Forfatter Emne: Motorcyklister dør i vejsving  (Læst 3323 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Motorcyklister dør i vejsving
« Svar #15 Dato: September 23, 2008, 06:45:05 am »
så må vi ha sat præmien ned så den er tilpasset virkeligheden.
jo yngre og uafaren jo billigere forsikring :mrgreen:
der er altså mange havenisser på mc, mødte  en på mellem 80 og skindød der konstant kørte med bremselyset tændt pga han hvillede foden på pedalen. :rolleyes:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Simon

• Plastikrocker
  • Det er livet at køre
« Svar #16 Dato: September 23, 2008, 11:24:41 pm »
endnu en fornuftig artikel http://ing.dk/artikel/91465
jeg mener jeg stadig er blandt de unge motorcyklister som de skriver om til sidst  :D

Frem til 2005 var der et fald i antallet af alvorlige ulykker for motorcyklister. Men på tre år er motorcyklisternes del af alle alvorlige trafikulykker vokset fra fem til ni procent.

Siden 2005 er antallet af motorcyklister steget med ti procent om året.

I mine øjne ligner dette et fald på 1% om året.
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Capone

• Sandt SVin
« Svar #17 Dato: September 24, 2008, 09:10:45 am »

Frem til 2005 var der et fald i antallet af alvorlige ulykker for motorcyklister. Men på tre år er motorcyklisternes del af alle alvorlige trafikulykker vokset fra fem til ni procent.

Siden 2005 er antallet af motorcyklister steget med ti procent om året.

I mine øjne ligner dette et fald på 1% om året.

Det kræver vist lidt flere oplysninger for at du kan nå til det resultat.  :wink:
Nu ved jeg jo godt at det ikke er tilfældet, men hvis man kun kigger på ovenstående informationer så kan der i virkeligheden siden 2005 stadig have været et fald i antallet af alvorlige ulykker for motorcyklister. Væksten fra fem til ni procent er kun hængt op på andele - og i ovenstående står der jo ikke noget om hvordan det samlede antal af alvorlige trafikulykker har udviklet sig siden 2005.  :hand:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #18 Dato: September 24, 2008, 10:13:40 am »
Rapporten kan i øvrigt læses her http://www.hvu.dk/pdf/MC_stat_med_numre.pdf

Det er rigtig interessant læsning og giver et noget mere nuanceret billede end nogen af disse artikler. Ingeniøren giver et forkert indtryk med "Unge motorcyklister er næsten væk fra ulykkesstatistikken. Til gengæld er der langt flere midaldrende og kvinder, der kommer galt af sted."

De unge under 24 står altså stadig for omkring 17% af det samlede antal, det kan næppe påstås at "være næsten væk fra statistikken". Men pr. årgang sker der faktisk lidt færre ulykker i 18-24 gruppen - den værste årgang er 25-34 med 19 ulykker pr. årgang, efterfulgt af 35-44 (17,6), 18-24 (15,9), 45-54 (12,9), 55-64 (6,0), 65+ (2,1)

Det er også mit indtryk at topscoreren 25-34 er flot repræsenteret her på vores forum, så lad det være en opsang til os... TAG JER SAMMEN OG KØR ORDENTLIGT :)

Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).