Forfatter Emne: Jobbeskæftigelse som mc-mekaniker  (Læst 3510 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

langstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Jobbeskæftigelse som mc-mekaniker
« Dato: November 26, 2008, 11:43:13 pm »
Overvejer at tage en mc-mekker uddannelse. Se bort fra spørgsmålet om lærerplads, er mere interesseret i job mulighederne bagefter!!!

Er der nogen der kender noget til denne branche, er der mulighed for at få job bagefter, os om vinteren?

Og ved i hvad lønnen ca ligger på?

Mvh
Stefan

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

langstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Jobbeskæftigelse som mc-mekaniker
« Svar #2 Dato: November 27, 2008, 08:51:15 am »
Tak for linket, kender det godt!

Er der ikke en der arbejder i miljøet, og kender det indefra som kan fortælle mig noget mere specefickt :-)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Jobbeskæftigelse som mc-mekaniker
« Svar #3 Dato: November 27, 2008, 09:31:06 am »
min ekskæreste læser til mc-mekaniker - du skal ikke tro at du kommer til at skrue på motorcykler i starten, da uddannelsen er en speciel overbygning på bilmekaniker - så det først efter nogle år at den deler sig...

BrianOlsen - her i forummet er hvis snart udlært eller godt igang med uddannelse - evt. snak med ham  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

langstrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Jobbeskæftigelse som mc-mekaniker
« Svar #4 Dato: November 27, 2008, 09:51:10 am »
min ekskæreste læser til mc-mekaniker - du skal ikke tro at du kommer til at skrue på motorcykler i starten, da uddannelsen er en speciel overbygning på bilmekaniker - så det først efter nogle år at den deler sig...


Arh, det kan vist ikke være rigtigt, mange mc værksteder laver jo kun mc så der ville en lærling jo ikke ku skrue bil!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Jobbeskæftigelse som mc-mekaniker
« Svar #5 Dato: November 27, 2008, 10:45:37 am »
min ekskæreste læser til mc-mekaniker - du skal ikke tro at du kommer til at skrue på motorcykler i starten, da uddannelsen er en speciel overbygning på bilmekaniker - så det først efter nogle år at den deler sig...


Arh, det kan vist ikke være rigtigt, mange mc værksteder laver jo kun mc så der ville en lærling jo ikke ku skrue bil!
mener på skolen - og hvis skolepraktik bliver aktuelt...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Jobbeskæftigelse som mc-mekaniker
« Svar #6 Dato: November 27, 2008, 07:00:25 pm »
Jeg donerede min smadrede motor fra GS500'eren til en teknisk skole.. så et eller andet MC-skruehalløj må de da lave :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad