Forfatter Emne: SV'er solgt... - ny mc købes snarest muligt!  (Læst 2649 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kristensen

• Søndagskører
  • **
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7347
SV'er solgt... - ny mc købes snarest muligt!
« Dato: Juli 01, 2008, 09:00:21 pm »
Hej gutter (m/k)

Jeg har lige solgt min SV1000S og skal nu have mig en naked bike med 4 cylindre (og ja, jeg ved godt at det er 2 for mange  :hand: . Men efter 2 x V2 er det tid til at prøve noget nyt  :mrgreen: ).

Jeg har kig på disse to cykler:
Suzuki GSR600: http://www.doxupport.com/JMCNB_Multimedia/Pics/Suzuki_GSR600_08_blckrd.jpg
Honda CB 600 F Hornet: http://www.honda-mc.dk/files/Billeder/z_hornet_rod.jpg

Jeg har kun prøvet en GSR600, men regner med at tage forbi en Honda forhandler i weekenden og prøve Hornet'en.

Er der nogen der kender cyklerne og kan oplyser lidt om plusser og minusser??

Der er jo en stor prisforskel 100k (GSR600) mod 125k (Hornet), men er Hondaen virkelig så meget bedre??? Hondaen er (i mine øjne) fedest, men mine korte ben kunne godt lide den lave sædehøjde på GSR'en....

Input modtages meget gerne  :D

Fortsat god aften!

Kristensen - nu uden mc.....

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
Re: SV'er solgt... - ny mc købes snarest muligt!
« Svar #1 Dato: Juli 01, 2008, 10:14:46 pm »
Du får da mit syn på sagen.
Jeg er selv blevet forelsket i den nye Kawa Z750 og den i forhold til miniSVinet er fed.
De har næsten samme momment så den kan køres i lave omdrejninger uden at føles svagere end SV650S, dog sker der noget mere sjov når nålen kommer over 8000omdr.
Når du kommer fra et KiloSVin tror du skal kigge på de naked 1L cykler i stedet for.  FZ-1N eks.
Tror du kommer til at savne noget power.

Z750 virker på mig som et godt trin op ad stien da jeg ikke har i sinde at købe en litercykel.......endnu.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #2 Dato: Juli 01, 2008, 10:26:05 pm »
En 600 vil nok føles noe sløv etter en SV1000.

Anbefaler som sircajun å kikke på 1000, eller kanskje Z750en..?

Hadde det vært mitt valg, hadde jeg heller kjøpt en brukt FZ1N/Z750/Z1000 enn en ny GSR eller Hornet...

Du skal velge det som føles riktig for DEG!
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juli 01, 2008, 10:58:42 pm »
Hornet er sate..... sjov  :respekt:

jeg prøvede Hornet og z1000 lige efter hinanden - sys da slet man fik noget for de ekstra penge i z1000, self mere top power, men bruger man det så meget på en naked ?

er iøvrigt 110% enig med GTI, køb det er føles rigtigt for DIG !!!!!
« Senest Redigeret: Juli 01, 2008, 11:05:24 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Kristensen

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Juli 01, 2008, 11:15:49 pm »
I kan være helt rolige, jeg vælger kun mc efter hvad der passer mig bedst - det er bare rart med lidt info fra flere sider. Efter at have ejet 2 SV'ere er jeg ikke blevet mc-ekspert endnu  :D

Jeg har ikke penge til Z1000 eller FZ1, så de er desværre udelukket selvom de er super fede!

Z750 har jeg også overvejet, men den virker bare en del større (fysisk i form af højere sædehøjde og vægt) end de to andre. Derfor har jeg lidt udelukket den - men jeg har selvfølgelig ikke prøvet den...

Flere input modtages  :wink:

Bang

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Juli 02, 2008, 12:43:46 am »
Synes Hondaén ser bedst ud. Tag dig god tid til at prøve dem begge og helst mere end 1 gang. Jeg prøvede mange cykler før jeg købte mit SVin

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #6 Dato: Juli 02, 2008, 01:05:15 am »
Z750 er ikke nogen tosset cykel - sørg dog for at få en nyere end 06 da de ældre døjede med seriøse vibrationer på grund af nogle motorophæng. Jeg har prøvet et par stykker af dem, og til mine 110 kilo er den lige sløv nok i bunden - som gør at JEG ville vælge en 1000'er.
Dog er det en super velkørende maskine som er temmelig skudsikker med motor og gearkasse. Affjedringen hører til i den bløde ende og der mangler lidt justeringsmuligheder.

GSR600 har et ry for at være dårligt justeret i motorstyringen fra fabrikken, så en Powercommander er et must på sådan en før den kommer til sin ret. Motoren er supersprød, vibrationsfri med nogenlunde bundtræk - så den indbyder til sjov og ballade.
Igen mangler den også justeringsmuligheder på affjedringen - og den er dyr at købe styling til hvis man er til den slags ting.

Hornet'en har jeg faktisk ikke prøvet, men folk virker super tilfredse med dem.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: Juli 02, 2008, 08:14:05 am »
Den nye Aprillia 750 Shiver er også rigtig fed. Har en kammerat der har en, og som er super tilfreds. Prismæssigt ligger den dog anelse over de to du selv har kig på.

http://www.apriliashiver.com/index.html?lang=eng
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Rask

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 02, 2008, 11:28:21 am »
Jeg skiftede min K1 SV 650 S ud her i vinter med en Yamaha FZ6-N årg. 2006 med 98 heste. 8)

Kanon maskine synes jeg; trækker godt - også ved lave omdr., lyder fedt, kører rigtig godt, er meget stabil og nem at styre - og så får jeg da orgasme af at høre den motor med en åben udstødning - og godt med omdrejninger.....

Men fra SV 1000 til FZ6? Tjaaa - så mangler man nok power i bunden tror jeg.  :loser:

/Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #9 Dato: Juli 02, 2008, 11:33:23 am »
Den nye Aprillia 750 Shiver er også rigtig fed. Har en kammerat der har en, og som er super tilfreds. Prismæssigt ligger den dog anelse over de to du selv har kig på.

http://www.apriliashiver.com/index.html?lang=eng
Vælger forresten helt at overhøre dit mumlen om 4 cylindre....findes ikke i min verden  :angel:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Kristensen

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Juli 02, 2008, 09:40:38 pm »
Hmm... Så fik jeg prøvet Hornet'en i dag. Den kører sgu godt. Umiddelbart kan jeg dog ikke sige at den kører bedre end GSR'en. Kvaliteten af cyklen (plastic, greb osv.) virker dog bedre end Suzukien. Jeg er faktisk ikke blevet meget klogere af det    :undecided: :undecided:

Jeg må vidst ud og prøve Suzukien igen hurtigst muligt!

Ekstra note: Ude hos StevensMCshop i Kastrup fortalte sælgeren mig, at en ny Honda ikke skal køres til som en Suzuki. Man skal blot ikke tæve den de første par hundrede kilometer. Passer det? Og i så fald er det bare Suzuki, der er hysterisk, når de siger at man ikke må give cyklen mere end 6000 omdrejninger de første 1000 km??

Yderligere tips om de 2 cykler modtages stadig gerne  :wink:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Juli 02, 2008, 11:34:42 pm »
Ekstra note: Ude hos StevensMCshop i Kastrup fortalte sælgeren mig, at en ny Honda ikke skal køres til som en Suzuki. Man skal blot ikke tæve den de første par hundrede kilometer. Passer det?

Jep. I manualen står der man lige skal slappe af de første 500 km (undgå kraftig accelleration og koldstarter med fuld gas)

Og i så fald er det bare Suzuki, der er hysterisk, når de siger at man ikke må give cyklen mere end 6000 omdrejninger de første 1000 km??

Tja... De har bare en anden religion.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).