Forfatter Emne: Motoren hoster!  (Læst 8167 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SValle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 35
Motoren hoster!
« Dato: November 06, 2008, 09:01:26 pm »
Hejsa allesammen
Jeg har et problem med min SV650s fra 02. Når jeg kører afsted med friske omdrejningstal og slipper gassen helt, så motorbremser cyklen som den skal, men så er det ligesom den motorbremser mere og slipper igen og kan gøre dette flere gange i træk lige efter hinanden eller med små intervaller. Cyklen gør det ikke når man gør det i frigear. Det føles meget ubehageligt og er begyndt at gribe koblingen hver gang jeg skal ned i fart. Hostene eller hakkene som kommer er ganske korte, men kan komme mange gange.
Jeg har tjekket olien på motoren og den er helt fin. Min kæde er ved at være lidt stiv i ledene selvom jeg smører den jævnligt og har god frigang (læs: godt løs). Jeg har planer om at skifte kæde her i vinterperioden. Jeg kan ikke rigtigt komme på hvad det kan være. Den accelerer som en drøm og ved faste hastigheder er der heller ikke det mindste. Jeg har overvejet at køre den til doktormanden, men føler mig ganske enkelt ikke særlig tryg på den, så hvis det er noget jeg kan udbedre inden jeg triller afsted næste gang ville det være dejligt.
Håber i kan hjælpe mig.

Mvh.  SValle

The Kid Mikey

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Re: Motoren hoster!
« Svar #1 Dato: November 06, 2008, 10:26:54 pm »
regner ikke med at du mener skyder, da de dejlige v2'er jo gør sådan. Men jeg vil gætte på at det er din kæde, som du selv skriver er ved at være stiv. Det kan evt også være du kan prøve at skifte tændrør, men det mest sandsynlige er vidst et kædeskift.

Håber du får løst problemet.
Sv 650 k3 2004. Dejlig maskine med Power commander, oplagt micron udstødning og fuldkåbe.
Tidligere kørt.
Sv 650 k4, Gul, fuldkåbe, lucas tilbageflyttersæt og sportsudstødning. ( Blev desværre kørt ned på dette dejlige SVin)

gs 500 fra 04. Starter MC

SValle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 35
Re: Motoren hoster!
« Svar #2 Dato: November 07, 2008, 03:47:31 pm »
Jeg har snakket lidt med en autoriseret suzuki forhandler og han er næsten sikker på at det er kæden som er godt slidt ned og det forreste tandhjul simpelthen takker over ved kraftig motor nedbremsning. Kæden bliver strammet godt op og bliver kørt til doktor manden first thing på mandag. Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så den har fortjent at komme på efterløn! Håber virkelig det løser problemet da man jo gerne vil have sin cykel i top stand.
Mange tak for hjælpen!

/SValle

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Motoren hoster!
« Svar #3 Dato: November 07, 2008, 03:51:04 pm »
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så

Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt  :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.

Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Motoren hoster!
« Svar #4 Dato: November 07, 2008, 05:24:36 pm »
Jeg skiftede først mit kædekit ved 28.000 kørte km... Og der var stadig Km tilbage i det dengang
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Motoren hoster!
« Svar #5 Dato: November 07, 2008, 11:36:26 pm »
Km på 1000 og 650ccm kan ikke sammenlignes.  :undecided:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Kæden!
« Svar #6 Dato: November 08, 2008, 12:11:46 am »
Min har kørt 18.000 og kæden er stadigvæk ok uden løse led, jeg tænker at hvis kæden bliver strammet for meget op så slides den hurtiger, og det slider også på lejerne i motoren. Derfor er det vigtigt at tænke på at din kæde bliver stram hvergang cyklen dykker i din bagdæmper.
Hayabusa Sort / Orange

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Kæden!
« Svar #7 Dato: November 08, 2008, 02:04:23 am »
Min har kørt 18.000 og kæden er stadigvæk ok uden løse led, jeg tænker at hvis kæden bliver strammet for meget op så slides den hurtiger, og det slider også på lejerne i motoren. Derfor er det vigtigt at tænke på at din kæde bliver stram hvergang cyklen dykker i din bagdæmper.

