Forfatter Emne: underlig lyd!  (Læst 3037 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
underlig lyd!
« Dato: Juni 17, 2008, 09:56:52 pm »
vi ved jo alle at en sv motor hyler lidt. og det skal den da også,, men jeg har lagt mærke til at min sv1000s er begyndt at sige en underlig hylelyd når jeg slipper koblingen i høje omdrejninger, det er kun lige når man slipper... til motoren er oppe i omdrejninger. den bedste måde at beskrive lyden på er at den lyder som en "fasan" altså fuglen... nogen der ved hvad problemet kan være?
Dennis

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: underlig lyd!
« Svar #1 Dato: Juni 17, 2008, 10:18:16 pm »
Har grublet en del over noget af det samme... synes altid den har hylet lidt, men det er blevet værre synes jeg. Nogle gange værre end andre, men det er mest i lidt lavere omdrejninger - ca. 4000!? Jeg kan til tider også holde koblingen inde og bare trille, og så kan hyle-lyden blive ved. Skal ikke kunne sige om din beskrivelse af en fasan passer :lol: Men vil også beskrive lyden som en slidt/slap kileræm (mener ikke en SV har sådan en  :rolleyes: )

Bang

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 94
Re: underlig lyd!
« Svar #2 Dato: Juni 17, 2008, 10:28:34 pm »
Db killerene ud.. Så er det kun rå torden man lægger mærke til  :mrgreen:

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: underlig lyd!
« Svar #3 Dato: Juni 17, 2008, 10:42:14 pm »
Har grublet en del over noget af det samme... synes altid den har hylet lidt, men det er blevet værre synes jeg. Nogle gange værre end andre, men det er mest i lidt lavere omdrejninger - ca. 4000!? Jeg kan til tider også holde koblingen inde og bare trille, og så kan hyle-lyden blive ved. Skal ikke kunne sige om din beskrivelse af en fasan passer :lol: Men vil også beskrive lyden som en slidt/slap kileræm (mener ikke en SV har sådan en  :rolleyes: )
det lyder som det samme, jeg "filede" min kobling lidt i en rundkørsel og fik også denne hyletone,, og ja, din beskrivelse af lyden er nok lidt bedre hehe,, køre til værkstedet i morgen og spørger mig frem. skal nok skrive hvad jeg finder ud af
Dennis

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: underlig lyd!
« Svar #4 Dato: Juni 18, 2008, 09:53:04 am »
Vil gøre opmærksom på at hylelyd fra motoren kan skyldes den type benzin man kører på. Suzuki anbefaler at prøve et andet mærke hvis man hører denne hylelyd.
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: underlig lyd!
« Svar #5 Dato: Juni 28, 2008, 01:19:58 pm »
Har grublet en del over noget af det samme... synes altid den har hylet lidt, men det er blevet værre synes jeg. Nogle gange værre end andre, men det er mest i lidt lavere omdrejninger - ca. 4000!? Jeg kan til tider også holde koblingen inde og bare trille, og så kan hyle-lyden blive ved. Skal ikke kunne sige om din beskrivelse af en fasan passer :lol: Men vil også beskrive lyden som en slidt/slap kileræm (mener ikke en SV har sådan en  :rolleyes: )
det lyder som det samme, jeg "filede" min kobling lidt i en rundkørsel og fik også denne hyletone,, og ja, din beskrivelse af lyden er nok lidt bedre hehe,, køre til værkstedet i morgen og spørger mig frem. skal nok skrive hvad jeg finder ud af

Har du haft den på værksted endnu???

Stålkaninen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Re: underlig lyd!
« Svar #6 Dato: Oktober 31, 2008, 12:32:40 pm »
Hej, jeg får den samme hylelyd fra sv650s, dog ved højere omdrejninger omkring 6-7k, og mest markant når jeg kører omkring 100km i timen i 4 eller 5 gear. Det undrer mig, for det er kommet fra den ene dag til den anden, uden at jeg har foretaget nogle ændringer på cyklen. Jeg har skiftet baghjulet for omkring to uger siden og tænkte til at starte med, at det kunne være kæden, der sled hen af skinden fordi jeg ikke havde strammet den nok. Men det kan ikke passe eftersom den burde være stram/slap nok, gir sig ca 2cm, og så burde lyden da være kommet med det samme? Det irriterer mig, for det er ikke sjovt at sætte den i vinterhi med en pivelyd.

Det lyder som om at det kommer fra fordækket og når jeg hiver koblingen er den der stadig, og når jeg trækker koblingen på vej hen mod et kryds så lyder det som (og misforstå mig nu ikke) en lastbil. Altså lidt ligesom lyden af en lastbils dæk på vejen synes jeg, selvfølgelig ikke dens motorlyd. BAaRRRraaaARP!
Sort SV650S AK8 - Fuld kåbe - Rizoma diodeblink - Minipladeholder - Yoshimura TRS carbon og Xenon 8000k forlygter, superwhite positionslys.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: underlig lyd!
« Svar #7 Dato: Oktober 31, 2008, 02:00:27 pm »
Det kan være koblingen der ikke griber!
Da min stod af(pga for god olie!  :tie:) sagde den også en mærkelig lyd!
Kører du med fuldsyntetisk olie???
Hvis . så er det nok derfor!!
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: underlig lyd!
« Svar #8 Dato: Oktober 31, 2008, 05:50:08 pm »
Vil gøre opmærksom på at hylelyd fra motoren kan skyldes den type benzin man kører på. Suzuki anbefaler at prøve et andet mærke hvis man hører denne hylelyd.

Det er den sygeste forklaring jeg har hørt.
Tror du ikke det er olien de mener?
Benzinen kan IKKE have noget med det at gøre.

SV´ens karakteristiske hylelyd skyldes gearet til knasterne.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: underlig lyd!
« Svar #9 Dato: Oktober 31, 2008, 08:38:07 pm »
Det kan være koblingen der ikke griber!
Da min stod af(pga for god olie!  :tie:) sagde den også en mærkelig lyd!
Kører du med fuldsyntetisk olie???
Hvis . så er det nok derfor!!


Forklaringen kan være plausibel ved dennis82' beskrivelse, men ikke ved Niemanns.......de er jo lodret modsatte, og jeg tror ikke de kan skyldes det samme. Så tråde burde nok deles i to.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: underlig lyd!
« Svar #10 Dato: November 03, 2008, 03:57:04 pm »
Det jo længe siden,, men det er simpelt hen gået i sig selv. jeg har funderet meget over det.. men har aldrig fundet ud af hvad det var som lavede denne lyd. men kunne godt ha noget med koblingen at gøre da det stoppede efter service chek hvor der blev skiftet olie og diverse væsker. og har altid kørt med orginal olie!, der er ingen piper i mine rør, så det heller ikk det. håber alle andre får styr på problemet,, der er ingen som siger det er det samme problem jo!!
Dennis

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: underlig lyd!
« Svar #11 Dato: November 03, 2008, 06:56:07 pm »
Kan osse sige..... at jeg kører på Fuld syntetisk olie og ingen problemer  :thumbsup:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander