Man får varmen selv her i den kolde tid, men hvis man ikke har en manuel "maskine" til at presse dækket løs langs fælgen og derfor skal trampe dem løse, så syntes jeg ikke at det er besværret værd.
Jeg startede selv med at skære/klippe/skære/skære/klippe/klippe/skære/skære/klippe/klippe/skære/klippe dækket af
, for derefter at trampe de nye på igen. Husk godt med sulfo/brun sæbe når dækket skal af og på, så det kan glide på fælgen.
Jeg har så efterfølgende købt en "manuel" maskine og 3 dækjern med fælgskånere til, og det er noget nemmere men man får stadigt varmen.
HOV HUSK NU RETNINGSPILEN PÅ BÅDE DÆK OG FÆLG, OG MONTER DÆKKET MED DEN FARVEDE PRIK PÅ DÆKKET I MODSATTE SIDE AF VENTILEN, DA PRIKKEN ER DET TUNGESTE STED PÅ DÆKKET. (Giver min. af afballancering, hvilket resulterede i at jeg
ikke skulle have klodser på 3 af mine 4 fælge sidst.)