Sandt nok - det har sikkert en betydning at op imod 50% af mine kilometer er kørt med passager!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Kæden!
« Svar #8 Dato: November 08, 2008, 11:12:51 am »
Min har kørt 18.000 og kæden er stadigvæk ok uden løse led, jeg tænker at hvis kæden bliver strammet for meget op så slides den hurtiger, og det slider også på lejerne i motoren. Derfor er det vigtigt at tænke på at din kæde bliver stram hvergang cyklen dykker i din bagdæmper.

Sandt nok - det har sikkert en betydning at op imod 50% af mine kilometer er kørt med passager!

Så giver det pludseligt mening at du gerne vil have en bus i stedet for sv´eren.  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Så kan du også begynde at tage penge for en tur.  :lmao: :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Kæden!
« Svar #9 Dato: November 08, 2008, 12:46:31 pm »
Min har kørt 18.000 og kæden er stadigvæk ok uden løse led, jeg tænker at hvis kæden bliver strammet for meget op så slides den hurtiger, og det slider også på lejerne i motoren. Derfor er det vigtigt at tænke på at din kæde bliver stram hvergang cyklen dykker i din bagdæmper.

Sandt nok - det har sikkert en betydning at op imod 50% af mine kilometer er kørt med passager!

Så giver det pludseligt mening at du gerne vil have en bus i stedet for sv´eren.  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Så kan du også begynde at tage penge for en tur.  :lmao: :lmao: :lmao:

Mjjjaeh - jeg begynder at lugte en forretning her! Måske jeg kan hjælpe gamle bingo-damer ud af deres lidelser. Er det aktiv dødshjælp hvis man skræmmer folk ihjel?

Skurkens Rutebilsforretning - Er du gammel, rynket og træt af at leve? Kør en tur med skurkens bus til bingo i greve! (Kun 10.000kr - bedemand ikke inkluderet)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SValle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 35
Re: Motoren hoster!
« Svar #10 Dato: November 08, 2008, 07:05:33 pm »
Har altid hørt at kæden ikke må være for stram da det slider voldsomt på den, men jeg har desværre haft den lidt for løs så det forreste tandhjul er kaput. Bliver spændende når jeg skal køre den til doktormanden på mandag!

/SValle

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Motoren hoster!
« Svar #11 Dato: November 08, 2008, 10:19:35 pm »
Har altid hørt at kæden ikke må være for stram da det slider voldsomt på den, men jeg har desværre haft den lidt for løs så det forreste tandhjul er kaput. Bliver spændende når jeg skal køre den til doktormanden på mandag!

/SValle

Tandhjulsskift - sådan noget laver du vel forhåbentlig selv?
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Motoren hoster!
« Svar #12 Dato: December 28, 2008, 10:19:56 am »
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så

Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt  :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.

Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..
Dennis

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Motoren hoster!
« Svar #13 Dato: December 28, 2008, 11:58:11 am »
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så

Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt  :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.

Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..

Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...

Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Motoren hoster!
« Svar #14 Dato: December 29, 2008, 07:18:23 pm »
Det er den originale kæde som har holdt 25000 km så

Damn!!! Mine kæde-kits holder kun halvt så langt  :| Jeg har flere gange overvejet om de måske er lavet af ost? Vil i hvert fald prøve at købe et andet denne gang og se om det holder bedre and Suzukis.

Det er forresten på trods af at jeg smører kæden for hver 300 km og hver gang der er kommet vand på den...
har du hørt om kædespray? det hjælper gerne på problemet. jeg mener jeg nåede 22000 på min inden den blev skiftet... men så skulle den også skiftes! måtte stramme den 1 gang om ugen til sidst..

Som skrevet... Jeg smører faktisk gerne for hver 300 km ca. Jeg talte med Jannik om det og det kan have noget at gøre med at jeg meget ofte kører med passager - gerne lange ture...

Du mener måske at man skal smøre hyppigere end hver 300 km? Dertil skal det lige siges at jeg kun kører i regnvejr hvis jeg fejlbedømmer vejrudsigten og altid smører efter at køden har været våd eller er blevet vasket...
det lyder da vildt at du så ikk køre længere inden den skal skiftes så.. er det en orginal suzuki kæde? ,, eller strammer du den for meget eller lidt,.. der skal jo være 2-3 cm .. jeg synes bare det lyder som om der er noget galt.
Dennis