Det kommer an på monteringsforskrifterne der gerne skulle følge med potten... Jeg er ret sikker på at alle potter monteres med et snit EFTER sonden. Således kan man altid genoprette den til original med en svejsning.
Når du smider åbne potter på sætter du bare en O2 sonde eliminator på hvis du gerne vil have koblet den fra.
Min mekker har pillet min lambdasonde ud og sat en bolt i i stedet for. Jeg kan nu se at den ser ud til måske at være på vej til at ruste (bolten).
Sådan en O2 sonde eliminator, hva er det helt præcist. Vil jeg kunne sætte min sonde i igen og så bare montere sådan en eliminator, i stedet for det der bolt-pjat mekkeren har lavet ?
Eliminatoren ser således ud...
Det er sådan set bare en lille modstand som melder en konstant værdi til ECU'en om at alt er ok. Dette for at undgå at ECU'en begynder at modarbejde PowerCommanderen når den i nogle situationer giver motoren en mængde brændstof som måske ikke er helt er i overensstemmelse med EURO-emissionsstandarderne
Af netop denne årsag er det VIGTIGT at man gør noget ved lambda sonden.
Din mekaniker har sikkert gjort et eller andet ved ledningsnettet for at undgå at ECU'en melder en fejl over at den ikke får signal fra sonden. Du bør spørge ham for at være sikker!
Det med bolten er hvad man normalt gør når man fjerner sonden. jeg fik min med hjem i en fin plasticpose. Jeg er dog ret sikker på at min bolt er rustfri. Kan du ikke bar købe en anden bolt?