Forfatter Emne: YOSHIMURA.. trioval carbon...  (Læst 6395 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: YOSHIMURA.. trioval carbon...
« Svar #15 Dato: November 09, 2008, 03:13:53 pm »
Kilosvin kører ikke med 2 i 1  :undecided: med mindre det er noget home made (Sajmon f.eks.).  :thumbsup:

... eller man køber Yoshi's 2-1 til Kilosvin inkl. rustfrie forrør som eks. Skyggen har på sin  :wink: Der er vist flere mærker som sælger 2-1 forrør og potter til kilosvin...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: YOSHIMURA.. trioval carbon...
« Svar #16 Dato: November 09, 2008, 03:25:16 pm »
Kilosvin kører ikke med 2 i 1  :undecided: med mindre det er noget home made (Sajmon f.eks.).  :thumbsup:
eller yoshimura, eller twobrothers, eller renegade...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: YOSHIMURA.. trioval carbon...
« Svar #17 Dato: November 11, 2008, 10:05:04 am »
Kilosvin kører ikke med 2 i 1  :undecided: med mindre det er noget home made (Sajmon f.eks.).  :thumbsup:

Hvis man kun kører med bolt on på de eksisterende for/mellemrør skal der selvfølgelig 2 potter på, men du kan sagtens få et komplet 2 i 1 til fra Yoshimura til en SV1000. Så jo - KiloSvin kan også køre med 2 i 1  :thumbsup:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: YOSHIMURA.. trioval carbon...
« Svar #18 Dato: Januar 06, 2009, 10:59:13 pm »
hallå... nu skal jeg lige høre en gang. jeg har kørt med mine akrapovic carbon udstødninger hele sidste år. omkring 18.000 km vil jeg tro. de er hverken misfarvede aller noget andet, men men, hva er det med uld der skal skiftes? er det på alle carbon potter eller? jeg køre uden piber, ved ikk om det har noget at sige. kunne bare se at der var en som skiftede uld hver 8000 km,,, så sider her og bliver lidt nervøs...
Dennis

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: YOSHIMURA.. trioval carbon...
« Svar #19 Dato: Januar 06, 2009, 11:23:16 pm »
hva er det med uld der skal skiftes?

Det er ikke kun på carbon-potter. Det er alle åbne potter...

Her er et sæt med uld og nitter...

http://www.louis.de/_207e6d5b00b3866b64afad9735d9900820/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=420&wgr=323&list_total=31&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10027038

Potten skyder med tiden ulden ud. Ulden sidder i potten for at dæmpe. Det tryk som udstødningsgassen kommer ud med absorberes i ulden. Hvis der ikke er mere uld tilbage er det carbonvæggene som skal absorbere dette tryk sammen med varmen fra udstødningsgassen. Med tiden kan man derfor risikere at de revner hvis ikke man sørger for at skifte/påfylde ny uld.

Stålpotter er bare mere holdbare og mindre elastiske og kan bedre tåle trykket. Derfor hører man ikke lige så ofte om en stålpotte som er revnet af denne årsag.

Du kan søge herinde efter andre tråde med uld og potter  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4