Forfatter Emne: Ny "smart" tendens....?  (Læst 5926 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kondi

• Sandt SVin
Re: Ny "smart" tendens....?
« Svar #15 Dato: Juli 04, 2008, 11:45:35 am »
Sydeuropæisk stil...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #16 Dato: Juli 04, 2008, 11:45:59 am »
Ja, nu ved jeg ikke om det er fordi jeg ikke er "down with the young" mere...  :whatever:

Det der er helt fjollet ved det, er jo faktisk, at dem jeg ser, rent faktisk slet ikke er så unge igen... Det er folk mellem slut 20´erne og så der op efter. Og jeg kan også nikke genkendende til, at der kører rigtig mange rundt uden hjelm og så i shorts, t-shirt og sandaler af en art  :loser:

HOV HOV.....31 er meget ungt  :innocent:

KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

El Bola

• Gæst
« Svar #17 Dato: Juli 04, 2008, 12:12:23 pm »
ja jeg sgu også begyndt at se mange af de dem mest på sportsmc'er

jeg har også set ham på den gule ducati ved linien. de fleste grinte af ham

jeg så også engang en på en ny hvid ducati komme kørende i shorts, uden hjelm og samtidig tale i mobil  :huh:

ham på den grå fireblade har jeg set 3 sæsoner i træk uden hjelm på.....idiot....

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #18 Dato: Juli 04, 2008, 01:11:41 pm »
De var alle sammen Snasere, dem jeg så.. så til deres forsvar skal siges at det jo ikke er deres egne cykler de kører på, så hvorfor skulle de have sikkerheds udstyr på
(Nørrebro)

Hvad i alverden er en snaser?

Tror det er dem hvis stamtavle stammer fra et sted ude i mellemøsten...hvis du fjerner s´et så giver det måske mere mening  :innocent:

SørenG

Undskyld hvis jeg er lidt tungnem i dag... men hvorfor er det så ikke deres egne cykler? Jeg fatter hat...  :whatever:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Brian Lund

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Juli 04, 2008, 06:26:12 pm »
De var alle sammen Snasere, dem jeg så.. så til deres forsvar skal siges at det jo ikke er deres egne cykler de kører på, så hvorfor skulle de have sikkerheds udstyr på
(Nørrebro)

Hvad i alverden er en snaser?

Tror det er dem hvis stamtavle stammer fra et sted ude i mellemøsten...hvis du fjerner s´et så giver det måske mere mening  :innocent:

SørenG

Undskyld hvis jeg er lidt tungnem i dag... men hvorfor er det så ikke deres egne cykler? Jeg fatter hat...  :whatever:

Jeg gætter på der antydes at de stjæler med arme og ben.

Anyways, jeg så så sent som i dag en SV på holbæk motorvejen i nærheden af roskilde, piloten var trukket i hvad jeg antager var kevlar forstærkede shorts og t-shirt. Smart så det ihvertfald ud.

SV1000S K6 - blå.

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #20 Dato: Juli 04, 2008, 07:10:38 pm »
Jeg fatter slet ikke, hvordan de med den holdning kan erhverve sig så dyre maskiner? Vi taler Ducs, Fireblade, Busa, R1 etc. Skal vi gætte på, at de kun kører med Ansvar - eller slet ingenting? Jeg siger ikke, at de ikke har økonomiske midler til kasko, men det lugter lidt...
Ligger op til debatten med finansieringen af Bmw og Mercedes i den tunge klasse. Mange af førerne er ikke en dag over 25 år, og selv jeg ville ikke kunne se logikken i en kasko på Nørrebro med én af ovenstående biler.
Jeg vil elske at få indblik i deres økonomiske situation i henhold til køb af sådan en øse...

Just dont get it!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

saymoin

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #21 Dato: Juli 04, 2008, 07:12:34 pm »
jeg kører altid med hjelm og handsker, i byen kan jeg godt lige en kort tur til tanken eller lignede droppe læderjakken til en stor hættetrøje, og så cowboy bukser, men uden hjelm? det har jeg ikke set men deres eget valg :)

Bang

• Søndagskører
  • **
« Svar #22 Dato: Juli 04, 2008, 10:48:54 pm »
jeg kører altid med hjelm og handsker, i byen kan jeg godt lige en kort tur til tanken eller lignede droppe læderjakken til en stor hættetrøje, og så cowboy bukser, men uden hjelm? det har jeg ikke set men deres eget valg :)

Og sandaler og shots fra træningscenteret ser sgu dumt ud...Host Host :innocent:

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #23 Dato: Juli 05, 2008, 11:39:09 am »
Ja nu hvor vi er i gang med manglende sikkerhedsudstyr møder jeg også mange som kører med hjelm, støvler og fuldt læderdress men de har sgu ingen handsker på  :shock: Jeg ville nødigt have haft bare hænder dengang i 99 da min første SV oldscool var sprit ny og skulle lægges ned af en ung mor med 2 skrigende unger på bagsædet. Trafikken gik i stå fordi en traktor skulle krydse den anden vognbane (svinge til venstre) så et par biler foran mig stoppede op og mig ligeså men hende bag mig så intet og så klask fik jeg den største røvpuler  :brok: :club: Så var der dømt for 72.000Kr. rep af et stk. gul SV og jeg havde sgu ondt i hænderne (og mange andre steder) men de var da hele og ikke flåede  :loser:
« Senest Redigeret: Juli 05, 2008, 11:51:27 am af Pyrotek »
Gul SV 650S K5

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #24 Dato: Juli 05, 2008, 12:48:57 pm »
men de har sgu ingen handsker på  :shock:

"Det er jo ikke koldt"   :loser:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #25 Dato: Juli 06, 2008, 09:44:04 am »
Jeg fatter slet ikke, hvordan de med den holdning kan erhverve sig så dyre maskiner? Vi taler Ducs, Fireblade, Busa, R1 etc. Skal vi gætte på, at de kun kører med Ansvar - eller slet ingenting? Jeg siger ikke, at de ikke har økonomiske midler til kasko, men det lugter lidt...
Ligger op til debatten med finansieringen af Bmw og Mercedes i den tunge klasse. Mange af førerne er ikke en dag over 25 år, og selv jeg ville ikke kunne se logikken i en kasko på Nørrebro med én af ovenstående biler.
Jeg vil elske at få indblik i deres økonomiske situation i henhold til køb af sådan en øse...

Just dont get it!

det er vel familien der ejer bilen,,,,  og bedstefar på 80 der står for forsikringen...   måske er det firmabilen i grønthandlerbutikken... 

der er jo et par stykker der har hummer .. ( ikke 2g )
nu med yamaha fz1 2008

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #26 Dato: Juli 06, 2008, 09:17:33 pm »
Var på Polterabend i går (ikke mig der skal giftes) og udenfor reatauranten kommer en gut midt i 30´erne kørende og kører op på fortovet og parkerer.
Jeg taler i mobil med en kammy og signalere med en håndbevægelse til ham at manglende hjelm og hul i hovedet. Han bliver tålmodigt dtående til jeg er færdig med samtalen og spørger mig hvad jeg har gang i? Siger til ham at han er en idiot at køre uden hjelm! Han spørger om det er noget jeg synes jeg skal blande mig i og dertil svarer jeg næhhh faktisk ikke, og siger så til ham. " Hvis du falder på din cykel så er JEG med til at betale for ambulancen og hospitalsopholdet." Han kigger lidt på mig, kan se på ham at den havde han ikke lige tænkt på. Og så siger jeg til ham.: "Og hvis du ligger ude på gaden med åbent blødende kraniebrud så er det nok ikke den fedeste oplevelse for dem der kommer over for at hjælpe dig!."
"Du er nok en fornuftig ung mand" siger han overlegent ironisk tonefald.
"JA!. kører selv kværn og kunne aldrig finde på at kører uden fuldt læder, hjelm og handsker"
Nu vidste han ikke hvad han skulle sige og gik sin vej.
Nå men vi står stadig uden for reatauranten da han kommer tilbage 5 min senere virker lettere ophidset og i humør til en gang håndgemæng. Jeg værdiger ham ikke et blik og han står længe og skuler på os og venter kun på en invitation til nævekamp da en af selskabets gæster træder ud af døren så forsvinder han. Det var svineavleren, en lettere korporlig ung mand he he.....sådan en kælling.
Og ja dette foregik i hjertet af KBH, mage til bløning!

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

MUUNK

• Plastikrocker
« Svar #27 Dato: Juli 06, 2008, 11:25:34 pm »
Var på Polterabend i går (ikke mig der skal giftes) og udenfor reatauranten kommer en gut midt i 30´erne kørende og kører op på fortovet og parkerer.
Jeg taler i mobil med en kammy og signalere med en håndbevægelse til ham at manglende hjelm og hul i hovedet. Han bliver tålmodigt dtående til jeg er færdig med samtalen og spørger mig hvad jeg har gang i? Siger til ham at han er en idiot at køre uden hjelm! Han spørger om det er noget jeg synes jeg skal blande mig i og dertil svarer jeg næhhh faktisk ikke, og siger så til ham. " Hvis du falder på din cykel så er JEG med til at betale for ambulancen og hospitalsopholdet." Han kigger lidt på mig, kan se på ham at den havde han ikke lige tænkt på. Og så siger jeg til ham.: "Og hvis du ligger ude på gaden med åbent blødende kraniebrud så er det nok ikke den fedeste oplevelse for dem der kommer over for at hjælpe dig!."
"JA!. kører selv kværn og kunne aldrig finde på at kører uden fuldt læder, hjelm og handsker"
Nå men vi står stadig uden for reatauranten da han kommer tilbage 5 min senere virker lettere ophidset og i humør til en gang håndgemæng. Jeg værdiger ham ikke et blik og han står længe og skuler på os og venter kun på en invitation til nævekamp da en af selskabets gæster træder ud af døren så forsvinder han. Det var svineavleren, en lettere korporlig ung mand he he.....sådan en kælling.

SørenG

Må ærlig talt indrømme at jeg ikke altid gider høre på folk der skal prædike om hvad der er farligt, og hvad der ikke er... Helt ærligt, så er jeg ret overbevist om at de folk der kører uden hjelm osv. udemærket godt er klar over faren ved det.
Jeg kører da nogle gange i shorts og t-shirts her om sommeren. Men så kører jeg da også meget meget pænt, dvs. samme hastighed som en scooter 45´. Og så kan jeg altså ikke se noget galt i det... Og når jeg så står af cyklen i shorts, så gider jeg da altså ikke høre på folk der skal spille kloge. Jeg kunne jo aldrig drømme om at køre 200 km/t i shorts, eller lave hurtige acc. (Ikke at jeg nogensinde har gjort det he he).
Nå men det jeg vil frem til er, at det er sgu egentlig folks eget valg. Og at man som dig står og spille klog på den måde du nu gjorde, jamen det gør jo ikke situationen bedre. Her er det jo mig der skal betale en ambulance til dig, når ham gutten har tæsket dig, fordi han føler sig provokeret.  :blink:
Måske du følte at du gjorde noget godt i den situation, men det eneste du gjorde, var faktisk at puste til ilden og sætte dit eget helbred over styr. Hvor JEG så skulle betale for at du komme på hospitalet, politi der optager rapport osv osv. hvis situationen kom over styr......
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #28 Dato: Juli 07, 2008, 01:30:11 am »

SørenG

Må ærlig talt indrømme at jeg ikke altid gider høre på folk der skal prædike om hvad der er farligt, og hvad der ikke er... Helt ærligt, så er jeg ret overbevist om at de folk der kører uden hjelm osv. udemærket godt er klar over faren ved det.
Jeg kører da nogle gange i shorts og t-shirts her om sommeren. Men så kører jeg da også meget meget pænt, dvs. samme hastighed som en scooter 45´. Og så kan jeg altså ikke se noget galt i det... Og når jeg så står af cyklen i shorts, så gider jeg da altså ikke høre på folk der skal spille kloge. Jeg kunne jo aldrig drømme om at køre 200 km/t i shorts, eller lave hurtige acc. (Ikke at jeg nogensinde har gjort det he he).
Nå men det jeg vil frem til er, at det er sgu egentlig folks eget valg. Og at man som dig står og spille klog på den måde du nu gjorde, jamen det gør jo ikke situationen bedre. Her er det jo mig der skal betale en ambulance til dig, når ham gutten har tæsket dig, fordi han føler sig provokeret.  :blink:
Måske du følte at du gjorde noget godt i den situation, men det eneste du gjorde, var faktisk at puste til ilden og sætte dit eget helbred over styr. Hvor JEG så skulle betale for at du komme på hospitalet, politi der optager rapport osv osv. hvis situationen kom over styr......

Jeg tænkte præcis det samme + omkostningerne til retsag , vederlag til vidner osv  :mrgreen:

@ SørenG jeg er HELT enig i at det er dumt at køre uden hjelm, men jeg fatter da slet ikke at du mener det vedkommer dig så meget at, du reagerere som du gør. Gør du ligesådan hvis folk ikke har mc-jakke, mc-bukser, handsker eller støvler på ??
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Nick

• Sandt SVin
« Svar #29 Dato: Juli 07, 2008, 08:18:06 am »
Jeg vil så lige sige jeg kunne aldrig finde på at køre uden mit mc tøj og har aldrig gjort det, og det er sgu ligemeget om det er 40 grader og jeg sveder som en gnu, og jeg kører pænt

Det er jo som regel på de små ture det går galt, og det behøver jo ikke være ens egen skyld ;O Så har intet til overs for dem der hvis de står på røv og albuer uden noget kommer til skade, Lær at brug udstyr... men altså.. jeg gider ikke prædike om det.

Det er folks eget valg, at jeg ikke så synes at det er fornufitgt er vel noget andet.. og hvis man kører uden hjelm mener man vel bare der ikke er så meget at beskytte?

http://www.112alarm.dk/2008/motorcykelhavnen/motorcykelhavnen.htm
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-12860116.html?forside

Tænk på hvad en hjelm kunne have gjort? selv ved lav hastighed...

Nok om det gider ikke spilde mere energi på sådan noget.
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D