Forfatter Emne: extra forsikring  (Læst 1644 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
extra forsikring
« Dato: December 12, 2008, 10:41:42 pm »
efter at have lavet lidt om på maskinen fandt jeg ud af min forsikring kun dækker 10k i udstyr, derfor tegnede jeg en extra forsikring på 25k
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: extra forsikring
« Svar #1 Dato: December 13, 2008, 08:51:47 pm »
Det kommer vel an på hvad der er "ekstraudstyr".. Er fx hyperpro ekstraudstyr, eller er det "kun" tasker og den slags? Jeg vil tro det er det sidste. Og jeg kender ik så mange der har tasker på deres svin..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: extra forsikring
« Svar #2 Dato: December 14, 2008, 01:19:15 am »
Det kommer vel an på hvad der er "ekstraudstyr".. Er fx hyperpro ekstraudstyr, eller er det "kun" tasker og den slags? Jeg vil tro det er det sidste. Og jeg kender ik så mange der har tasker på deres svin..

Da forsikringspriserne beregnes efter standardmodellerne betegnes ekstraudstyr som ALT det der IKKE var på din mc som standard fra fabrikken... Hvis forhandleren eller den tidligere ejer eks. monterer underkåbe eller HyperPro fjedre på cyklen inden den leveres er det stadig ekstraudstyr!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: extra forsikring
« Svar #3 Dato: December 14, 2008, 09:42:56 am »
Jeg har ikke nok ekstraudstyr på min cykel til at jeg er villig til at betale mere i forsikring.  :dead:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: extra forsikring
« Svar #4 Dato: December 15, 2008, 06:38:33 am »
Det kommer vel an på hvad der er "ekstraudstyr".. Er fx hyperpro ekstraudstyr, eller er det "kun" tasker og den slags? Jeg vil tro det er det sidste. Og jeg kender ik så mange der har tasker på deres svin..

Da forsikringspriserne beregnes efter standardmodellerne betegnes ekstraudstyr som ALT det der IKKE var på din mc som standard fra fabrikken... Hvis forhandleren eller den tidligere ejer eks. monterer underkåbe eller HyperPro fjedre på cyklen inden den leveres er det stadig ekstraudstyr!
Jannik, sv 1000r med alt muligt lir (jeg har ikke nok extraudstyr til jeg vil betale mere i forsikring) :? jeg blir lidt forvirrret
Skurken har ret, så din sportspotte, armeret bremseslanger, nrpladeholder, andre modificeringer er extraudstyr og normalt kun dækket med 10k. Det er desværre en udbredt misforståelse at forsikringen dækker. :cry:(de fleste har ikke engang læst deres police igennem, har du?) :innocent:
jeg skal betale 376 kr om året for 25000 kr extraudstyr, dækker jo både ved tyveri og skade.(det kostede 800 til bilen, men fik jeg først tegnet efter de havde bøffet mit 20k anlæg) :x
 
« Senest Redigeret: December 15, 2008, 06:42:57 am af kent »
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: extra forsikring
« Svar #5 Dato: December 15, 2008, 09:02:12 am »
Jeg har nok brugt godt 15.000,- ekstra på min ged i rent omkostninger, så jeg syntes måske ikke jeg har behov for at få dækket mere end de 10K da forsikringen generelt er hurtige til at nedskrive værdien på udstyret, og desuden er det ikke lovligt med min forgaffel, og derfor nok noget der trækker ned fremfor op ved en vurdering.  :rolleyes:

Desuden bor jeg på landet udenfor det storkriminelle miljø...  :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: extra forsikring
« Svar #6 Dato: December 15, 2008, 09:28:20 am »
Jeg mener at have sagt ja til at få forsikret for 25.000kr ekstraudstyr - kostede vidst i nærheden af 250kr eller sådan noget latterligt :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.