Forfatter Emne: Ny udstødning  (Læst 5327 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Ny udstødning
« Dato: December 13, 2008, 12:06:48 pm »
Hep hey

Vinterens første projekt bliver en ny udstødning til 6½'eren, men novice som jeg er, har jeg et par spørgsmål.
Jeg ved meningerne er delte, når det kommer til hvilket mærke der er bedst, så jeg går nok bare efter en Leo eller Yoshi. Første spørgsmål er så, om der er nogen forskel på alu, titan og carbon potter, udover finish og pris?
Mange af de udstødninger jeg har fundet er lavet til -2003 og 2004-2006, passer 2006 til 2008?
Hvad er forskellen på bolt-on og slip-on?
Slutteligt, nogen der kan anbefale en god/pålidelig web-shop?

Næste projekt bliver nok ego-sæde og hugger, men det tager vi når julebonusen er landet.

Tak for hjælpen  :thumbsup:

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Ny udstødning
« Svar #1 Dato: December 13, 2008, 12:23:15 pm »
Bolt on bliver boltet på en flance og slip on glider rørene ud over hinanden og spændes med en klemme/spændebånd

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Ny udstødning
« Svar #2 Dato: December 13, 2008, 09:19:58 pm »
På en standard SV skal man vel skære i rørerne for at få en slipon på? Hvorimod man med en bolt-on bare skal skrue et par bolte i?

Jeg har selv gået og luret på Yoshimura RS-3 eller TRS, men jeg ka ik bestemme mig. Og så er de jo dyre :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Ny udstødning
« Svar #3 Dato: December 13, 2008, 10:32:53 pm »
På en standard SV skal man vel skære i rørerne for at få en slipon på? Hvorimod man med en bolt-on bare skal skrue et par bolte i?

Jeg har selv gået og luret på Yoshimura RS-3 eller TRS, men jeg ka ik bestemme mig. Og så er de jo dyre :)

Jeg har gloet et utal af gamle posts igennem, og så vidt jeg kan forstå skal man skære i den originale udstødning uanset hvad, så længe det kun er potten der skal skiftes. Mit største problem er dog, om udstødninger der er lavet til tidligere årgange vil passe på en K8. En Leo til en K6-K7 f.eks.

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Ny udstødning
« Svar #4 Dato: December 14, 2008, 09:07:01 am »
hvodan er det med k8 er der katelysator på en sådan??? og sidder den i lyddæmperen som på en 1000 

hvad siger http://www.holtugmc.dk/ ang priser ????

har selv købt hos fa de sidste 2 gange de var billigst
nu med yamaha fz1 2008

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ny udstødning
« Svar #5 Dato: December 14, 2008, 09:49:57 am »
Inden du handler en LEOVince skal du først høre hvordan den lyder.  :rolleyes:

Jeg vil klart ikke købe sådan en da deres lyd er meget høj i klangen og ikke så dyb og brølende som eks Yoshimura.

Et godt og billigt alternativ er MIVV som laver fede udstødninger med kanon lyd til rimelige penge.  :thumbsup:

Har du støvsuget eks ebay.de for udstødninger??? For der kan du lave en super handel hvis du er lidt vågen.  :blink:

God jagt
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Ny udstødning
« Svar #6 Dato: December 14, 2008, 10:58:26 am »
Jeg har brugt en masse tid på at kigge youtube videoer, men det er svært at danne sig et billede af forskellene, da videoerne er optaget med forskellige kameraer/mobiltelefoner og på forskellige steder. Klip optaget i garager eller i en gyde giver et ret forskruet indtryk.
Men jeg tror det bliver en Yoshi RS3. Det er en af de få auspuffs der rent faktisk har en model til en K8.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ny udstødning
« Svar #7 Dato: December 14, 2008, 11:03:46 am »
For at begynde fra en ende af:

-"forskel på alu, titan og carbon potter, udover finish og pris?"
Alu er et let materiale, som er let at holde, med hensyn til rust og snavs.
Titanium skal pudses meget ofte, og man skal være opmærksom på rust!
Carbon potte er det vigtigt at få skiftet uld i tide, da de ellers brænder af. Men ellers er det en smag sag, nogen kan lide dem og andre kan ikke. Nogen mener at en V2 motor ødelægger carbon potter og andre gør ikke :) Men det har nok noget at gøre med ulden igen :)

-"Mange af de udstødninger jeg har fundet er lavet til -2003 og 2004-2006, passer 2006 til 2008?"
Jeg ved ikke om en K6 udstødning passer på en K8-K9

-"Hvad er forskellen på bolt-on og slip-on?"
Som sagt så bliver en bolt-on boltet på en flanche og slip-on bliver skubbet over røret.
De små svin (650'erne) bruger slip-on's og de store (1000'erne) bruger Bolt-on's

Men Svrider.dk har da også lavet en youTube video :)

http://www.youtube.com/watch?v=XdJUWes723I&NR=1
« Senest Redigeret: December 14, 2008, 11:15:05 am af Rasmus S »
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Ny udstødning
« Svar #8 Dato: December 14, 2008, 11:41:20 am »
Et helt andet spørgsmål.. Hvor meget skal man gå og være bange for at blive knaldet af  :police: hvis man har potter på, der ikke lige passer med det lydniveau som MCen er godkendt til?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Ny udstødning
« Svar #9 Dato: December 14, 2008, 05:15:22 pm »
Jeg er nok blevet stoppet 10 + gange for alt mellem fart og alm kontrol og er aldrig blevet konfronteret med at jeg har åbne rør på mit kiloSVin.

Bare dit kort og dine dæk er iorden, så plejer de ikke at sige noget.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Blinklys

  • Gæst
Re: Ny udstødning
« Svar #10 Dato: December 14, 2008, 10:08:36 pm »
Jeg fandt aldrig rigtig ud af hvad forskellen var på K4-K6 og K7+ slip-ons, da jeg fik sat min Devil på i sin tid - men K7'eren var en separat model, så en eller anden forskel må der nok være. K7+ fik selvfølgelig nogle ændringer i udstødningen, bl.a. katalysator og lamdasonde. Jeg kan se at lamdasonden eventuelt kunne være et issue, hvis du skal have et fuldt system, da der skal være hul i røret til den - men kan ikke se hvad forskellen på en slip-on skulle være :huh: Så skal det måske være hvis de har ændret noget med bagstellet, som de gjorde med K3->K4 (det er derfor K3 og K4-K6 potter ofte er forskellige modeller), men det synes jeg bare ikke jeg har hørt noget om...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny udstødning
« Svar #11 Dato: December 15, 2008, 07:59:06 pm »
En rimeligt vigtig pointe...

Er det ikke KUN 1000'ernen som har bolte? Eller har de fundet ud af at det også er smart på en 650'er?

Med andre ord - jeg er ret sikker på at man ikke kan bolte potter på en 650'er med mindre at man køber et fuldt system...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Ny udstødning
« Svar #12 Dato: December 15, 2008, 10:29:54 pm »
En rimeligt vigtig pointe...

Er det ikke KUN 1000'ernen som har bolte? Eller har de fundet ud af at det også er smart på en 650'er?

Med andre ord - jeg er ret sikker på at man ikke kan bolte potter på en 650'er med mindre at man køber et fuldt system...

What he said!

Bolt on, er ikke for 650'eren. Du skal ha' slip on (læs: save i det originale system) eller fuldt system (klart fedest hvis der er klejner til det). Nogle fabrikanter laver også 3/4 systemer.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Ny udstødning
« Svar #13 Dato: December 15, 2008, 10:43:43 pm »
Ramsdahl >> Overvej at shoppe på ebay hvis ikke allerede du har kigget der!

På grund af valutakurserne i øjeblikket er det favorabelt både at handle i US og UK. Mest i UK fordi at pundet er historisk billigt og fordi at du sikke skal betale told da varene handles indefor EU! Det skal du hvis du bestiller fra US.

Så check http://ebay.co.uk ud og hold dig fra bolt-on potterne!

Check evt. også http://www.ixilsilencers.co.uk/ og send dem evt. en email og hør om du kan handle direkte med fabrikken. Det er der flere herindefra som har gjort og det er MEGET billigt!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Ny udstødning
« Svar #14 Dato: December 15, 2008, 10:47:34 pm »
Købte en Mivv GP carbon 3/4 system i denne sæson og den er bare RIGTIG lækker! Betalte 2300kr fragtet fra italien og til det kolde DK! Så det kan ikke gøres ret meget billigere samtidigt med at jeg kunne beholde den originale potte i HEL stand! Potten er umiddelbart ganske overkommelig med DB killer i, men uden lyder den simpelthen som engle (hells angels) kan synge  :orkester:

Og nå ja, den ser pisse godt ud :P


Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7