Forfatter Emne: Slap igen for et klip!  (Læst 3457 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danzig

• Plastikrocker
Slap igen for et klip!
« Dato: Juli 14, 2008, 10:14:31 pm »
For et stykke tid siden blev jeg blitzen på Jagtvej, hvor jeg helt sikkert kørte til et klip (…og måske også mere end det :oops:) men det har jeg ikke hørt noget for, så der regner jeg med at jeg er sluppet.
Og i dag ”kom jeg til” at overhale indenom, igen på Jagtvej. Det var så desværre en civil betjent, der kørte bagved, så der fik jeg en ”kammeratlig” samtale og truet med klip… men slap heldigvis med en advarsel og en sur mine  :police:
Måske man burde lære af det, men jeg var sent på den til et møde og tumpen foran ville ikke trække ind (sædvanlige undskyldning, jeg ved det) og man må vist egentlig ikke køre hurtigere end hastighedsbegrænsningerne, selvom man er sent på den!

Kan I andre finde ud af at køre 50 km/t på de dobbeltsporede veje i Kbh? Det er måske bare mig, der synes det er helt krop umuligt! :undecided:

Generelt trækker folk næsten aldrig ind, når de kører inde i byen, så jeg må indrømme, at det er forholdvist tit, at jeg overhaler i indersporet (og det er der nu også mange biler der gør, det tager bare længere tid!).
Selvfølgelig risikere man et klip, men jeg synes ikke det har været syndelig farligt de gange jeg har gjort det.
Hvordan har I andre det med det?

« Senest Redigeret: Juli 15, 2008, 08:49:13 am af Danzig »
I said wooho! (H. J. Simpson)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Re: Slap igen for et klip!
« Svar #1 Dato: Juli 14, 2008, 10:35:07 pm »
Nu færdes vi jo nok på de samme 2-sporede veje... Jeg kan kun sige been there - done that!  :police:

Hvad var det forresten for en fin FireBlade der holdt på din plads her forleden med tyske plader på?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #2 Dato: Juli 14, 2008, 10:52:13 pm »
Alt er tilladt på Jagtvej  :mrgreen: Havde jeg været betjent, havde jeg skudt jer alle for den mindste trafikforseelse  :mrgreen:

Med glorien pudset og sjælen ren og alt det her, så kan jeg sige, at jeg næææææsten aldrig kører for stærkt. I hvert fald ikke hvad jeg ved af. Men når man kører 40 km/t på Gixx, så føles det jo satme som om at man kører race. Engang imellem virker mit speedometer ikke, så der er jeg naturligvis undskyldt for at køre for stærkt. Og når jeg har PMS må jeg også gerne køre for stærkt  :hand:
« Senest Redigeret: Juli 14, 2008, 10:55:06 pm af SVea »
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Danzig

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: Juli 14, 2008, 10:52:55 pm »
Den fik jeg ikke set. Har ikke lige været så meget hjemme de sidste par uger (en tur til England og en tur på festival og en masse arbejde).
Jeg er begyndt at parkere på Hornbækgade for det meste, har en ide om at den ikke er helt lige så udsat som foran Landsarkivet. Det gode ved at holde på Jagtvej, var at jeg så kunne kigge til den fra vinduet... men nu er jeg måske kommet mig over den første forelskelse og behøver ikke at sige godnat til den, inden jeg går i seng :rolleyes:

Danzig

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Juli 14, 2008, 10:54:36 pm »
Så er vi da glade for, at du ikke er en  :police:  :whatever:
For så var jeg nok nakket for længst!

pingo

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 14, 2008, 11:22:02 pm »
Problemet er jo, at hver gang man slipper godt fra noget, lærer man bare "hah, så slap jeg også godt for det, så går det nok også godt næste gang". Og jeg er sgu sluppet fra flere ting end jeg har fået bøde for, så jeg er lidt ligeglad. Men der er foreskel på hvornår man overhaler inden om, synes jeg. På Jagtvej, mellem Tagensvej og Åboulevarden, der tør jeg sgu ikke. Men stykket før, nede fra Vibenshus Runddel, der er der ikke noget problem med det, synes jeg.

