Forfatter Emne: Et nybegynder spørgsmål :)  (Læst 5287 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

madsj

• Søndagskører
  • **
Et nybegynder spørgsmål :)
« Dato: Juni 17, 2008, 08:55:33 pm »
Hej allesammen,

Nu har jeg ikke kunne sove i 2 dage... og har været på MCG + SVrider forums de sidste 2 dage i træk (ja... det er ret nyt for mig..), men har dog i det mindste fået en plads til at starte på MC kort på mandag :D

Anyway - Hvad er forskellen på de SV'ere der har en "rund" lygte, og så dem der har "2 spidste lygter" :) hvis i forstår mit spm ?

Jeg er blevet monster hooked for SV 650s'eren - men nogle af drengene kører CBR 600'er .. men det ka' de jo ik gøre for :)

Håber der er et kvalificeret gæt - da jeg mest er til den "moderne" version, med det "spidse" lygter, i stedet for den med 1 x rund / cirkel lygte.

Mads - Holbæk

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Et nybegynder spørgsmål :)
« Svar #1 Dato: Juni 17, 2008, 09:00:25 pm »
Den med rund forlygte er en SV650 - den med 2 spidse lygter er en SV650S - det samme gælder for SV1000/S.

Forskellen er primært siddestillingen på de to cykler - man sidder op på SV650N (N er den uofficielle betegnelse for Naked - altså uden kåbe) - man ligger lidt mere ned på en SV650S..

Den "gamle" SV'er har rundt stel og går fra 1999->2002 - den nye er med "kantet" stel og går fra 2003>nu.

SV1000'eren kom først i den "nye" model.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Syess

• Plastikrocker
« Svar #2 Dato: Juni 17, 2008, 09:15:29 pm »
Man sidder vel også lidt mere i læ på en S model tror jeg.

jeg var ude og prøve en Honda CBR 600 + Yamaha fazer + Suzuki Sv 650 - og det blev en suzuki - de 2 andre cykler var lige så nice, men det der gjorde forskellen for mig var, den forsikring man kan få til Suzuki.

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
« Svar #3 Dato: Juni 17, 2008, 09:32:35 pm »
Velkommen til :) Her bliver du glad for at være med.
Er du også MadsJ på motorcykler.dk? I så fald er det min cykel du har spurgt til :) Den er stadig til salg hvis du er interesseret :wink: Du kan bare sende mig en PM hvis det er :)
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: Juni 18, 2008, 08:21:57 am »
den altafgørende forskel (i mine øjne) er at den gamle "runde" model, har karburatorere , hvorimod den nye model har Indsprøjtning ...
der er ingen tvivl, køb den nyeste.. indsprøjtning spiller bare !!

madsj

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Juni 18, 2008, 12:52:10 pm »
1) Denne model har en "rund lygte"

2) Denne model har 2 x "bløde lygter"

3) Denne model har 2 x "spidse lygter"

:) Hvad er forksellen på dem ? Jeg kunne forstå at 3. er den nyeste med indsprøjtning - hvilket jo er super cool og anvendeligt. Men hvad er forskellen på model 1 + 2 ?

Haugen : Jeg hedder også MadsJ på motorcykelgalleri.dk .. og også på motorcykler.dk :) det gør det hele lidt mere gennemsigtigt for alle parter :) Du er så "Rorschach" går jeg ud fra :)

LB

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juni 18, 2008, 12:55:50 pm »
Forskellen på 1 og 2 er, at nummer 1 er en "Naked" bike uden kåbe, og model 2+3 er en "Sports" bike med kåbe. Det er kåben der afgør hvilken form lygten/lygterne har. Ellers er forskellen som tidligere nævt, at man sidder lidt mere oprejst på en Naked bike.

S-modellen kan både fås med halv- og helkåbe. Billede 2 er med helkåbe og billede 3 er med halvkåbe.

Jeg kører selv på en S fra 2008... Jeg er meget lav, men syntes ikke at man "ligger" særlig ned på en S-model.
« Senest Redigeret: Juni 18, 2008, 12:58:47 pm af LB »

Blinklys

• Gæst
« Svar #7 Dato: Juni 18, 2008, 01:31:06 pm »
1 + 3 er begge den nye model med indsprøjtning - den øverste en SV650 (eller SV650N som er den udbredte uofficelle betegnelse) og den nederste er en SV650S. Rent teknikmæssigt er de identiske (og således lige "moderne" om du vil), hvor den primære forskel selvfølgelig er kåben og siddestillingen.

2'eren er den gamle model SV650S med bundkåbe. Bundkåben er ekstraudstyr og er ikke monteret som standard.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: Juni 18, 2008, 01:44:41 pm »
De nye model kan også monteres med fuldkåbe!

Her er et eksempel hvor der er monteret underkåbe (koster 4000kr hos Suzuki) og ego-bagsædeskal (koster omkring 1000kr hos Suzuki)

Underkåben kan KUN monteres på S modellerne og man kan IKKE købe en N model (med rund lygte og uden kåbe) og eftermontere et kåbesæt på den.

Der er den forskel på N og S stellet at der er et monteringsbeslag til kåbedele fastsvejset fra fabbrikken på S modellerne.

Men ellers før 2003 har rundt stel og hedder SV650, SV650S, TL1000S og TL1000R - fra 2003 og efter hedder modellerne SV650, SV650S, SV1000 og SV1000S og har kantet stel. Før 2005 er stellet sølvfarvet og efter er stellet sort.

Modellerne hedder eks. K3 eller K5  efter modelnavn. K3 er 2003 design og K5 er 2005. Teknisk set er der stort set kun sket noget teknisk i 2003 hvor modellerne fik indsprøjtning.

Vær opmærksom på at selvom en maskine hedder K3 kan den godt være indregistreret og solgt første gang i 2005.

God jagt!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Juni 18, 2008, 01:52:17 pm »
Så vil jeg også prøve at hjælpe dig lidt;

Helt basic findes der to varianter af SV650. Den med den ene runde lygte (N)

...og den med to forlygter(S)

Den med den ene runde forlygte er en Naked, hvilket vil sige at der ikke er kåbe på som på dine kammeraters CBR600. Den med to forlygter er en Sport, der som standard har en lille styrkåbe (det er den forlygterne sidder i), og derudover kan du købe en fuldkåbe der dækker hele forenden af motoren.

På en Naked sidder du mere oprejst på grund af styrets udformning, det er et klassisk "rørstyr". Jeg tror også der er forskel på gearingen, så en Naked har hurtigere acceleration, men lavere tophastighed. På en Sport er siddestillingen mere fremadlænet, her er styret nemlig et såkaldt "clip-on", d.v.s. at grebene er monteret direkte på forgaflen (mere eller mindre). Her er gearingen så omvendt, altså høj tophastighed mod mindre acceleration.

Når du har fundet ud af hvilken model du hælder mest til (du skriver selv den med 2 lygter, altså en S-model), så er der endnu et valg nemlig årgangen. Fra 1999-2002 havde modellen rundt stel og karburator

...og fra 2003 og frem er stellet mere kantet (se de øverste billeder) og desuden er motoren med indsprøjtning. Fra 2007 fås den endvidere med ABS bremser. Fra 1999 til 2004 var stel og fælge sølvfarvet og fra 2005 og frem er stel og fælge sorte.

Hvis du vil læse lidt mere så kig her: http://www.suzukicycles.org/SV-series/SV650-SV650S.shtml

Held og lykke med kortet  :thumbsup:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

madsj

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Juni 18, 2008, 01:59:05 pm »
I er fandme fantastiske :)

Jeg skal nok prøve at samle mine spørgsmål - og selvfølgelig søge efter svaret inden jeg spammer forummet :) Men der vil sikkert komme nogle flere hen ad vejen :)

Endnu engang - tusind tak for al jeres hjælp ! Jeg har fået en MEGET bedre indsigt i modeller + visuelt extraudstyr (fuldkåbe).

Mads

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
« Svar #11 Dato: Juni 18, 2008, 02:19:15 pm »
Jeps, det er mig, der er Rorschach på Motorcykler.dk :)

Der er i øvrigt meget mere extraudstyr end fuldkåber. Både på den visuelle og den performencemæssige side. Du kan roligt glæde dig. Du er på vej ind i en fantastisk verden af leg og glæde, som dog godt kan komme til at koste lidt :wink:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #12 Dato: Juni 18, 2008, 03:03:07 pm »
Du er på vej ind i en fantastisk verden af leg og glæde, som dog godt kan komme til at koste lidt :wink:

Lidt... Er det nu ikke en underrivelse  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #13 Dato: Juni 18, 2008, 09:56:41 pm »
det er ikke dyrere end man selv gør det til :rolleyes:
bare svært at lade være med alle de flotte ting og sager :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #14 Dato: Juni 19, 2008, 11:17:53 am »
det er ikke dyrere end man selv gør det til :rolleyes:
bare svært at lade være med alle de flotte ting og sager :mrgreen:

Hos mig er det som regel dobbelt så dyrt som jeg gør det til, aftalen med konen, lyder på at hun må købe møbler el.lign for det samme som jeg propper i mc'en

Vi har bl.a fået nye sofaer med m.m.
(sorry for spam) :whatever:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....