Forfatter Emne: Dækskifte blev til stort service...  (Læst 5447 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
Re: Dækskifte blev til stort service...
« Svar #15 Dato: Juni 16, 2008, 01:55:39 pm »
Godt vedlikehold er tingen.
Min SV650S gikk 24500km uten at kjedet skulle byttes. Mon tro om den nye eier kjører på dette enda?

Jeg rengjør grundig noen ganger i sesongen, og er påpasselig med å smøre for hver 500km eller så.
Kjører kun i tørt vær.

Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #16 Dato: Juni 16, 2008, 07:06:07 pm »
Jeg bruger Castrol Chain Wax og smører ca når den begynder at blive blank - gerne før. Det passer med smøreinterval på ca 300km - og mit kædekit blev skiftet i lørdags efter 27.000km med min kørestil. Det vil sige meget motorbremse og masser af wheelies og andre former for voldtægt.

Jeg købte en Iris XW kæde, SuperSprox 42t bagtandhjul og JT 17t fortandhjul for 1300 kroner hos LC Racing i Næstved. Montering tog mig 20 minutter...

Man skal hellere smøre for ofte end for sjældent!
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #17 Dato: Juni 16, 2008, 08:34:09 pm »
Jeg bruger Castrol Chain Wax

Det gjorde jeg også, var meget tilfreds med det. Har skiftet til Drylube nu, kæden har det fint, det sviner ikke, men jeg er spændt på hvor længe den holder. Hvis ikke den holder længe nok efer min mening, skifter nok tilbage til Chain Wax på næste kæde. Indtil videre skal Dryluben dog ha lov at vise hvad den dur til.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

billie_joe

• Plastikrocker
    • http://www.sjukkerne-mc.dk
« Svar #18 Dato: Juni 16, 2008, 08:55:21 pm »
Er snart oppe og runde de 16000km, hvor de 2000 af dem har været i regnvejr, renser og smører den når det ser ud som om den trænger, måske hver 1000?

Bruger Motul rens of konservering (eller hva faen det hedder) har absolut ingen problemer endnu.

varmer

• Søndagskører
  • **
« Svar #19 Dato: Juni 17, 2008, 10:29:38 am »
Så fik jeg den endelig tilbage. 4500 bobbies blev det for at få skiftet bagdæk og komplet kædekit inkl. montering. Er egentlig meget godt tilfreds fordi de har en super service derinde, til trods for at det sprængte budgettet fuldstændig.

Ikke nok med det så gennemgik han cyklen og fortalte en masse gode råd om vedligeholdelse osv. Han nævnte endda at cyklen har fået hældt for meget olie på og for lidt kølervæske ved sidste service (ved godt man muligvis selv skal tjekke disse ting, men som første gangs køber er det ikke liiige det man tænker på når man står med en splinterny cykel, men det ved man nu).

Også er det man spørger sig selv: Hvad i alverden har Enghave gang i? Hvordan kan det være at de laver så sjuskede service? Det er ikke særlig betryggende især ikke når det kommer til motorcykler hvor alt bare skal spille, og margin til fejl er meget lille. Jeg kan på ingen måde vide om hvorvidt de lige har glemt at tjekke at oliefilteret er spændt ordenligt på eller ej. Ved godt at det er begrænset, hvad for lidt kølervæske og for meget olie kan skade på cyklen, men synes på ingen måde det er acceptabelt. Måske er det bare mig der er for pernitten, men jeg ved da godt hvor jeg skal have lavet mit næste service henne, og det er ikke hos Engahve ;).

Beklager det sure opstød.

Damage

• Gæst
« Svar #20 Dato: Juni 17, 2008, 11:21:55 am »
Jeg bruger også Fa Moto-Sport og jeg er meget tilfreds med deres service.  :thumbsup:

Kristensen

• Søndagskører
  • **
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7347
« Svar #21 Dato: Juni 17, 2008, 10:34:23 pm »
Hej

Jeg fik skiftet kædekit på min SV1000'er ved 12000 km service.

Jeg er nok heller ikke dansk mester i kædesmøring - der går nok 1000-1500 km mellem jeg får smurt den (men jeg kører heller aldrig i regnvejr)...

Med hensyn til FA Moto så har jeg ikke noget at udsætte på det arbejde de udfører, men de er nogle sløve padder som man skal holde i ørerne. Jeg synes ikke at de har været så gode til at overholde aftaler med hensyn til tiden.

God aften - Kristensen