perspektiv er det rart at det ikke er sæson og jeg har ro til at tænke mig lidt om!

Med i overvejelserne er mulighederne for at komme af med den igen hvis jeg har brug for pengene andet steds. Når man kigger på DBA.dk er der MANGE gamle Hayabusaer og næsten igen nye. Skulle jeg bruge de ekstra 20K og få en ny maskine eller spare og tage en gammel? Den nye er nok en del nemmere at komme af med igen hvis det skulle blive nødvendigt. Hvad mener i?!?

Så lige i øjeblikket sker der ikke så meget men jeg er meget spændt på hvad der sker her i løbet af foråret!  :D
« Senest Redigeret: December 28, 2008, 06:23:40 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #12 Dato: December 29, 2008, 01:15:39 am »
Som jeg ser det nu er priserne på brugt MC fulgt med priserne på aktier  :thumbsdown: så hvis man hár skaller og skal have kværn så er det nu. Står man lige som dig og skal af med noget i bytte vil det koste noget tab på den gamle model men den nye (brugte) hvis du vælger det bør jo også være faldet i pris. Jeg har slået det ud af hovedet med et kilosvin og gejler på modellen det er nok det billigste i længden.
Gul SV 650S K5

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #13 Dato: December 29, 2008, 05:39:12 am »
Som jeg ser det nu er priserne på brugt MC fulgt med priserne på aktier  :thumbsdown: så hvis man hár skaller og skal have kværn så er det nu. Står man lige som dig og skal af med noget i bytte vil det koste noget tab på den gamle model men den nye (brugte) hvis du vælger det bør jo også være faldet i pris. Jeg har slået det ud af hovedet med et kilosvin og gejler på modellen det er nok det billigste i længden.
har valgt at gøre det samme,lidt kåbe og maling,vupti nu maskine at se på. :D men nu busa kontra ældre, på en ny er de første 20k er væk når den kommer over kantstenen, men har man tænkt på at beholde den nogle år er det lige fedt.(kan personlgt bedst lide den gamle model) :D
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: December 29, 2008, 09:08:47 am »

Ja, det har jeg også overvejet. Der er mange andre ting man kan bruge pengene på!

Jeg har observeret det samme omkring brugtmarkedet og det er udelukkende af den årsag at jeg har overvejet at lade SVinet indgå i en handel med en forhandler. De er jo ellers ikke just kendt for at give gode priser på brugte cykler. Bikx har en cykel som stort set er magen til min til salg for 104.000 kr. Jeg skal bare have 90.000 for min så er jeg glad - det er hvad jeg kunne håbe på at de går med til hvis jeg samtidigt køber Busaen hos dem. Og det er nok et sted mellem det samme og 5.000 mere end hvad jeg kan forvente i en privat handel - markedet taget i betragtning.

Der er så mange SVere på brugtmarkedet at det nok er nu jeg skal af med den @20.000 km ca. for ikke at den begynder at tabe endnu mere i værdi. Det er som om at MC-Danmark har et problem med cykler som runder dette magiske tal?!?!

har valgt at gøre det samme,lidt kåbe og maling,vupti nu maskine at se på. :D men nu busa kontra ældre, på en ny er de første 20k er væk når den kommer over kantstenen, men har man tænkt på at beholde den nogle år er det lige fedt.(kan personlgt bedst lide den gamle model) :D

Well - den "nye" Busa jeg kigger på er faktisk brugt (1.700 km) og sælges som det ses af annoncen til 189.000 og har dermed allerede smidt de første 20.000 kr. Jeg kunne derfor håbe på at den ikke ville tabe nær så meget værdi i mine hænder.

Samtidigt lader det til at alle ejere af gamle Busaer gerne vil have den nye og jeg tænker derfor at den nok holder prisen bedre end en gammel. Med det sagt kan man sikkert presse prisen betydeligt på en gammel...

Tak for jeres input!!! Kom endelig med flere kommentarer - de skal nok blive taget til efterretning  :thumbsup:
« Senest Redigeret: December 29, 2008, 09:10:26 am af skurkenfradallas »