Forfatter Emne: Hjemme fra ferie  (Læst 2773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LB

• Gæst
Hjemme fra ferie
« Dato: August 26, 2008, 09:36:35 am »
Så er vi kommet hjem efter 14 dage på Grislingen ned gennem Tyskland, ind over Frankrig gennem Schwiz med 2 bjergpas over Alperne og til Italien.

Jeg har hørt flere sige at man skal have et Kilo-Svin for at klare denne tur. Det kan jeg nu konstartere, at det bestemt ikke er nødvendigt - selv ikke med 2 personer og opbakning. Turen har været helt fantastisk :)

Ja, billedet er sikkert ikke sat rigtigt ind - men det er sørme flot  :D

Olfert

• Sandt SVin
Re: Hjemme fra ferie
« Svar #1 Dato: August 26, 2008, 09:43:59 am »
Så er vi kommet hjem efter 14 dage på Grislingen ned gennem Tyskland, ind over Frankrig gennem Schwiz med 2 bjergpas over Alperne og til Italien.

Jeg har hørt flere sige at man skal have et Kilo-Svin for at klare denne tur. Det kan jeg nu konstartere, at det bestemt ikke er nødvendigt - selv ikke med 2 personer og opbakning. Turen har været helt fantastisk :)
Velkommen hjem  :D
Og ja, man kan sagtens toure på en grisling. Man kan toure på alt over 100 ccm, selvfølgelig er en Gold wing mere komfortabel end en MZ 150 med tank-lygtesæt. Men det går da alligevel, prøv at se på de gamle turberetninger i Touring Nyt, det er bare nogle herlige cykler der blev touret på før i tiden   :D :D :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: August 26, 2008, 09:45:50 am »
ingen problemer med Grislingen - bare at et kiloSVin nok har en højre gemmensnitsfart og øgede chance for at mode nye ikke så venligsindet :police:

velkommen tilbage - fortæl fortæl ^^
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

LB

• Gæst
« Svar #3 Dato: August 26, 2008, 09:48:25 am »
Hvordan ligger man et billede ind? Jeg har forsøgt og I skal næsten se Grislingen på toppen af Grimselpasset i 2500 meters højde  :D

LB

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 26, 2008, 10:06:04 am »
Billede 1: Her har vi Grislingen færdigpakket til 14 dages ferie for 2 personer...
Billede 2: Stifinder i Schweiz
Billede 3: På vej op til Grimselpasst
Billede 4: Grimselpasset
Billede 5: Nedkørsel
Billede 6: Grislingen har boardet DBAutozug for at tage hjem

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: August 26, 2008, 10:52:34 am »
 :thumbsup::mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Syess

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: August 26, 2008, 12:55:29 pm »
Ser ud til at have været en fed tur :) Er meget misundelig.

LB

• Gæst
« Svar #7 Dato: August 26, 2008, 01:05:08 pm »
Det kan virkelig varmt anbefales. Vi havde en del regn da vi kørte gennem Tyskland og Frankring. Men turen gennem Schweiz og bjergene var virkelig smuk. Vi har invisteret i et virkelig godt telt, så det kunne sættes op og tages ned på under 10 minutter, det gør det dejlig overskueligt at rejse på den måde. Den eneste reservation vi havde lavet hjemmefra var Autotoget, så vi har bare kørt på må og få i 12 dage og stoppet når vi havde fået tilpas ondt bagi... Vi var også lige en tur forbi Maranello (Ferraris testbane) en dag de testede F1-racere - det er nu også en god lyd  :D

Damage

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 26, 2008, 01:07:25 pm »
Det ser fedt ud, det er kanon ferie at rejse på MC i europa.  :thumbsup:

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #9 Dato: August 26, 2008, 01:08:34 pm »
Det der autozug ... var det ikke pissedyrt???
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #10 Dato: August 26, 2008, 01:09:55 pm »
Ser ud som om i har haft en rigtig fed tur :D Hvis dyret nu ikke skulle blive solgt inden vinterpausen tror jeg at det skal prøves til næste sommer :)

/bo
MC-løs :-/

LB

• Gæst
« Svar #11 Dato: August 26, 2008, 01:22:41 pm »
Det der autozug ... var det ikke pissedyrt???
 8)

Vi gav 2200 kr for 2 personer og Grislingen, så jeg syntes ikke det var så galt - men det er dyrt i bil...

LB

• Gæst
« Svar #12 Dato: August 26, 2008, 01:25:02 pm »
Ser ud som om i har haft en rigtig fed tur :D Hvis dyret nu ikke skulle blive solgt inden vinterpausen tror jeg at det skal prøves til næste sommer :)

/bo

Just do it!!!! Men der er rimelig langt derned ad, man kunne med fordel tage Autotoget de første 1500 km.... Medmindre man bare har rigelig tid, så skal man tage de små tyske veje, og stoppe i de mærkelig byer :) Vi tog 5 dage om at komme derned, men vi blev og 2 dage i en lille fransk by pga. regn.

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #13 Dato: August 26, 2008, 01:58:06 pm »
Bestemt værd at overveje!'
Især hvis det er "dansk" sommervejr!
Men får helt lyst til selv at hive Seren ud på en europatur!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: August 26, 2008, 03:03:04 pm »
Ser lækkert ud, og selvfølgelig kan en Grisling klare to personer med baggage.
 :thumbsup:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen