Forfatter Emne: Motorcykelisters dårlige ry?  (Læst 4977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lasse1982

• Sandt SVin
Motorcykelisters dårlige ry?
« Dato: Juli 28, 2008, 10:42:40 am »
Hold da helt op hvor vi dansker er meget dobbelt moralske.
I de sidste par år har der været meget focus og mc'er og ulykker hvor de har været indblandet i.

90% af alle mcister giver bilisterne skylden når det går galt. Vi brokker os over at de ikke overholder vigepligt osv. Men er vi selv bedere??? NEJ det er vi nemlig ikke.

Jeg har ikke noget imod at folk køre stærkt, leger på de små veje eller hygger sig med lidt stunts ude i industrien. I mine øjene er det op til dem selv.

Men nå man sætter andre folks liv på spil så er det sku ikke okay længere.
Flere gang i denne weekend har jeg mødt mc'er som virkelig køre med hovedet under armen.

Var på vej til standen sammen med et par venner. Da vi bliver overhalet af en rød SV1000. Problemet var bare at der kom modkørende og der var overhaling forbudt. Men Idioten lage sig bare lige i midten på de hvide streger og fyrede den af op mellem de 2 rækker biler. Flere af bilerne foran os begyndte at svinge meget. Højest sansynligt forbi de blev pisse forskrækket over at mc'en kom forbi dem med sådan et raseri.

Senere på weekenden var vi ude og få en is. Denne gang kørte jeg selv i bil. Inden vi kørte afsted havde vi lige stået og kigget på 2 rigtig flotte mc. En ombygget Yamaha Dragster og en Honda Shadow. Da vi så kommer til den næste by, bliver vi indhentet af de 2 mc. De ligger sig helt opppe i røven af bilen. Jeg trækker så lidt ind til siden så de bedere kan se når der er fri. Dragsteren overhale så og svinger ind lige foran bilen. Der har nok kun være 20-30cm mellem mc'en og bilen. Jeg bremser for ikke at ramme ham, hvilket resultere i at hondaen næsten køre op i røven af mig. Heldig vis sker der ikke noget. 500m længere henne så vil hondaen overhale. Men da der ikke er plads pga trafik, så vælger han sku at køre op på cykelstien og fyre den af der. Så han tager den inden om på cykelstien.

Heldigvis så er det ikke alle mc'er der køre sådan. Men husk nu på at de dårlig oplevelser som folk husker bedst.

Nogle gange kan jeg sku godt forstå at folk kan være lidt efter os på mc.

Prøv at tænk lidt over det når I er ude og køre næste gang.
Dette er ikke ment som en prædiken om hvordan vi bør køre. Blot en lille reminder om at der er forskel på hvor og hvordan man vælger at have det sjovt på mc.

Det var så mit lidt sure opstød.

Mvh

Lasse
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Capone

• Sandt SVin
Re: Motorcykelisters dårlige ry?
« Svar #1 Dato: Juli 28, 2008, 01:31:12 pm »
Sure stodder!!

:wink: :lol:

Jeg er helt enig med dig - vi har nok alle sammen gjort noget dumt på en MC (jeg har i hvert fald). Men jeg har dog fået øjenene op for at det er sjovere at leve en dag længere end at fyre den af et åndsvagt sted med fare for at tage både eget og andres liv. Jeg bliver i rigtigt godt humør og pisse misundelig når jeg ser en mc'ist der kører og hygger på sin lækre MC, men jeg tænker til gengæld også "store idiot" når jeg oplever en anden køre dødskørsel.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #2 Dato: Juli 28, 2008, 04:06:11 pm »
Jeg forstår dit sure opstød. Jeg har selv samme mening og er blevet forarget flere gange. Selvfølgelig har jeg også selv gjort noget som ikke helt lever op til min egen moral men jeg forsøger at opføre mig pænt i trafikken. Jeg venter hellere med at overhale til der er rigelig med plads og overhaler ikke ved fuldoptrukne linier. Jeg ved selv hvordan jeg knurrer indvendig når jeg ser andre gøre det når jeg kører bil. Det er de små ting som pisser folk af og hvis jeg forsøger at opføre mig pænt kan det være andre følger med.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #3 Dato: Juli 28, 2008, 05:49:20 pm »
håber du fik luft :lol:
Ind imellem er det ikke så sært at uheldne sker, nogle mcer nærmest opsøger problemer når de vælger at lege rossi eller kylling på midterstriben.
det er dog sjældet at de kun selv kommer til skade, de tager gerne nogen med :whipped:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
« Svar #4 Dato: Juli 28, 2008, 07:09:57 pm »
Bliver selv overhalet af en klovn næsten hver morgen på vej til arbejde. Han VIL åbenbart udenom. Også selvom der kommer modkørende. Sommetider ønsker man næsten at sådan et fjols kommer galt afsted. Nej, selvfølgelig ønsker jeg ikke det for nogen, men TÆNK for faen TÆNK :brok:

pingo

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 28, 2008, 08:09:40 pm »
Når i ser sådan noget, skynder i jer forhåbentligt at dokumentere det, og melder det til polisen?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Lord Fungus

• Plastikrocker
  • If you run, you only die tired
« Svar #6 Dato: Juli 29, 2008, 12:01:32 am »
tænkte godt på det her forleden, godt nok er det dejligt varmt og en chopper kører jo ikke så hurtigt men alligevel så så jeg en mand kun at køre i T-shirt-shorts og UDEN Hjelm :loser: og tænkte så hjernelam i roen kan man kun være som mand, men ikke desto mindre end 10 minutter efter kommer der sgu en kvinde i samme mundering :loser: og kører også der hvor en knallert burde at køre :brok:
Sådan nogle er det jeg har lyst til at åbne bildøren i.

Capone

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juli 29, 2008, 08:38:02 am »
Når i ser sådan noget, skynder i jer forhåbentligt at dokumentere det, og melder det til polisen?

Snitch!!  :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #8 Dato: Juli 29, 2008, 08:45:22 am »
De har sku ikke tid medmindre nogen er blevet dræbt, eller de skal passe på en minister eller en fra kongehuset, så jeg har besluttet ikke at bruge af deres sparsomme tid. 8)
Polisen?? er det ikke i Sverige - hjælper det at ringe til dem :huh:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

pingo

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Juli 29, 2008, 10:24:25 am »
De har sku ikke tid medmindre nogen er blevet dræbt, eller de skal passe på en minister eller en fra kongehuset, så jeg har besluttet ikke at bruge af deres sparsomme tid. 8)
Polisen?? er det ikke i Sverige - hjælper det at ringe til dem :huh:

Hvis man ser nogle der kører MC på cykelstien, og man mener at det er til fare for andre, så ringer man da til politiet. Så må de afgøre om de vil rykke ud. Det er alligevel dem og ikke dig, der skal afgøre det. Og ja, jeg lyder nok hellig, så det behøver i ikke at fortælle mig.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Bolvig

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Juli 29, 2008, 10:41:55 am »
Hvor langt ude.

Jeg syntes iøvrigt at dødsulykkerne generelt er et stort problem for mc'isternes dårlige ry.
Uanset hvem der måtte have skylden.
Faktum er, at rigtig mange mc-piloter (og evt. passagerer) bliver slået ihjel i trafikken.
På et eller andet tidspunkt får regeringen nok og begynder at skærpe kravene til mc'erne og deres piloter.
- og så kan man frygte at det sjove går lidt af det, at køre mc.

Forestil jer tvunget periodisk syn, periodiske teoriprøver osv osv.

Kør dog ordentligt og forsvarligt og lad være med at køre hurtigere på landevejene end at du kan nå at stoppe ved sideveje og farlige kryds.
Jeg er personligt lidt små-nervøs på de jyske landeveje.
Det er tydeligt at biler der kommer fra sidevejene først meget sent bliver opmærksom på min MC og dens hastighed.

Vi skal generelt bare have nedsat antallet af ulykker.
Se hvad der sker med lastbiler og højresvings ulykker med cyklister.
Nu skal lastbilerne udstyres med radar og pis og papir.
Cyklistrådet foreslår sågar at der kommer airbags på ydersiden af biler så cyklisten lander blødt...
Selvom højresvingsulykker med cykler og lastbiler som regel er cyklistens skyld, så er det alligevel cyklisten man prøver at tilgodese... Det er så langt ude...

Vi skal skal undgå at det samme sker for mc'erne så der ikke dukker alle mulige åndssvage lovkrav op.

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #11 Dato: Juli 29, 2008, 10:42:56 am »
Jo jo, men det er da mig der afgør om jeg skal ringe til dem :wink:
Og vi kan godt blive enige om at en mc ikke hører til på cykelstien :thumbsup:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Juli 29, 2008, 12:00:57 pm »
Jeg smed også denne tråd på mcg.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=90318

Der kommer der også lidt forskellig holdninger frem...
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #13 Dato: Juli 29, 2008, 12:13:20 pm »
Rene J er så med al sandsynlighed ikke tabt, men smidt på gulvet som spædbarn.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #14 Dato: Juli 29, 2008, 12:18:11 pm »
Rene J er så med al sandsynlighed ikke tabt, men smidt på gulvet som spædbarn.

Det kan da næsten kun være for at provokere at han skriver som han gør... ????? Tror I ikke??? :twisted: