Forfatter Emne: Erstatte batteri med kapacitor?  (Læst 5855 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Erstatte batteri med kapacitor?
« Svar #15 Dato: December 13, 2008, 09:43:56 am »
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
Har da ellers løbet min K7 6½ igang hvor batteriet var dødt..?
Der har bare ikke været strøm nok til at trække starteren rundt, men strøm nok til tændingen.

Jeg er da også løbet en tur med min, hvor der OVERHOVEDET ikke var strøm på. Ikke en gang nok til dythorn :P. Og det er fordi den kan selv lave det strøm, tændingen lige skal bruge for at kunne starte. Så, så længe der er batteri på kan de løbes i gang.
Så mener nu ikke du har helt ret i det du skriver der..

Hvor langt måtte du løbe?
Hvis den er helt flad, skal du først levere strøm til benzinpumpen, så du kan få tryk på indsprøjtningen osv.
Havde du liv i displayet?

Det lugter lidt af en udfordring, hvem keder sig her i weekenden og har lyst til motion :mrgreen:
Af med batteriet og løb en tur.

Det er en sikker måde at få min respekt   :respekt:

Har prøvet at rende min 1000'er igang flere gange - det er noget af en udfordring...

Men selv med sammenklappet batteri kan det lade sig gøre med nok fart på. 2. gear og ca 50km/t trukket efter en ZX10R
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Erstatte batteri med kapacitor?
« Svar #16 Dato: December 14, 2008, 06:23:56 pm »
Du skal bruge spænding for at kunne starte din mc, det er kun gamle maskiner uden elektronisk indsprøjtning og elektronisk tænding, man kan løbe i gang når batteriet er dødt.
Har da ellers løbet min K7 6½ igang hvor batteriet var dødt..?
Der har bare ikke været strøm nok til at trække starteren rundt, men strøm nok til tændingen.

Jeg er da også løbet en tur med min, hvor der OVERHOVEDET ikke var strøm på. Ikke en gang nok til dythorn :P. Og det er fordi den kan selv lave det strøm, tændingen lige skal bruge for at kunne starte. Så, så længe der er batteri på kan de løbes i gang.
Så mener nu ikke du har helt ret i det du skriver der..

Hvor langt måtte du løbe?
Hvis den er helt flad, skal du først levere strøm til benzinpumpen, så du kan få tryk på indsprøjtningen osv.
Havde du liv i displayet?

Det lugter lidt af en udfordring, hvem keder sig her i weekenden og har lyst til motion :mrgreen:
Af med batteriet og løb en tur.

Det er en sikker måde at få min respekt   :respekt:

Har prøvet at rende min 1000'er igang flere gange - det er noget af en udfordring...

Men selv med sammenklappet batteri kan det lade sig gøre med nok fart på. 2. gear og ca 50km/t trukket efter en ZX10R
Det troede jeg ikke kune lade sig gøre, men rart at vide hvis man skulle få brug for det en dag.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool