Hold da helt op hvor vi dansker er meget dobbelt moralske.
I de sidste par år har der været meget focus og mc'er og ulykker hvor de har været indblandet i.
90% af alle mcister giver bilisterne skylden når det går galt. Vi brokker os over at de ikke overholder vigepligt osv. Men er vi selv bedere??? NEJ det er vi nemlig ikke.
Jeg har ikke noget imod at folk køre stærkt, leger på de små veje eller hygger sig med lidt stunts ude i industrien. I mine øjene er det op til dem selv.
Men nå man sætter andre folks liv på spil så er det sku ikke okay længere.
Flere gang i denne weekend har jeg mødt mc'er som virkelig køre med hovedet under armen.
Var på vej til standen sammen med et par venner. Da vi bliver overhalet af en rød SV1000. Problemet var bare at der kom modkørende og der var overhaling forbudt. Men Idioten lage sig bare lige i midten på de hvide streger og fyrede den af op mellem de 2 rækker biler. Flere af bilerne foran os begyndte at svinge meget. Højest sansynligt forbi de blev pisse forskrækket over at mc'en kom forbi dem med sådan et raseri.
Senere på weekenden var vi ude og få en is. Denne gang kørte jeg selv i bil. Inden vi kørte afsted havde vi lige stået og kigget på 2 rigtig flotte mc. En ombygget Yamaha Dragster og en Honda Shadow. Da vi så kommer til den næste by, bliver vi indhentet af de 2 mc. De ligger sig helt opppe i røven af bilen. Jeg trækker så lidt ind til siden så de bedere kan se når der er fri. Dragsteren overhale så og svinger ind lige foran bilen. Der har nok kun være 20-30cm mellem mc'en og bilen. Jeg bremser for ikke at ramme ham, hvilket resultere i at hondaen næsten køre op i røven af mig. Heldig vis sker der ikke noget. 500m længere henne så vil hondaen overhale. Men da der ikke er plads pga trafik, så vælger han sku at køre op på cykelstien og fyre den af der. Så han tager den inden om på cykelstien.
Heldigvis så er det ikke alle mc'er der køre sådan. Men husk nu på at de dårlig oplevelser som folk husker bedst.
Nogle gange kan jeg sku godt forstå at folk kan være lidt efter os på mc.
Prøv at tænk lidt over det når I er ude og køre næste gang.
Dette er ikke ment som en prædiken om hvordan vi bør køre. Blot en lille reminder om at der er forskel på hvor og hvordan man vælger at have det sjovt på mc.
Det var så mit lidt sure opstød.
Mvh
Lasse