Forfatter Emne: kabellængde fra s til n  (Læst 3435 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
kabellængde fra s til n
« Dato: Oktober 10, 2008, 05:54:53 pm »
Hvis jeg i et anfald af kedsomhed vil lave min sv650s om til et eller andet N agtigt,er der så nogen der ved om kobling og gaskabel længden er meget forskellig eller om jeg "lige" kan bruge de originale.Resten skal jeg nok fiinde ud af hen af vejen. :hand:
« Senest Redigeret: Oktober 10, 2008, 06:13:44 pm af codeman_c4 »
"En gang biker,altid biker"

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: kabellængde fra s til n
« Svar #1 Dato: Oktober 10, 2008, 07:22:20 pm »
Du burde kunne bruge de originale...  :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Blinklys

• Gæst
« Svar #2 Dato: Oktober 13, 2008, 11:44:27 am »
Hvis du skal have almindeligt styr på i stedet for clip-ons, skal du nok ud og have fat i et par længere kabler. Et par originale fra en N burde nok kunne gøre det :) Hvad der er mere problematisk er nok ledningerne til instrumenterne, for de er nok også for korte. Det samme gælder muligvis dine bremseslanger.

S-til-N-konverteringer er ret populære på www.SVrider.com, så hvis du søger derinde ka' du nok finde en del billeder. Den mest almindelige form for konvertering er bare at beholde clip-ons, fjerne kåbedelene og fikse noget med en almindelig forlygte (eller dobbelte forlygter) og en lille vindskærm. Det giver et sådan lidt cafe-racer agtigt look, hvilket faktisk ser ret cool ud :D Men det nytter selvfølgelig ikke, hvis det er kørestillingen fra N du er ude efter... Hvis du skal ud i at lave en fuld konvertering fra S til N med alle de originale dele, ka' det bedre betale sig at sælge S'eren og købe en N i stedet.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 13, 2008, 12:56:33 pm »
er igang med det modsatte - indtil nu har jeg fået sat clip-on på - og må sige at for mig er det en bedre kørestilling - og den ser Ret Fræk ud i Cafe racer stil  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Oktober 13, 2008, 04:42:25 pm »
Det netop kørestillingen jeg gerne vil have ændret lidt på,men ikke for hver en pris.Det lader til at jeg skal starte med at finde ud af hvor langt de originale kabler kan række til og så se om det er nok for mig.Ellers er der ve ikke anden vej end lave en bytter(hele cyklen) eller købe stumper.Er der nogen der ved diameteren på styret??...så slipper jeg for at tage håndtaget af og måle. :angel:

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #5 Dato: Oktober 13, 2008, 06:24:55 pm »
Et vanligt japserstyr er 22mm.
Hvorfor er det lige du vil tage håndtaget af for at måle ?
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #6 Dato: Oktober 14, 2008, 09:21:33 pm »
blz og codeman-c4......kunne i ikke bare bytte de stumper det kniber med hver især. Så er den prut vel ude   :thumbsup:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Oktober 15, 2008, 08:09:58 am »
blz og codeman-c4......kunne i ikke bare bytte de stumper det kniber med hver især. Så er den prut vel ude   :thumbsup:
lille problem med gaffelbroen... men jeg har nu clip-on på - ret fræk af en naked
dog kunne jeg bruge en gaffelbro fra en sv1000s

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: Oktober 16, 2008, 12:34:25 pm »
Må vi ikke se billeder af jeres projekter? Jeg er da VILDT nysgerrig  :D PLEASE!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Oktober 16, 2008, 12:47:50 pm »
Må vi ikke se billeder af jeres projekter? Jeg er da VILDT nysgerrig  :D PLEASE!
du kan komme forbi til en kop kaffe  :mrgreen:

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #10 Dato: November 04, 2008, 05:03:02 pm »
Jeg synes at kørestillingen på SVS er lidt for sporty til 70% af min kørsel så jeg har også undersøgt mulighederne for et lidt højere styr. Man kan købe S til N konverteringskit som dog ikke er helt billige. Den løsning synes jeg heller ikke er så pæn og nok også for oprejst til min smag. Mit valg er faldet på disse clip on's http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-SV650-RAISED-CLIP-ON-BARS-FOR-EASY-COMFORT-RIDE_W0QQitemZ150307386843QQcmdZViewItem?hash=item150307386843&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 som lige giver lidt men stadig er sporty.
Her passer alle kabler og slanger fra S
Måske der findes noget tilsvarende der passer på SV 1000
Gul SV 650S K5

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: November 09, 2008, 08:44:52 pm »
jo jo pyrotek...det kunne da også være en mulighed,men jeg vi nu hellere lave det hele om når jeg skal til at rode...og det skal jeg altså...det er næsten bedre end at køre på den..næsten...hehe.

codeman_c4

• Søndagskører
  • **
« Svar #12 Dato: December 07, 2008, 08:31:41 pm »
så er jeg kommet lidt videre med projektet.Der er lavet forlængelse af forgaffel så clip-On kan komme ovenpå .Den største kamp er at lave et stativ til mine tdm850 forlygter.....hmm!   :shock:Men det skrider labngsomt frem.Billederne er taget med mobilen . :wink: