Forfatter Emne: Ny baneged  (Læst 1624 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Syess

• Plastikrocker
Ny baneged
« Dato: August 05, 2008, 09:47:38 pm »
Davs igen igen – Jeg har besluttet mig for at købe en baneged til næste season. Jeg tænkte på en Suzuki GSXR 750 til en max 30.000kr.
Jeg syntes dog de priser jeg finder på DBA og QXL.dk er noget høje. Man skal op på en 40-50k for at finde noget, der ikke er alt for gammelt. Eller er ældre modeler ganske fine? Selv om de har en del km på bagen. Er det fjollet at gå efter noget der er så nyt? Aka 2000-2007. Jeg kikker noget mere på ebay.de – der er en del at spare på mcer uden afgift , og da jeg har en WW Transporter, til at hente den i (Hvis jeg køber i tyskland) er der ikke noget støre problem at hente den. Nu er det bare sådan at jeg aldrig har hentet noget i Tyskland før, så ved ikke hvad man skal være opmærksom på, papir arbejde osv – Jeg er godt klar over man ikke kan se før man køber, så det er forbundet med noget mere risiko.
Så er der nogle der kan sige mig om det er fordi jeg kikker de forkerte steder i DK? siden jeg ikke kan finde nogle mcer til en fornuftig pris ca 30k uden afgift. Når man kan finde dem på ebay.de til 20k og under. Dog er det forbundet med en del mere arbejde, hente selv osv. Men det kommer sku ud på det samme så om man henter i Jyland eller lige syd for grænsen. (kommer fra sjælland) Men hvis man kan spare 5-10k er det jo værd at tage med.
Hvad skal man være opmærksom på når man selv importere en mc fra udlandet? I dette tilfælde tyskland.

Skal først bruge den næste år, så der er jo masser af tid endnu - Ellers må jeg jo bare blive ved med at lede.

mvh kristian

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Ny baneged
« Svar #1 Dato: August 06, 2008, 10:47:36 am »
Sørg for at køb en der allerede har fungeret som baneracer. det er klart det billigste og nemmeste..

en ældre R6 fungerer fortrinligt som baneracer, de skulle være meget styrevillige og være perfekte til banerace. bare spørg Hønse, han satte sig ovenpå sådan en lille fis, (normalt kører han TL1000) og den overraskede ham vidst ret så gevaldigt, på den gode måde.

hvis det skal være suzuki, skal du nokj op i noget nyere (K4 og frem)

« Senest Redigeret: August 06, 2008, 10:51:30 am af Luske »

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #2 Dato: August 06, 2008, 12:44:25 pm »
Sørg for at køb en der allerede har fungeret som baneracer. det er klart det billigste og nemmeste..

en ældre R6 fungerer fortrinligt som baneracer, de skulle være meget styrevillige og være perfekte til banerace. bare spørg Hønse, han satte sig ovenpå sådan en lille fis, (normalt kører han TL1000) og den overraskede ham vidst ret så gevaldigt, på den gode måde.

hvis det skal være suzuki, skal du nokj op i noget nyere (K4 og frem)

Hva er der nu galt med en GSX-R600 K2'er ...  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #3 Dato: August 06, 2008, 01:30:57 pm »
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=37902

Det er godt nok en R1'er fra 2000... men den er i den prisklasse du søger...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #4 Dato: August 06, 2008, 01:58:47 pm »
En R1 kan måske være lidt voldsom som baneged - med mindre man er god til at styre sig selv :)

Jeg har selv en gsxr750 fra '97 og ja - den er da noget ældre rent teknisk end en K5 - men det er da noget man kan starte på.
- Og 115 hk på hjulet er rigeligt.

Jeg ville da også helst have en K8 :) men har ligesom dig en begrænsning på pengepungen mht hvad jeg gider kaste efter det.
« Senest Redigeret: August 06, 2008, 02:01:05 pm af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #5 Dato: August 06, 2008, 02:49:19 pm »
Det er vel bare et spørgsmål om højre hånd :P
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Syess

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: August 06, 2008, 04:34:39 pm »
Ja, en r6 kunne også være noget - Har kikket lidt efter dem, men ikke meget. En r1 er lidt vild - Helst en 750 / 600 samt r6.

Den r1 er ca 10k over hvad jeg kikker efter ;) Vil ikke smide alt for meget i det. Men det kan da godt være det lander på 40k så må men bare have fadt i lidt mere lommeuld og håbe på der kommer nogle penge med op. Men r1 bliver det helt sikkert ikke.

Anyways jeg vil kikke lidt mere aktivt efter r6 aswell - kunne være man var heldig ;)

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #7 Dato: August 06, 2008, 05:09:01 pm »
Ja, en r6 kunne også være noget - Har kikket lidt efter dem, men ikke meget. En r1 er lidt vild - Helst en 750 / 600 samt r6.

Den r1 er ca 10k over hvad jeg kikker efter ;) Vil ikke smide alt for meget i det. Men det kan da godt være det lander på 40k så må men bare have fadt i lidt mere lommeuld og håbe på der kommer nogle penge med op. Men r1 bliver det helt sikkert ikke.

Anyways jeg vil kikke lidt mere aktivt efter r6 aswell - kunne være man var heldig ;)

Her sendt dig en PM med et bud på en R6´er der måske kunne være noget for dig.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.