Forfatter Emne: Min indbo vil ikke dække, hvad gør jeg.  (Læst 6423 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Re: Min indbo vil ikke dække, hvad gør jeg.
« Svar #15 Dato: September 30, 2008, 11:40:55 am »
Jeg har en kammerat der arbejder som forsikringsmand. Ham bruger jeg gerne(er kun sket een gang) når der er noget der skal meldes til forsikringen. (Det var i øvrigt under "orkanen" i 1999, må snart se at få suget nogle af min forsikringspenge hjem igen).

Det er meget vigigt hvordan en hændelse bliver beskrevet, og da kan det være rart at få sådan en til at kigge på det inden man sender det afsted. Hvis man måske ændrer en anelse i måden man beskriver en hændelse, kan det ændre fra ikke dækning til dækning.

Jeg ved godt det er lige sent nok i denne sag, men bare et fif til jer andre.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #16 Dato: Oktober 02, 2008, 07:54:02 pm »
HAr lige læst R-A's vilkår - kan du ikke lige kort beskrive under hvilke omstændigheder du væltede???
4.6 Færdselsuheld og havari.
4.6.1 Forsikringen dækker skade på forsikrede genstande som følge af:
4.6.1.1 Færdselsuheld, hvor et fremmet trafikmiddel er indblandet (påkørsel, sammenstød, væltning m.v.).
Som trafikmiddel anses:
- Motordrevne køretøjer omfattet af Færdselsloven.
- Tohjulede cykler med hjuldiameter over 12”.
- To- og trehjulede cykler med stelnummer.
- Hestevogne.
- Offentlige trafikmidler.
- Invalidekøretøjer.

Så hvis du undveg en anden trafikant, måtte bremse op for en cykel etc etc. bør der være dækning. Men hvis det var et "solo-uheld" - skred i svinget etc. så er der ikke så meget at gøre......

Hilsen Søren (PM gerne for uddybning)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skadudet

• Wannabe
« Svar #17 Dato: Oktober 06, 2008, 04:18:29 pm »
Hej Søren F.
Jeg går og venter på svar fra en mail jeg har sendt til dem hvor jeg har udybet hvad der skete. For jeg bremsede netop fordi min kammerat som kørte foran bremsede op og ville have ramt ham længere inde i svinget hvis jeg ikke havde gjort det.
At jeg så ikke havde skrevet det i min første anmeldelse, men blot skrevet at jeg væltede i et sving, skyldes at den forankørende jo ikke er ansvarlig for ulykken. Det er jo så lidt dumt af mig selv, og var nok lidt naiv i min tro på forsikring selskaber.
Hvis de stadig nægter at dække skaden så er det jo nok forsikrings ankenævnet der må kikke på det.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #18 Dato: Oktober 06, 2008, 04:49:35 pm »
Fint at du mailer - dokumentation er altid godt.

Prøv at ringe til skadebehandleren og få dem til at forklare dig hvorfor der ikke er dækning, såfremt du får afslag.......

Og til os allesammen: Der er altså flere kunder end forsikringsselskaber der forsøger at snyde på vægten. Og det er ikke noget jeg tror noget om - det ved jeg. Gæt selv hvad jeg laver.... Sig tingene som de er, og lad os få noget tillid ind i forholdet mellem kunde og selskab.
Ellers er det sådan set næsten ligegyldig med kasko - du regner ikke med den dækker - og selskabet tror du er ude på at snyde...det skal nok ende lykkeligt!

Held og lykke - jeg tror på at den går hjem, og at du får din erstatning.

/Søren F
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #19 Dato: Oktober 09, 2008, 03:46:05 pm »
har lige snakket med tryg,,,, de dækker alt mit tøj,,,, støvlerne som er blevet ridset blev vi enige om jo nok kunne bruges og fik så 1000kr i erstatning for dem

slet ingen problemer
nu med yamaha fz1 2008

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #20 Dato: April 27, 2009, 11:28:07 am »
Hvis du bremser for ikke at ramme en anden - så er det jo ikke en solo ulykke da der er et andet køretøj involveret.

Hvis du har kørt for stærkt i et sving og ryger af vejen er det en solo ulykke..

Det tror jeg godt man kan forklare til selv den dummeste forsikringsagent - alternativt må man jo gå klagevejen.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.