Forfatter Emne: Bagagebærer - hvor meget vægt?  (Læst 1423 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LB

• Gæst
Bagagebærer - hvor meget vægt?
« Dato: August 02, 2008, 04:19:28 pm »
Vi har lige købt et Renntec bagagbebærer. Men hvormeget vægt kan man egegntlig putte på? Producenten siger 2½ kg, men det er jo helt uhørt at der ikke må komme mere på, så er momentet jo heller ikke større. Hvor stor belastning har I prøvet at putte på bagagebæret herinde?

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Bagagebærer - hvor meget vægt?
« Svar #1 Dato: August 02, 2008, 04:55:29 pm »
Hvor stor belastning har I prøvet at putte på bagagebæret herinde?

På min SV'er prøvede jeg to rammer øl (=16 kg). Det var ikke helt optimalt da den blev meget let i forenden, men det gik da.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #2 Dato: August 02, 2008, 11:25:55 pm »
Producenten siger 2½ kg, men det er jo helt uhørt at der ikke må komme mere på, så er momentet jo heller ikke større.

NEEEEEEEEJ, du kan IKKE putte din beautybox bagpå.  :whatever:

Jeg havde nok 15kg bagpå min tidligere XS400. Det kørte den ikke super godt med, men det gik da. Skal det være meget tungt, så pak på bagsædet istedet - det skulle nok kunne tage 50-100kg uden de store problemer.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Drlund

• Roadracer
« Svar #3 Dato: August 03, 2008, 11:47:29 am »
Har også Renntec'en. Har haft pakket mere end 10 kg på den. Bare husk, at den ved huller i vejen, eller store bump kan dippe ned på bagenden. Hvis den gør det nok gange vil det kunne ses på lakken og plasten i sidste ende :oops: :oops: Prop lige et eller andet mellem dem :thumbsup:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

LB

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 03, 2008, 10:02:37 pm »
Super, mange tak. Nej, jeg skal ikke have beauty-boxen bagpå - jeg er naturlig skøn i forevejen.... Der skal kun 5 kg bagpå, så det burde være ok.