Men jeg synes nu godt at man lige ka blinke, eller gasse op, hvis de ik ka få røven ind, de slemme madkasser!
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #6 Dato: Juli 14, 2008, 11:41:28 pm »
På Jagtvej, mellem Tagensvej og Åboulevarden, der tør jeg sgu ikke. Men stykket før, nede fra Vibenshus Runddel, der er der ikke noget problem med det, synes jeg.

Pas på med det... Jeg har fået 1 klip på den strækning ud foran zoologisk museum inden krydset ved Lersø Parkalle og er blevet blitzet to gange lige efter Volvo forhandleren (dog uden nogensinde at modtage en bøde).

Point being: Politiet er MEGET glade for den strækning - der er gode penge at hente!  :police:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Danzig

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Juli 15, 2008, 12:12:19 am »
Pingo:
Point taken, men det var faktisk ikke en "hah" oplevelse jeg fik af det, selvom jeg godt kan se, at overskriften lyder sådan. Jeg overvejde egentlig, om jeg bare skulle til at køre "ordentlig" :angel:. Jeg kører den strækning tit, når jeg skal på arbejde i Hellerup og jeg er vel ca. 1½ minut tidligere på arbejde, når jeg giver den lidt gas og overhaler indenom... så det er jo ikke ligefrem derfor man gør det... det er simpelthen bare sjovere.
Jeg holder mig for det meste i skinnet til efter Tagensvej og så kan jeg godt finde på at overhale inden "madkasserne" overhovedet har begyndt at tænke på at trække ind.
Efter tagensvej er vejen ret overskuelig og der er ikke de store risici for uforudsete hændelser... men 100% sikker kan man jo ikke være, så må man blive under dynen.

så er der det med klippene og :police:, men der er jo kun en måde at undgå dem på og det er at overholde reglerne... så er der nogen, der vil købe et mørkegrå svin, jeg ryger på en Berlingo i stedet  :mrgreen:

Capone

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 15, 2008, 08:40:53 am »
SVea, jeg vidste ikke at man kunne have kronisk PMS??  :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #9 Dato: Juli 15, 2008, 09:50:18 am »
"overhale" eller bare køre indenom på de 2-sporede i københavn???
Ja, sgu'!
Nu melder historien ikke noget om hvad tid på dagen du kørte på Jagtvej, men når jeg kører ad Åboulevarden morgen/eftermiddag så holder jeg mig i samme spor. Det er mest fordi jeg ikke gider at skifte spor i den relativt tætte trafik, men også fordi det er marginalt hvad der er at vinde ved det.
Skulle jeg så komme til at overhale en række biler indenom, så skider jeg nu på det. Der må være tale om forbikørsel.
Grænsen i mellem forbikørsel og overhaling indenom i KBH., er da vist også lidt af en fortolkningssag. Der er for det meste trafik nok til at man kan tale om forbikørsel, eller
hvad?
Man må selvfølgelig ikke ligge og zig-zagge  :angel:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

sv1000sk4

• Plastikrocker
  • stay loud - stay proud
« Svar #10 Dato: Juli 17, 2008, 12:34:05 am »
Hej Nyg

Hvis man skifter ind, kører forbi og skifter ud igen, så er der overhaling indenom= :club:
Hvis man hastigheden i vognbanerne er bestemt af de forankørende og man i den forbindelse passerer køretøjerne på ens venstre side, uden at skifte vognbane, så er det forbikørsel og lovligt.
Alt derimellem er gråzone, og vil som oftest blot medføre en adfærdsregulerende samtale med  :police:.
Dog er zigzagkørsel jo også kriminaliseret. Men man kan jo være kommet i tvivl om man skulle dreje til venstre eller højre længere fremme  :mrgreen:
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999