Forfatter Emne: Spørgsmål ang. fartmåling  (Læst 7217 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Spørgsmål ang. fartmåling
« Dato: Juli 17, 2008, 08:23:17 am »
Kan politiet måle biler bagfra ?????

Jeg spørger fordi at jeg kommer i nordgående retning her til morgen ( en anelse for hurtigt.. Måske med 115 km/t efter mit speedometer og på motorvej  ) og ser 2 æggeskaler stå oppe på broen og måle i sydgående retning.. Tænkte om det er min retning de måler eller de måler dem som kører mod mig . De står helt over til venstre for mig og jeg tænker at det kan kun være dem som kører mod syd de måler , altså de måler dem bagfra.. For hvis det var min retning ville min A-stolpe jo være i billedet hvis det er billedapperat de tog med.. Og ingen standsede mig efterflg hvis det skulle have været laser..

Lang forklaring på noget som jeg pludselig fundere over.. Hvordan de måler… ?????? nogen som ved sådan noget..???
« Senest Redigeret: Juli 17, 2008, 10:03:01 am af Majse »

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Spørgsmål ang. fartmåling
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2008, 08:33:31 am »
Det kan de godt - men dem der står og måler på den måde stopper dig hvis de vil have fat i dig.

Så hvis du ikke blev stoppet umiddelbart efter har du ikke noget at frygte.

Edit : Hvis de står helt til venstre på en motorvejsbro - måler de nok dem i den anden side :)
Og de målte med laser.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Capone

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 17, 2008, 08:34:48 am »
Med mindre du kørte så hurtigt at de ikke kunne følge med dig og derfor må opsøge dig på din adresse.  :lmao:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #3 Dato: Juli 17, 2008, 08:45:06 am »
Med mindre du kørte så hurtigt at de ikke kunne følge med dig og derfor må opsøge dig på din adresse.  :lmao:

Det gør Majse ikke - det har hun lige skrevet i en anden tråd ;)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #4 Dato: Juli 17, 2008, 08:48:13 am »
Nogen der gider at opdatere SVea om fartreglerne.. Hvor meget er det man må køre over det tilladte, og er der ikke noget med, at de trækker noget fra de km de har målt en til??
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 17, 2008, 08:56:36 am »
Nogen der gider at opdatere SVea om fartreglerne.. Hvor meget er det man må køre over det tilladte, og er der ikke noget med, at de trækker noget fra de km de har målt en til??

SVea som det dydsmønster du fremstiller dig selv som værende herinde, må netop du køre 0,00000 km/h hurtigere end loven foreskriver
 :mrgreen:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Nikolaj

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juli 17, 2008, 08:58:09 am »

Gixx kan ikke overtræde fartreglerne lille splat :)

Men ellers er det vist 60% der giver frakendelse af kort ? Undtagen på motorvejen der sker det altid ved 160 og opefter. Klip i kortet er ved 30% ? (Jeg er selv kommet i tvivl .. hehe måske er det tid til endnu en kampagne!)

Nikolaj

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juli 17, 2008, 09:05:13 am »
Se side 11 og 12 på http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0308.pdf

Nogenlunde det jeg skrev ovenfor :) Men over 160 på motorvej (eller over 60% andre steder) medfører altid betinget frakendelse og ny køreprøve. 30% giver et klip

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #8 Dato: Juli 17, 2008, 09:11:02 am »
dog frakendelse ved 40% ved kørsel med anhænger, (det er også cykler på krogen hvis han er emsig) :shock:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #9 Dato: Juli 17, 2008, 09:52:28 am »

Det gør Majse ikke - det har hun lige skrevet i en anden tråd ;)

Jesper, du skal have dine skolepenge tilbage.. For du kan vist ikke læse...  :D :D   

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #10 Dato: Juli 17, 2008, 10:06:13 am »
Det kan de godt - men dem der står og måler på den måde stopper dig hvis de vil have fat i dig.

Så hvis du ikke blev stoppet umiddelbart efter har du ikke noget at frygte.

Edit : Hvis de står helt til venstre på en motorvejsbro - måler de nok dem i den anden side :)
Og de målte med laser.

Right on! Det gør de ofte på Lyngbyvejen og på Helsingørmotorvejen - enten ved Storkereden eller ved Lyngby-broen lige når man kommer fra ring 3/lyngbyvej sammenfletningen og har hanen helt i bund  :angel:

Jeg har dog altid lagt mærke til dem... Heldigvis... De har som regel et par æggeskaller holdende på tilkørslen fra den bro de står på - klar til eftersætning... Så man bliver ekspederet med det samme hvis de kan hænge på!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #11 Dato: Juli 17, 2008, 10:11:45 am »
Jeg blev nysgerrig fordi jeg synes det var et sjovt sted de stod og tog målinger.. Og vidste ikke at de også målte fra broerne bagfra bilerne.. men nu blev jeg det klogere...  :D :D

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #12 Dato: Juli 17, 2008, 10:16:15 am »
Jesper, du skal have dine skolepenge tilbage.. For du kan vist ikke læse...  :D :D  

Det er en aftale - udbetaler du dem? - Jeg mangler ca. 30K til nyt legetøj :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #13 Dato: Juli 17, 2008, 10:23:19 am »
Jeg blev nysgerrig fordi jeg synes det var et sjovt sted de stod og tog målinger.. Og vidste ikke at de også målte fra broerne bagfra bilerne.. men nu blev jeg det klogere...  :D :D

Ikke bagfra... Jeg har kun set dem måle forfra (med laser). Jeg tror kun de måler forfra hvor de kan se fartsynderne komme på lang afstand så de kan nå at informere de ventende æggeskaller om hvilken bil de skal stoppe...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Brian Lund

• Roadracer
« Svar #14 Dato: Juli 17, 2008, 10:40:21 am »
Hvis du kører 115 på speedo, kører du formegentligt også under 110km/t i virkeligheden.
SV1000S K6 - blå.