Forfatter Emne: fjerne hydraulisk kobling?  (Læst 8720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pumper

• Plastikrocker
Re: fjerne hydraulisk kobling?
« Svar #15 Dato: November 05, 2008, 08:51:29 am »
Ok. de andre cykler jeg har haft var alle med kabel og der mærker man tydeligt når koblingen tager fat.På sv 1000'eren er den faktisk lige (hård) hele vejen.Den kan selvfølgelig godt trækkes med 2 fingre men synes den virker stram når man tænker på det er hydraulisk.Jeg tror ikke der er noget galt, det er bare et forsøg på at få det til at virke bedre.Som f.eks. med gearskiftet. Jeg satte armen fra en TL 1000 der sidder på skifteakselen på. Den er kortere og giver dermed en lidt mindre skiftebevægelse.Ikke det store men nok til at gi en behagelig skiftebevægelse.
PS. Har læst mig til at flere på den internationale sv side har haft glæde af at file lidt af den lille stang der sidder i grebet. Så får man mulighed for at justere punket tættere på styret.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #16 Dato: November 09, 2008, 11:00:12 am »
Hvis Sajmons punkt 2 er tilfældet - og dit koblingsgreb går stramt, kan det jo godt resultere i at den slipper i små ryk og derfor er svær at dosere.

Jeg ville også lige prøve at skille grebet ad of få smurt alle de steder man kan :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

pumper

• Plastikrocker
« Svar #17 Dato: November 09, 2008, 11:51:31 pm »
Hej nikolaj. Jeg kan godt prøve at smørre men det hjælper nok ikke på at hele aktiveringen af koblingen føles lige stram/let hele vejen ind til grebet og giver derfor ikke samme føling som med kabel.
Det kan selvfølgelig godt være at killoSVinets kobling vil være meget stram med kabel.
Tak for alle svarrene 8)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #18 Dato: November 11, 2008, 11:21:13 pm »
Hvis Sajmons punkt 2 er tilfældet - og dit koblingsgreb går stramt, kan det jo godt resultere i at den slipper i små ryk og derfor er svær at dosere.

Jeg ville også lige prøve at skille grebet ad of få smurt alle de steder man kan :)

X2

Det gør jeg også regelmæssigt fordi at jeg vasker cyklen ofte...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

pumper

• Plastikrocker
« Svar #19 Dato: November 12, 2008, 10:32:20 pm »
Ja det er lidt pinligt men jeg har fundet noget af det der gør den "DÅRLIG". Jeg har sat styr på cyklen og i den forbindelse har fået sat koblingsgrebet så tæt på kontakthuset at den rørte men kun det stykke lige før den aktiverede koblingen. Det medførte at koblingen føltes lige hård hele vejen ind til styret. Lidt afstand og nu kan jeg mærke når den tager fat. :oops:
PS er der nogle erfaringer med udskiftning af slange på koblingen til armeret selvom den org. er ny??? :?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #20 Dato: November 12, 2008, 11:08:25 pm »
Jeg SAGDE jo der var noget galt...  :mrgreen:

Jeg skiftede min slange for ikke ret længe siden - men jeg kan sgu ik mærke forskel på før og efter...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #21 Dato: November 13, 2008, 10:51:09 am »
Jeg tror slangen skal være mør og gammel før du kan mærke noget på koblingen.

Grunden til at man kan mærke noget på bremseslanger når de bliver armeret (måske mest ved race) er at de originale slanger bliver blødere når de bliver varme, det gør de armerede ikke.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #22 Dato: November 13, 2008, 12:58:41 pm »
PS er der nogle erfaringer med udskiftning af slange på koblingen til armeret selvom den org. er ny??? :?

jeg skiftede sidste vinter da cyklen var 2 måneder gammel, men det var mest af optiske grunde da jeg skiftede bremseslangerne til armeret. På koblingen kan jeg ikke mærke nogen forskel, men på bremserne er der langt mindre elastikeffekt. Sådan fornemmer jeg det i hvert fald.

Drengerøve har ingen alder!!

pumper

• Plastikrocker
« Svar #23 Dato: November 13, 2008, 10:31:03 pm »
OK. Kunne godt være der var lidt forskel da mange armerede slanger har lille diameter.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #24 Dato: November 14, 2008, 12:25:34 am »
OK. Kunne godt være der var lidt forskel da mange armerede slanger har lille diameter.

De har stadig samme inderdiameter, men normale gummislanger skal både have armering og 2 lag blødt gummi for at være bare tilnærmelsesvis stive nok til at kunne bruges som bremseslanger - og alligevel er de for svampede til mig...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

pumper

• Plastikrocker
« Svar #25 Dato: November 14, 2008, 08:39:35 am »
OK. De armerede slanger jeg tænkte på er meget små indvendig.Det er en plastslange ca. 3mm hul igennem.Men hvis det kun hjælper på bremserne så.....