Davs igen igen – Jeg har besluttet mig for at købe en baneged til næste season. Jeg tænkte på en Suzuki GSXR 750 til en max 30.000kr.
Jeg syntes dog de priser jeg finder på DBA og QXL.dk er noget høje. Man skal op på en 40-50k for at finde noget, der ikke er alt for gammelt. Eller er ældre modeler ganske fine? Selv om de har en del km på bagen. Er det fjollet at gå efter noget der er så nyt? Aka 2000-2007. Jeg kikker noget mere på ebay.de – der er en del at spare på mcer uden afgift , og da jeg har en WW Transporter, til at hente den i (Hvis jeg køber i tyskland) er der ikke noget støre problem at hente den. Nu er det bare sådan at jeg aldrig har hentet noget i Tyskland før, så ved ikke hvad man skal være opmærksom på, papir arbejde osv – Jeg er godt klar over man ikke kan se før man køber, så det er forbundet med noget mere risiko.
Så er der nogle der kan sige mig om det er fordi jeg kikker de forkerte steder i DK? siden jeg ikke kan finde nogle mcer til en fornuftig pris ca 30k uden afgift. Når man kan finde dem på ebay.de til 20k og under. Dog er det forbundet med en del mere arbejde, hente selv osv. Men det kommer sku ud på det samme så om man henter i Jyland eller lige syd for grænsen. (kommer fra sjælland) Men hvis man kan spare 5-10k er det jo værd at tage med.
Hvad skal man være opmærksom på når man selv importere en mc fra udlandet? I dette tilfælde tyskland.
Skal først bruge den næste år, så der er jo masser af tid endnu - Ellers må jeg jo bare blive ved med at lede.
mvh kristian