Jep, men jeg har ladet mig fortælle, at testen er ret ufyldestgørede, da de har taget alle indlæggene UD af dragterne for så derefter at teste deres brudstyrke/slidevne i maskine. Det siger selvfølgelig noget om indlæggene, men ikke ret meget om, hvordan de fungerer kombineret med tøjet. Har stadig lidt svært ved at tro, at en dragt til 10.000 er mange gange dårligere end en til 5.000. Det kan godt være at jeg er naiv. Man er nok nødt til at gå ind og nærlæse pointdelingen, og finde ud af hvad man går efter hvis man skal have en ny dragt. Fik at vide i går, at flere af de omtalte mærker i testen har lagt sag an mod Bike
Uden at have læst teksten, så vil jeg mene, at det at man tager indlæggene ud er den korrekte måde at udføre den test på.
Så vidt jeg har kunnet forstå på en test af rygbeskyttere, som jeg tidligere har postet herinde, er måden en test af beskyttelse skal udføres på direktivbeskrevet.
Og hvis min hukommelse ikke svigter mig, blev beskyttelsen målt på deres evne til at fordele trykket fra en bestemt trykpåvirkning.
Ligeledes mener jeg at have læst en test af tekstildragter, hvor man også testede de tre ting (beskyttelsesindlæg, syninger og selve materialet) i nogle maskiner beregnet til netop dette formål.