Forfatter Emne: Husk jeres udstyr!!!!!!!  (Læst 12856 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #30 Dato: December 07, 2005, 02:26:54 pm »
Citat fra: Ole
Kører stort set altid med rygbeskytter.. Jeg forsøger at få samme forhold til rygbeskytteren som jeg har til sikkerhedsselen i en bil: At det føles underligt at køre uden..

Jeg købte en ganske billig Zandona-tingest.. Den er jeg udemærket tilfreds med...

Jeg kører selv med en skildpadde :) - Føler mig nøgen uden..

Det er et Daineese til ca. 1000kr hos aagesen-mc.dk jeg har...

Jeg tør simpelthen ikke at køre uden mit udstyr.. - det har jeg mit liv for kær til...
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #31 Dato: December 07, 2005, 02:36:02 pm »
tak for svarene allesammen..

jeg har tidligere kigget på en Dainese:

alle steder, hvor jeg kigger, vises de på en nøgen torso (og ja, det ER mc-sider, jeg kigger på  :lol: )...

jeg går ud fra, man sagtens kan sætte sådan en "skildpadde" udenpå en tshirt eller (tynd) trøje..?
Nu uden tohjulet liv...

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #32 Dato: December 07, 2005, 03:54:12 pm »
Citat fra: fldahl

jeg går ud fra, man sagtens kan sætte sådan en "skildpadde" udenpå en tshirt eller (tynd) trøje..?

Naturligvis..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #33 Dato: December 07, 2005, 04:11:19 pm »
Citat fra: fldahl
tak for svarene allesammen..

jeg har tidligere kigget på en Dainese:

alle steder, hvor jeg kigger, vises de på en nøgen torso (og ja, det ER mc-sider, jeg kigger på  :lol: )...

Den der hedder Dainese Wave, vidst nok.. kan erhverves for 124 EUR på http://www.louis.de , hehe jeg har nemlig tænkt mig at ønske mig lige netop den til jul  :D  :D

det direkte link :  http://www.louis.de/_10909837ed2435bd44b1487b195ce7ed27/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&grwgr=120&wgr=900&total=10&anzeige=0&page=0&back_url=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25253D120%252526wgr%25253D900%252526page%25253D0&artnr_gr=20019014

Lasset

• Plastikrocker
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #34 Dato: December 07, 2005, 05:00:15 pm »
Jeg har købt det skjold hos Louis.de. Har godtnok ikke fået motorcykel endnu, den bliver først leveret til Marts, men ville gerne have udstyret iorden til første dag.
Jeg var selv et smut i Hamburg og handle ved Louis. Sælgeren jeg snakkede med, virkede til at vide hvad han snakkede om. Han spurgte hvor god rygskjoldet skulle være (altså hvad det måtte koste), jeg sagde han skulle finde det bedste han havde, og så kom han altså med Dainese Skjoldet. Modellen på billedet er den nyeste og bedste model. Noget med at det er ventileret, følger ryggen bedre, osse når man "vrider" sig fra side til side.
Skjoldet sidder godt på ryggen og kan spændes helt fast mod kroppen.
Vil helt klart anbefale at du tager ud og prøver skjoldet, inden du bestemmer dig. Der er nemlig flere størrelser, og man er nødt til at prøve dem siddende på en motorcykel (så man får sidde/ligge-stillingen)
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #35 Dato: December 07, 2005, 05:14:44 pm »
Citat fra: Lasset
.......Vil helt klart anbefale at du tager ud og prøver skjoldet, inden du bestemmer dig. Der er nemlig flere størrelser, og man er nødt til at prøve dem siddende på en motorcykel (så man får sidde/ligge-stillingen)

De skal bestilles efter hvad dine mål er ! ...  for du vil måske føle dig mest tilpas med en lille model.. men hvad hjælper det, når den er for kort og ikke dækker hele din ryggrad.

der er kun 3 modeller og vælge mellem mht til Højde, og så er der M og L inden for hver højde

(louis har dog kun de første 2 modeller, de sælger sikkert ikke så mange skjold til folk over 185, så måske er det derfor den sidste model ik er med på listen)

Lasset

• Plastikrocker
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #36 Dato: December 07, 2005, 05:34:39 pm »
Jeg fik i hvert fald den der passede til mig, ifølge den flinke mand  :)
Men det er rigtigt som du siger. Mente bare at han skulle prøve de forskellige størrelser, altså hvis den sidder helt oppe i nakken er den jo nok for stor, og hvis den er for lille, må man da stærkt gå ud fra at sælgeren gør én opmærksom på det :!:
Det er jo svært at "mærke" sig frem til, hvis den er for lille...

De er nok heller ikke interesserede i, at man kommer hjem med noget der ikke passer...
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #37 Dato: December 07, 2005, 05:49:59 pm »
Jeg har sådant et Dainese wave rygskjold - jeg gav 80€ for det i Andorra.

Det passer perfekt både til min højde og drøjde (1,98m & ølvom)

Jeg mærker ikke at jeg har det på.

Det vil jeg godt anbefale!

- hvis du nu er en 'bette lårt', og skulle være i tvivl om det passer til dig også - så kan du jo spørge Lars L, han er vist også ganske tilfreds med sit af samme model...  :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #38 Dato: December 07, 2005, 05:50:14 pm »
Citat fra: Lasset

.....
De er nok heller ikke interesserede i, at man kommer hjem med noget der ikke passer...

Hvis man handler hos MC-Hjørnet ved man sig ikke sikker... LOL.. de satser vel på at man ikke kan komme igen, fordi man er blevet lam, eller slået ihjel.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #39 Dato: December 07, 2005, 05:51:14 pm »
i øvrigt har jeg den her test fra Motorrad (på tysk)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Capone

• Sandt SVin
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #40 Dato: December 07, 2005, 10:47:28 pm »
Købte min Dainese Wave hos Aagesen - der havde de ihvertfald en mening om hvordan den skulle og endnu vigtigere, ikke måtte sidde. Hvis den er for lang kan du mærke den mod hovedet når du lægger hovedet tilbage DET MÅ DU IKKE KUNNE!!
Jeg er sku' glad for min. Giver også lige lidt ekstra støtte på de lange ture (men det gør alle skjold vel)!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Olfert

• Sandt SVin
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #41 Dato: December 08, 2005, 08:20:51 am »
Jeg kører med den billige fra T-hansen. Den sidder rimelig godt, har dog ikke noget at sammenligne med da det er den første rigtige rygbeskytter jeg har kørt med. De andre var dem der sidder i jakken.
Umiddelbart ser den ud til at beskytte godt, jeg har det ihvertfald med den som jeg har det med sikkerhedsselen i bilen, jeg føler mig nøgen uden  :D
Det er dog tydeligt at den ikke har samme lækre udførsel som Dainese og andre, men den er jo også 1000,- billigere, og i mine øjne laver det samme, nemlig at beskytte min rygsøjle, som man desværre ikke kan få reservedele til  :?
Et lille minus er der dog, den er herrevarm, jeg kunne forestille mig at de dyrere mærker er ventileret en del bedre  :?:
Men f... det, jeg kan købe meget vaskepulver for 1000,-  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #42 Dato: December 08, 2005, 09:28:39 am »
tak for hjælpen allesammen  :D

jeg tror, det ender med en Dainese

v.h. Flemming
Nu uden tohjulet liv...

Havenissen

• Sandt SVin
  • Havenissernes Befrielsesfront
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #43 Dato: December 08, 2005, 10:10:55 am »
Jeg kører med en Held rygbeskytter, den er jeg meget tilfreds med. Dens mavebælte er dejligt tyk, så det holder båden maven oppe og luner når det er koldt :)

Desuden er den foret med Outlast hvilket går den væsentligt mere behagelig om sommeren.

Se evt. her http://www.ammotor.dk/held/index.php?page=9580

PS. Nej, han behøver IKKE at have bar overkrop for at tage den på  :wink:  :lol:
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

T. Brun

• Roadracer
Husk jeres udstyr!!!!!!!
« Svar #44 Dato: December 08, 2005, 07:46:37 pm »
Jeg kører med BMWs model, det er den der kommer bedst ud af testen NYG har vedhæftet :D

Jeg har den altid på når jeg kører og den passer perfekt til mig.

Den fås i 3 eller 4 størrelser og er med indbygget nyrebælte.
Den er ret fleksibel, så man er ikke generet af den, kun når man får spændt nyrebæltet for meget :shock:

Jeg tror ikke at jeg sveder mere, når jeg har den på, jeg har ihvertilfælde ikke tænkt over det.  :roll:

Den kan prøves og købes hos de alm. BMW forhandlere og koster "kun" 1070kr.- :wink:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool