Forfatter Emne: Hvornår lærer dansker at køre på motorvej?  (Læst 3809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karienknojern

• Søndagskører
  • **
  • honde jahh....
Hvornår lærer dansker at køre på motorvej?
« Dato: Juni 30, 2008, 07:51:03 pm »
Jeg kørte mig en lille tur til Århus lørdag og en tur hjem igen søndag.
(Og må indrømme jeg nok lider lidt af det der'sens roderage :innocent:)MEN HVORFOR ER DANSKER SÅ SKIDE BANG FOR AT KØRER I HØJER VEJBANDE?
Jeg tog en strækning over fyn, efter en kørt på næsten 10 km, hvor det eneste der var i højer bande var EN lastbil, og EN bil med trailer. (en go ting var så der var masser af plads til mig)
-MEn Hvorfor er højer bande så farlig?

Kan det ikke laves med gaffa eller strips, kan det ikke laves *G*

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Hvornår lærer dansker at køre på motorvej?
« Svar #1 Dato: Juni 30, 2008, 08:18:24 pm »
På de danske motorveje er er nogle enkelte steder hvor motorvejen deler sig, eks. i trekantsområdet og ved motorvejene omkring KBH og det kan jo tænkes de skal til venstre og derfor ligger sig ud i god tid, hvilke alle trafikanter ved er ca 30-40 km eller ca en halvtime i forvejen  :loser: 

:lol:  :lol:   :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #2 Dato: Juni 30, 2008, 08:26:55 pm »
De er nok bange for at ramme rillerne....  :mrgreen: :mrgreen:
folk er generelt bare for dumme når de kører på motorvej.. og forventer nok ikke at nogen overhaler dem.. for de kører jo efter hastighedsbegrænsningerne...  :lmao:

Simon

• Plastikrocker
  • Det er livet at køre
« Svar #3 Dato: Juni 30, 2008, 10:14:03 pm »
De er nok bange for at ramme rillerne....  :mrgreen: :mrgreen:
folk er generelt bare for dumme når de kører på motorvej.. og forventer nok ikke at nogen overhaler dem.. for de kører jo efter hastighedsbegrænsningerne...  :lmao:

X2
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #4 Dato: Juni 30, 2008, 10:48:35 pm »
Det er fordi folk er bange for ikke at blive "lukket ud" igen, når de nærmer sig en lastbil bagfra. Og med rette (ikke at det retfærdiggør det). I Tyskland kan man roligt trække ind i højre side, for man bliver lukket ud igen når man skal overhale. Der er ingen der lukker nogen ud, slipper gassen, og giver et blink f.eks i Danmark.

Så det er desværre en selvforstærkende effekt.

Hader selv "engelske" bilister, jeg kører 70K om året på motorvejen (mest århus-kbh og retur), men kan tildels godt forstå dem...."Hellere ligge lidt for længe i overhalingsbanen, end at risikere at skulle bremse ned til 85, og vente 30 sek. hver gang man skal overhale en lastbil."

Så hvis man lukker dem ud, der har været så fornuftige at trække ind, kan man være heldig at de fortsætter med det.

(Jeg trækker naturligvis altid ind, men bliver dog meget sjældent overhalet på motorvejen  :innocent:)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

pingo

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juni 30, 2008, 11:50:46 pm »
Hvis jeg kan forsvare det og forankørende kan se det, får de altid et blink. Så kommer de som regel ret hurtigt ind :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

MUUNK

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Juni 30, 2008, 11:55:21 pm »
Hvis jeg kan forsvare det og forankørende kan se det, får de altid et blink. Så kommer de som regel ret hurtigt ind :)

Ja nemlig ja... Jeg blinker også bare.. :-) Nogle gange i rigtig god tid, hvis der bliver gået til stålet :D
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #7 Dato: Juli 01, 2008, 09:01:40 am »
Det er fordi folk er bange for ikke at blive "lukket ud" igen, når de nærmer sig en lastbil bagfra. Og med rette (ikke at det retfærdiggør det). I Tyskland kan man roligt trække ind i højre side, for man bliver lukket ud igen når man skal overhale. Der er ingen der lukker nogen ud, slipper gassen, og giver et blink f.eks i Danmark.

Hader selv "engelske" bilister, jeg kører 70K om året på motorvejen (mest århus-kbh og retur), men kan tildels godt forstå dem...."Hellere ligge lidt for længe i overhalingsbanen, end at risikere at skulle bremse ned til 85, og vente 30 sek. hver gang man skal overhale en lastbil."

Så hvis man lukker dem ud, der har været så fornuftige at trække ind, kan man være heldig at de fortsætter med det.

(Jeg trækker naturligvis altid ind, men bliver dog meget sjældent overhalet på motorvejen  :innocent:)

Synes faktisk det lyder super rigtigt det du skriver.... hvis jeg kan se der ligger en lastbil 100 meter lægere fremme, så trækker jeg ikke ind selv om jeg kan se der ligger 5 biler i røven på mig.. for det betyder netop at jeg så skal bremse ned... og det gider jeg ærligt talt ikke da min bil ikke er så hurtigt oppe igen som jeg ville ønske...  :(
Må få mig en nyere bil en dag... hmmmmmm der går lang tid... det bliver nok først når man har 2 indtægter igen....  :D

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 01, 2008, 09:05:00 am »
det korte svar er : Aldrig
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #9 Dato: Juli 01, 2008, 10:06:00 am »
Synes faktisk det lyder super rigtigt det du skriver.... hvis jeg kan se der ligger en lastbil 100 meter lægere fremme, så trækker jeg ikke ind selv om jeg kan se der ligger 5 biler i røven på mig.. for det betyder netop at jeg så skal bremse ned... og det gider jeg ærligt talt ikke da min bil ikke er så hurtigt oppe igen som jeg ville ønske...  :(
Må få mig en nyere bil en dag... hmmmmmm der går lang tid... det bliver nok først når man har 2 indtægter igen....  :D

Præcis...
To indtægter = to jobs = ingen tid til mc, så bliv du bare liggende i ydersporet. Jeg skal nok blinke hvis jeg vil forbi  :wink:

Snetyven

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #10 Dato: Juli 01, 2008, 10:16:39 am »
Hvis folk kører den tilladte hastighed, så kunne jeg ikke være mere ligeglad med hvilken bane, de ligger i, så længe de flytter sig for udrykningskøretøjer. Altså har jeg intet problem med at to biler kører ved siden af hinanden med 110/130 km/t på en to-sporet motorvej, men det irriterer mig, når folk ligger i banen længst til venstre med 90 km/t i længere tid.

Damage

• Gæst
« Svar #11 Dato: Juli 01, 2008, 10:20:38 am »

Okay...skal det så forstås sådan, at fordi man ikke har en hurtig bil og ikke gider at bremse så er det fint at køre i yderbanen og spærre for alle
andre...!
Det er måske lige den holdning som skal ændres lidt, men det er bare min mening.  :wink:

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #12 Dato: Juli 01, 2008, 01:48:51 pm »
Okay...skal det så forstås sådan, at fordi man ikke har en hurtig bil og ikke gider at bremse så er det fint at køre i yderbanen og spærre for alle
andre...!
Det er måske lige den holdning som skal ændres lidt, men det er bare min mening.  :wink:

Nej da...loven er ganske klar, vi har venstrekørsel i Danmark. Holdningen der skal ændres er nok mere, at man skal give plads, for de korrekt placerede bilister så de kan komme ud. Kun sådan kan folk se en mening med at trække ind.

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Juli 01, 2008, 05:04:44 pm »

Nej da...loven er ganske klar, vi har venstrekørsel i Danmark. Holdningen der skal ændres er nok mere, at man skal give plads, for de korrekt placerede bilister så de kan komme ud. Kun sådan kan folk se en mening med at trække ind.

Det forklarer den oplevelse jeg havde i weekenden med en tur retur til Silkeborg
 :lmao:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #14 Dato: Juli 01, 2008, 07:48:36 pm »

Det forklarer den oplevelse jeg havde i weekenden med en tur retur til Silkeborg
 :lmao:
jajaja´....ups....i skal kun læse hvad jeg MENER  :innocent: