Ah, nu er jeg ret sikker på jeg ved hvad det er de advarer imod. Det du snakker om er at slå SSID broadcast fra i det access point/router? Jeg tænkte først at du mente ikke at have et SSID (=tomt)
Det er ikke fordi der er noget galt med sikkerheden i DIT eget netværk, problemet opstår først når du fx tager din laptop med ud i byen, når den allerede har haft forbindelse til dit hjemmenetværk.
Når et access point ikke annoncerer sit SSID, vil din laptop spørge "er der nogen her med SSID xyz?" når den vil oprette forbindelse, hvilket den vil forsøge når den ikke er forbundet. Det kan en skummel person udnytte og svare tilbage "jep, det er mig, få forbindelse til mit usikre netværk uden password her". Det vil laptoppen så gøre, hvorefter den skumle person kan hacke løs på din maskine.
EDIT: for så vidt kunne din nabo lave det samme nummer med dig. At slå SSID broadcast fra i access point'en gør faktisk at SSID bare bliver broadcast'et endnu mere, men nu fra klienterne... det er falsk sikkerhed.