Hej Sperik
Kan du evt. poste en simpel skitse med mål på - jeg kunne godt tænke mig at lave en også
Jeg er ikke så skrap til skitser, og har ikke mulighed for at napse billeder af den i øjeblikket, men her er nogle mål på min :
Total højde på U-profil 515mm
Højde til center af dornhul 475mm
Indv. mål på U-profil 515mm
Som det ses på sidste billede, har jeg lavet midlertidige afstandsstykker af noget krympeflex (de sidder på dornen).
Disse sørger for at gear/bremsepedal ikke kommer i klemme, når man løfter modellen op.
Afstandsstykke gearside 75mm
Afstandsstykke bremseside 90mm
Målene på disse er naturligvis fra U-profilens indvendige side og i den færdige version er det bare nogle lidt længere alurørstykker,
som er svejset i U-profilen så de rager 75/90mm ud på indersiden.
Dornen er et stykke 16mm massivt alu, men et stykke rustfrit rør vil være at foretrække.
Løftestangen måler 750mm fra ende til center af bøsningen.
Bøsningen er et stykke alu, som er 50mm i udv. diameter og 75mm langt.
I bøsningen er der presset en nylonbøsning for optimal pasform.
Løfteren er strikket sammen af 35mm alurør, og er derfor meget lettere end Mo-Li Sport.
Jeg har prøvet at hive noget i cyklen mens den er løftet, og den er ikke skvattet ned endnu
Når man skal løfte, så ligger man U-profilen ind under cyklen, vipper den op til svinggaffelhullet, stopper dornen igennem,
stiller sig foran og jokker på løftestangen - og vupti, cyklen er hævet i bagenden.
Hvis man vil hæve begge ender, så spænder man et par bagagestrammere (fra Biltema) på mellem bagfodhvilere og bunden af U-profilen.
Min cykel er helt standard mht. højde.