Sagen er i mine øjne indlysende.
Du holder på en havelåge lavet af aluminium. Du har ingen form for beskyttelse på...
På din venstre side holder der en kasse på 18 tons.
Kassens gule lampe blinker... Den fortæller at den gerne vil til højre.
Du kan ikke - ved at kigge i kassens spejle - se chaufføren.
Du har altså på intet tidspunkt haft øjenkontakt med chaufføren.
Hvordan i alverden kan man så finde på at køre op på siden af kassen når den begynder at trille fremad ???
Hvis man ikke kan se den åbenlyse sammenhæng her, så vil jeg anbefale dem, der ikke har prøvet det endnu, at prøve at sætte sig op i førehuset på en lastbil.
Få en kammerat til at gå en tur langs lastbilens højre side og hold øje i spejlene.
Der er usandsynlig mange blinde vinkler i en lastbil.
OG - hvis du har mulighed for det, så prøv at en få lastbilchauffør til at give dig en tur i lastbilen.
Læg mærke til hvordan du ikke kan høre en skid.
Folk der råber, cykelklokker der ringer... whatever... Man kan stort set ikke høre noget som helst.
Til mc-teoriundervisningen snakkede man meget om "Andre køretøjers manøvreegenskaber og færdselsvilkår".
Derfor burde hele denne forklaring være fuldstændig unødvendig.
Hvis jeg er på mc, så giver jeg plads til lastbiler der skal dreje eller komme rundt i et sving.