Forfatter Emne: Min indbo vil ikke dække, hvad gør jeg.  (Læst 6425 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skadudet

• Wannabe
Min indbo vil ikke dække, hvad gør jeg.
« Dato: September 26, 2008, 03:50:19 pm »
hejsa allesammen.
I sidste uge væltede jeg desværre på min Sv´er. Det er surt men forsikringen har sagt ok for at den bliver lavet, var skadet cirka 65 % Den er dækket gennem suzuki/IF

Nu kommer problemet så.
Har lige fået brev fra min indbo forsikring og de vil ikke dække mit lædertøj, støvler, handsker og hjelm da der ikke var andre "trafikmidler" indblandet som de skriver. kan det virkelig passe? Det er Rasmussen assurance som jeg har indbo hos.
Håber der er nogen der kan hjælpe.

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
Re: Min indbo vil ikke dække, hvad gør jeg.
« Svar #1 Dato: September 26, 2008, 04:09:11 pm »
hmm,,, har selv tryg og de dækker.......

jeg skulle bare sende billeder ind af det ødelagte
nu med yamaha fz1 2008

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: September 26, 2008, 04:19:24 pm »
I henhold til deres regelsæt er der rigtig meget forsikringen IKKE dækker. Måske du skulle overveje at skifte forsikringsselskab. Selv tyveri af cykel er særlig forsikring (???)... Jeg ville klart vælge nogle andre. (Og gå nu ikke bare efter de billigste ;))
« Senest Redigeret: September 26, 2008, 07:10:35 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: September 26, 2008, 04:20:07 pm »
Det lyder mærkeligt - jeg ville da også gå ud fra at de dækkede!

Jeg står selv og overvejer at skifte til Rasmussen - så du må da MEGET gerne holde mig orienteret om hvordan det går!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: September 26, 2008, 04:26:27 pm »
det lyder som noget pladder, pres dem!!!! min indbo hos Alka dækkede uden tøven

Mikkel

• Plastikrocker
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
« Svar #5 Dato: September 26, 2008, 06:30:30 pm »
Jeg har tidligere arbejdet i et firma, hvor vi solgte tillægsforsikringer. Da det var Rasmussen Assurance der stod for elektronikforsikringerne, var det altid en evig og håbløs kamp at få dækket kundernes varer. Der var forbehold for både det ene og det andet. Vores kontakt i Rasmussen Assurance var den mest arrogante og flabede spade jeg nogensinde har mødt.

Så kan på ingen måde anbefale dem...

Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #6 Dato: September 26, 2008, 08:42:09 pm »
hejsa allesammen.
I sidste uge væltede jeg desværre på min Sv´er. Det er surt men forsikringen har sagt ok for at den bliver lavet, var skadet cirka 65 % Den er dækket gennem suzuki/IF

Nu kommer problemet så.
Har lige fået brev fra min indbo forsikring og de vil ikke dække mit lædertøj, støvler, handsker og hjelm da der ikke var andre "trafikmidler" indblandet som de skriver. kan det virkelig passe? Det er Rasmussen assurance som jeg har indbo hos.
Det lyder luset.
Men prøv at spørge i ankenævnet for forsikring. Jeg vil tro de har en telefonlinie, hvor man kan få svar på om det er noget der er værd at klage over. En klage koster i omegnen af 150,- kr.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #7 Dato: September 26, 2008, 08:55:39 pm »
Typisk SKAL en forsikring dække en "pludselig udefrakommende hændelse".
Check dine betingelser om du er under denne standarddækning.
Hvis ikke andet er nævnt, så er du dækket.
Så er det op til dig, at skrive dig ud af det.
Vær grundig mht. formulering og ordvalg. Kan der såes tvivl, så bliver der sået tvivl, og du får intet, eller sagen bliver trukket så meget i langdrag, at de véd du opgiver kravet.
Stædighed og formulering er nøgleord i forsikringsspørgsmål.

Jeg havde dog en bekendt engang, som faldt helt af på den, da han meldte en Zanussistøvsuger stjålet.
Dén åd de sgu ikke, og han tabte hele lortet på gulvet - panserne skreg af grin, da de så "støvsugeren" på listen.
Så kunne han bare ha´ lært det - det er vist noget med den ottende dødssynd...  :innocent:
Men han fik da gratis logi i et lille stykke tid  :mrgreen:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #8 Dato: September 27, 2008, 02:08:16 pm »
rasmussen har meget lave priser, og det skyldes at deres dækninger er meget dårlige... :whatever: og de HAR skrevet sig ud af en helveds masse situationer i deres police, så husk altid at læs dækningen med småt!

Wings

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: September 27, 2008, 09:32:37 pm »
hmmm...jeg har jo netop fået total skadet SVéren og mit tøj ødelagt + det løse og der var ikke noget pis overhovedet. Fik en rigtig fin behandling af FDM eller LB som det også hedder. Jeg var ved TRYG før og da jeg flyttede sagde de også at LB kunne de ikke konkurrere med på pris eller dækning.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #10 Dato: September 29, 2008, 06:49:08 am »
hmmm...jeg har jo netop fået total skadet SVéren og mit tøj ødelagt + det løse og der var ikke noget pis overhovedet. Fik en rigtig fin behandling af FDM eller LB som det også hedder. Jeg var ved TRYG før og da jeg flyttede sagde de også at LB kunne de ikke konkurrere med på pris eller dækning.
de plejer også at behandle kunderne ordenligt, mht rasmussen så forsikre de alle (også dem ingen andre vil ha) derfor har de alle de forbehold som er dybt urimmelige for kunden og forhindre at man får dækket skader. :club:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #11 Dato: September 29, 2008, 08:01:05 am »

LB er fine... men står der R på din mc forsikrer de ikke   :undecided:
nu med yamaha fz1 2008

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #12 Dato: September 29, 2008, 04:28:46 pm »
hejsa allesammen.

Nu kommer problemet så.

NORMALT dækker en inbo forsikring dit MC tøj i en hvilken som helts type af ulykke !!!!!!

MEN Rasmussen Assurance er ikke altid hel ren i kanten ... læs dine betingelser igen. Hvis det ikke står direkte ... at det ikke dækker ... så dækker det.

Ellers er der forsikringsklagenævnet ... !!!
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
« Svar #13 Dato: September 29, 2008, 06:29:48 pm »
Jeg ville skifte! Kan kun anbefale LB/Runa/Bauta, de har været rigtig søde og dækket 44000kr på cyklen, udstyr og genoptræning af kraveben. :-/
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: September 29, 2008, 06:33:17 pm »
Ja, er også lidt ked af at jeg ikke er hos Runa mere - men en Daytona var de ikke specielt glade for ($$$$$$)...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator