1. spg.: I værelserne vil jeg gerne kunne trække både antennekabel og netværkstik i samme rør. Kan det lade sig gøre? og kan man få dæklåger (eller hvad de hedder til en 1½ moduls fuga-dåse?) med både netværksstik og antennestik?
"Det ingen problem da"
Du køber noget "DKT minikabel" (75 Ohms antennekabel) - dette er designet til rørtræk på de kortere distancer (<30-40m).
Så hiver du dette, og et par Kat5/6 netværkskabler igennem dit 3/4" rør - det heller ingen problem da...
Mht. udtagene må du ind på LK´s side, og se hvad der findes dér.
Normalt monteres et Triax TD 260B som slutdåse (antennestik), og dette fylder 50x75 - altså hele dit 1½ modul.
Men der findes sikkert andre muligheder idag.
Ellers hakker du da bare en dåse mere i ved siden af

Jeg går ud fra, at du placerer alt isenrammet i "teknikrummet" - altså kabelmodem, router, switch , antenneforstærker mm. + 220V stikk.
Trækker du derfra i en "stjerneforbindelse" til div. rum med både coax/netværkskabel, så er du sikret langt ud i tiden.
2. spg.: I kontoret vil jeg gerne have min Synology NAS-server til at stå (Så jeg kan dele min printer via den). Så jeg har brug for at koble den direkte til routeren, og det samme gælder min stationære PC. Dvs. at jeg har brug for 2 netværkskabler i et 20 mm rør. Kan det lade sig gøre? Og kan man få dæklåge med 2 netværksstik?
Ja, det kan man nemt trække i et 3/4" rør - et netværkskabel er ca. 6mm i diameter, så deeet...
Udtaget med 2 stk RJ45 findes osse i 50x75mm.
Køb LK´s model (kan ikke huske hvad det hedder, men det er sort med grøn bagside, og kan monteres uden brug af specialværktøj).
Og det er altså selve RJ45 stikket, som er sort/grønt.
Udtagene fåes naturligvis i hvid, lys grå mv.
Brug montagemetode "B", når du monterer netværksstik.
Når du hiver kablerne igennem rørene, så fodrer du med sulfo/silikonespray, og du har en makker til at hive eller skubbe.
Ellers overskrider du nemt de mekaniske egenskaber for de givne kabler, og det er altså ikke helt ligemeget, selvom de stadig ser fine ud og virker i starten...