Forfatter Emne: slid på kåbe  (Læst 1998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
slid på kåbe
« Dato: Juli 13, 2008, 06:56:13 pm »
nå jeg har jo fået mit svin tilbage igen efter den var nede og ligge. men mangler stadig at få skifted tanken og styre kåben men alt andet er blevet skifted. nå var så ude og trille i dag og fik så øje på at der hvor styre kåben og under kåben mødes hvor der nomalt er lidt mellemrum er lakken slidt af da styre kåben går ned i mod den anden kåbe grrrr  :brok: kan det virklig værer rigtig menner da der plejer at værer et mellem rum eller og hvordan skal jeg lige takle det. vil jo mene der er den mek der har laver det er har været sløse og ikk tænkt sig om da han skruget det sammen. tror det skyldes at styer kåben er skæv efter midt styrt. sys bare ikk det kan værer tigitg den skal skrape lakken af  :brok: :brok:

nåå ja og lige en ting til plejer mand ikk og kunne slippe styret når mand kører uden den vil lægge sig ned når jeg slipper styret vil den lægge sig til den ene side kan det passe mener da den kunne før
« Senest Redigeret: Juli 13, 2008, 06:58:24 pm af poffy »
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: slid på kåbe
« Svar #1 Dato: Juli 13, 2008, 07:35:13 pm »
Uha det med styret skal du nok være lidt opmærksom på...
har du haft forsikringen inden i billedet ??

Cyklen kan jo faktisk være blevet skæv

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Bang

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 94
Re: slid på kåbe
« Svar #2 Dato: Juli 13, 2008, 08:34:34 pm »
Med 30+ burde den ikk lægge sig..

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: slid på kåbe
« Svar #3 Dato: Juli 13, 2008, 10:42:11 pm »
På små landeveje skråner vejen altid fra midten og ud til grøften, så slipper du den der vil den som regl søge mod grøften.

Prøver du på en vandret parkeringsplads eller lign skal den køre ligeud!!!!

Prøv eks at køre igennem en vandpyt ved lav hastighed (eks 40km/t) og se om sporene ligger lige oven i hinanden.
Lugter måske lidt af at den ikke er 100% efter styrtet.  :rolleyes: (men ok man er altid overvaks når man kommer ud og trille igen, og føler at den gør mærkeligt.)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: slid på kåbe
« Svar #4 Dato: Juli 14, 2008, 12:03:22 am »

Prøver du på en vandret parkeringsplads eller lign skal den køre ligeud!!!!

Prøv eks at køre igennem en vandpyt ved lav hastighed (eks 40km/t) og se om sporene ligger lige oven i hinanden.
Lugter måske lidt af at den ikke er 100% efter styrtet.  :rolleyes: (men ok man er altid overvaks når man kommer ud og trille igen, og føler at den gør mærkeligt.)

Jeg har aldrig forstået den metode.. Hvordan fanden skal man tjekke vandpytten mens man kører? Man skal jo næsten køre omvent, så.. Det er jo umuligt at se
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: slid på kåbe
« Svar #5 Dato: Juli 14, 2008, 12:14:01 am »
du skal kunne slippe styret uden at den drejer eller noget.... såfremt du sidder rigtigt på cyklen

« Senest Redigeret: Juli 14, 2008, 12:21:00 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: slid på kåbe
« Svar #6 Dato: Juli 14, 2008, 12:17:18 am »

Prøver du på en vandret parkeringsplads eller lign skal den køre ligeud!!!!

Prøv eks at køre igennem en vandpyt ved lav hastighed (eks 40km/t) og se om sporene ligger lige oven i hinanden.
Lugter måske lidt af at den ikke er 100% efter styrtet.  :rolleyes: (men ok man er altid overvaks når man kommer ud og trille igen, og føler at den gør mærkeligt.)

Jeg har aldrig forstået den metode.. Hvordan fanden skal man tjekke vandpytten mens man kører? Man skal jo næsten køre omvent, så.. Det er jo umuligt at se


Du kunne jo evt finde en pyt på en p-plads el.lign ... køre igennem den - og køre tilbage og se de spor dækkene har lavet efter vandpytten (duer ikke i regnvejr  :mrgreen:)

Ved fravær af vandpyt kunne du evt selv lave en med vandslangen hjemme på vejen
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
Re: slid på kåbe
« Svar #7 Dato: Juli 14, 2008, 09:34:08 am »
p plads alm vej lande vej det er lige megat hvor og hva hastighed jeg kører med så gør den det skal side noget skævt og læne mig meget til den ene side for og holde den og aligevel kan jeg ikk

(henrik´ja forsikring og taksator er med i det da det ikk var min skyld den kom ned og ligge)

selt ingen der har neget og sige til min kåbe
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: slid på kåbe
« Svar #8 Dato: Juli 14, 2008, 09:40:30 am »

Prøver du på en vandret parkeringsplads eller lign skal den køre ligeud!!!!

Prøv eks at køre igennem en vandpyt ved lav hastighed (eks 40km/t) og se om sporene ligger lige oven i hinanden.
Lugter måske lidt af at den ikke er 100% efter styrtet.  :rolleyes: (men ok man er altid overvaks når man kommer ud og trille igen, og føler at den gør mærkeligt.)

Jeg har aldrig forstået den metode.. Hvordan fanden skal man tjekke vandpytten mens man kører? Man skal jo næsten køre omvent, så.. Det er jo umuligt at se


Når hjulene kører ud af vandpytten laver hjulene 2 våde spor :) Det er dem du kan se på om de er på linie.
Korrekt du ikke kan nå at se noget på vandpytten ...
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: slid på kåbe
« Svar #9 Dato: Juli 14, 2008, 03:29:38 pm »
p plads alm vej lande vej det er lige megat hvor og hva hastighed jeg kører med så gør den det skal side noget skævt og læne mig meget til den ene side for og holde den og aligevel kan jeg ikk

(henrik´ja forsikring og taksator er med i det da det ikk var min skyld den kom ned og ligge)

selt ingen der har neget og sige til min kåbe

SÅ er der KLART noget helt galt med styringen.....

vedr. kåben.... delene skal ikke sidde og gnave lakken af hinanden.

Få fat i værkstedet / taksator igen... det der er bare ikke godt nok
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: slid på kåbe
« Svar #10 Dato: Juli 14, 2008, 05:45:01 pm »
Ville helt klart få den på værksted igen, og få den checket
motorcyklen er værdiløs hvis den er skæv, så afsted på værksted
bare et godt råd  :)

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

poffy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 65
  • sådan vil jeg ikk lære at flyve !!
Re: slid på kåbe
« Svar #11 Dato: Juli 14, 2008, 06:11:34 pm »
yep var også lige en smut forbi værkestdet idag og de var lige en tur ude og trille men kunne ikk mærke det vilde men de låget mig og kigge på det når den skal ha lavet det sidst på den så det er vel godt nok. og så tog de under kåben af igen så den ikk bliver merer ødelagt (men han mumlet noget om at sådan var det når mand fik den inden den var helt færdig eller sådan noget  :brok:) men nu må jeg jo se når den bliver helt færdig
Stavefejl og ,. fejl kan forkomme da jeg er orblind men skriv lige vis det er helt uforståligt

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: slid på kåbe
« Svar #12 Dato: Juli 14, 2008, 06:20:06 pm »

Prøver du på en vandret parkeringsplads eller lign skal den køre ligeud!!!!

Prøv eks at køre igennem en vandpyt ved lav hastighed (eks 40km/t) og se om sporene ligger lige oven i hinanden.
Lugter måske lidt af at den ikke er 100% efter styrtet.  :rolleyes: (men ok man er altid overvaks når man kommer ud og trille igen, og føler at den gør mærkeligt.)

Jeg har aldrig forstået den metode.. Hvordan fanden skal man tjekke vandpytten mens man kører? Man skal jo næsten køre omvent, så.. Det er jo umuligt at se


Når hjulene kører ud af vandpytten laver hjulene 2 våde spor :) Det er dem du kan se på om de er på linie.
Korrekt du ikke kan nå at se noget på vandpytten ...

Argh, jeg ku krybe ind i et musehul nu  :(
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad