Nej det har jeg ikke.Når jeg mener det med at finde koblingspunktet mener jeg at på kabeltræk kan man først justere på selve anordningen ved koblingen og derefter justere ved grebet.Desuden syntes jeg at koblingen er forbavsende hård når man tænker på at det er hydraulik der driver den.Kan der være en forbedring at hente ved at skifte til en mindre og stålarmeret slange.? nogle erfarringer med det?
Som jeg forstår det, er det altså ikke fra gang til gang du har problemer med at finde punktet, men bare justering af hvor det definitivt skal være, du er utilfreds med?
Fordelen ved en væskekobling er jo at der ikke er noget ekstra friktion, og ingen ændring af selvsamme lave friktion med tiden, som på kabler.
Det er mig derfor en gåde hvordan den kan være hård....
Koblingspunktet kan du dog kun justere på grebets afstands dreje-dims...
Jeg ser to muligheder:
1. Du har slappe fingre.
Det er ikke en kritik af dig, men seriøst.. en SV kobling er IKKE hård i sammenligning med mange andre cykler i samme effekt / moment - klasse...
Jeg bruger 2-finger greb på min SV1000 i begge sider, og min cykel er der masser af andre som ikke har problemer med at betjene.
2. Dit greb (både brystbolten som holder det, men også den lille messingdims som sidder mod trykpinden) trænger til rensning og smøring. Det lyder herrelamt at det kan være årsagen, men jeg mærker tydeligt når jeg lige bruger de 5 minutter på at smøre alle bevægelige dele på kobling og bremsegreb. Når du vasker cyklen, skyller du jo gerne efter med en masse vand når der er affedtet for insekter og vejsplat, så der tager du også smørelsen ud af alle den slags steder.
Det er mere undtagelsen end reglen at den slags bliver gjort til service - hvor der netop burde bruges et par minutter for at klare sådan nogle småting for kunden. Så lidt kan gøre så stor forskel på oplevelsen af maskinen og dens funktioner.