Forfatter Emne: Skiferie  (Læst 2835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Skiferie
« Dato: September 17, 2008, 11:40:51 am »
Hey

Tænkte om nogen af alle jer dejlige mennesker kender til et billigt ferie skisted hvor børn har det godt.. Jeg tænker nemlig at tage afsted mellem jul og nytår med min søn på 7 år... Og da det kunne være fedt at der også er andre børn vil jeg lige hører jer til råds.. Evt nogen der måske har lyst sammen med deres børn og bedre halvdel at tage med på skiferie.. Kunne jo også være hyggeligt..!!! :D

Håber I har nogle forslag....

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Skiferie
« Svar #1 Dato: September 17, 2008, 11:57:41 am »
Majse>Hvis du passer vores børn fra 8-16, vil vi gerne tage din søn fra 16-08 :)

Men ellers er Trysil ret børnevenlig - om end PISSE kold (Jeg tager helst til alperne)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Skiferie
« Svar #2 Dato: September 17, 2008, 12:58:44 pm »
skal det være rigtigt billigt så er tjekiet en godt sted. spindlerüv mlyn  stedet er ikke kæmpe stort men man kommer langt for sine penge.... men mellem jul og nytår kan man hurtigt komme ud i ingen sne...  har værer et par gange i idre fjell mellem jul/nytår men for dælen det er koldt,,,

alt kommer jo også an på hvordan du vil afsted......  kører du selv så er sælen jo ikke så langt væk..... vel 750 km   
nu med yamaha fz1 2008

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Skiferie
« Svar #3 Dato: September 17, 2008, 01:45:03 pm »
skal det være rigtigt billigt så er tjekiet en godt sted. spindlerüv mlyn  stedet er ikke kæmpe stort men man kommer langt for sine penge.... men mellem jul og nytår kan man hurtigt komme ud i ingen sne...  har værer et par gange i idre fjell mellem jul/nytår men for dælen det er koldt,,,

alt kommer jo også an på hvordan du vil afsted......  kører du selv så er sælen jo ikke så langt væk..... vel 750 km   
har også være i Tjekiet - synes det var ret godt
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Skiferie
« Svar #4 Dato: September 17, 2008, 03:27:19 pm »
Tjekkiet er absolut ikke et dårligt bud, du skal dog ikke være den store Ingmar Stenmark for så bliver der squ en smule kedeligt.... Pengene rækker laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt hvilket er en rar ting, især fordi man ikke hele tiden skal sige nej til ungerne i deres evendelige plagen om mad og sodavand.... Snegaranti er der dog ikke mellem jul og nytår....

Vi har haft ungerne med til Hemsedal, det var super godt men som de andre skriver PISSE koldt....

Jeg kan anbefale Livigno i Italien, det er et dejligt snesikkert område.. Super børnevenligt, rigt besøgt af DK'ere og så er det toldfrit område så derfor også rimeligt i pris.... Klart anbefalelses værdigt.... :D
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Skiferie
« Svar #5 Dato: September 17, 2008, 05:31:13 pm »
Tjekkiet er absolut ikke et dårligt bud, du skal dog ikke være den store Ingmar Stenmark for så bliver der squ en smule kedeligt....

Var også min tanke - læste i mit FDM-blad at de vidst heller ikke var helt up-to-date med deres liftsystemer..

Der er lang vej fra Gamle stolelifte i Tjekkiet til topmoderne lifte i eks. Ischgl/Østrig.

Prisen er naturligvis også noget andet. :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Skiferie
« Svar #6 Dato: September 17, 2008, 05:53:41 pm »
Tjekkiet er absolut ikke et dårligt bud, du skal dog ikke være den store Ingmar Stenmark for så bliver der squ en smule kedeligt....

Var også min tanke - læste i mit FDM-blad at de vidst heller ikke var helt up-to-date med deres liftsystemer..

Der er lang vej fra Gamle stolelifte i Tjekkiet til topmoderne lifte i eks. Ischgl/Østrig.

Prisen er naturligvis også noget andet. :)

priserne der nede har samme tal som her hjemme - bare deres korun(kr) er 1/4 af dansk valuta
minder mig om at jeg har en tjekisk 500,- sedel liggende...
« Senest Redigeret: September 17, 2008, 05:56:30 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Skiferie
« Svar #7 Dato: September 17, 2008, 06:11:32 pm »
Tjekkiet er absolut ikke et dårligt bud, du skal dog ikke være den store Ingmar Stenmark for så bliver der squ en smule kedeligt....

Var også min tanke - læste i mit FDM-blad at de vidst heller ikke var helt up-to-date med deres liftsystemer..

Der er lang vej fra Gamle stolelifte i Tjekkiet til topmoderne lifte i eks. Ischgl/Østrig.

Prisen er naturligvis også noget andet. :)

hvis det er spindelrüv mlyn  så er det samme lifte som de bruger alle andre steder... færste gang jeg var der var det noget rigtigt gammel lort på det ene bjerg  men det var vist for 17 år siden... har været der små 8 gange efterhånden da jeg arbejdede med unge,,,   
nu med yamaha fz1 2008

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Skiferie
« Svar #8 Dato: September 18, 2008, 08:58:09 am »
Tjekkiet er bare billigt!
Men det er Italien vist også - og måske mere børnevenligt???
Øllen er måske dårligere men vinen bedre!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Skiferie
« Svar #9 Dato: September 18, 2008, 08:27:36 pm »
Jeg er vild med Mayerhofen, Østrig. Man skal bare ned ad motorvejen til München - derfra er der ikke langt! Der er ingen bjergkørsel og kø gennem diverse bjergpas - bare ren motorvej - og lidt landevej til sidst. Området lukker aldrig pga. sne m.v. Byen ligger lavt så man tager liften op til skiområdet - og ned til byen igen. Afterski er et hit - og overnatning kan både være luksus og billigt. Og Jägerthe - nasty drik. 7 - 8 stk. og du ser patter over alt  :mrgreen:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Skiferie
« Svar #10 Dato: September 18, 2008, 08:45:57 pm »
Ved godt økonomien er et emne der skal tages hensyn til, men vil alligevel tilslutte mig dem der nævner Hemsedal.
Har efterhånden været et utal af steder og INGEN har været mere børnevenligt. I den aldersklasse vil han HELT sikkert løbe selv og komme omkring og i Hemsedal ender ALLE pister samme sted = man bliver ikke væk. De har skandinaviens bedste snowparks.
Priserne er desværre også derefter men heller give lidt dyrt og være "næsten" sikker på succes, end spare og få måske en knap så succesfuld ferie.
Det er en god idé at søge efter rejsefæller som du gør her. Men besøg også Thomas Uhrskov hjemmeside om ski aner ikke hvad den hedder men der kan sikkert findes rejsefæller.
Kør i bil til Norge, enten via Frederikshavn-Oslo eller KBH-Oslo så korter du en del af km og tiden på færgen er hyggelig dog mest på Kbh-Oslo

God tur, denne weekend står vi selv med en skiferieplanlæging  :D

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!