Forfatter Emne: Så har den bette været på rullefelt...  (Læst 4397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Så har den bette været på rullefelt...
« Dato: Juni 09, 2008, 09:30:52 pm »
Havde bestilt tid til en indjustering hos Fa.moto Sport i dag, da jeg tænkte motoren kunne have godt af det.
Afleverede den i morges kl 8, hvor Ib fortalte at de først ville tage den på rullefelt for at se hvordan den gik, og så ringe hvis der skulle skiftes noget.
Han ringede sidst på dagen og fortalte at der ingen grund var til at justere den, da den stod nær perfekt.
Hvilket jo er alletiders, så ingen grund til de bekymringer jeg havde gået med  :whatever:
At han så først fik kigget på den 16,45, synes jeg er lidt for dårligt, da vi havde aftalt kl 9. Hvad nu hvis der skulle laves mere ved den, så skulle de have beholdt den på værkstedet.
Ib virker meget rar og det virker som om han har meget forstand på motorcykler, men synes det virker som om de godt kunne bruge en ekstra mand derude. Der var ikke meget tid til snak, ville egentlig gerne have hørt lidt om bedre affjedring, nu da det ikke kom til at koste noget specielt at "lave" motoren. (Har nemlig lidt penge jeg gerne vil smide efter cyklen, så tænkte affjedring og bremser måtte være det næste.) Opgav at snakke med de 2 yngre mænd der var der, stillede man et spørgsmål, skulle de alligevel ud have svaret hos Ib...

Da jeg først kom og hentede cyklen, 3 min i luk, kunne jeg ikke få mig til at stille alle mine spørgsmål, så dem må I trækkes med nu  :innocent:
Hvor læser jeg max nm? Og kan det virkelig passe at den smider 71,4hk på baghjulet, synes det lyder af "meget"... Men det er måske forskelligt fra bænk til bænk...? Og passer det at den står nær perfekt? Er ikke verdensmester i at kigge på målinger, men jeg kan da se at det ikke er helt a h til...  :thumbsup:

Andre der har fået målt deres små SVin?

(Og nej, dette er ikke en min pik er den længste tråd, bare ren nysgerrighed   :whatever:  :orkester:)
« Senest Redigeret: Juni 09, 2008, 10:13:53 pm af Lasset »
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #1 Dato: Juni 09, 2008, 09:41:02 pm »
For f mand... Så virker det upload sted heller ikk... Typisk :)
Nogen der kender et godt sted, så jeg kan få uploadet et billede af udskriften...?
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #2 Dato: Juni 09, 2008, 09:57:22 pm »
kan du ikke bare uploade det i selve tråden ?
(se "additional options" når du er inde og redigere dit indlæg

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #3 Dato: Juni 09, 2008, 10:12:30 pm »
Ahh, det var smart... Så lykkedes det endelig.
Takker for hjælpen!
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #4 Dato: Juni 09, 2008, 10:38:13 pm »
Er det mig der fatter nada ? Det ligner noget fra en Harley - der er da ingen SV´ere der falder af ved 5000 o/min ???
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #5 Dato: Juni 09, 2008, 11:53:25 pm »
Hmm nej der er et eller andet vi ikke lige tager højde for her eller at skalaen er helt forkert  :huh:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Damage

  • Gæst
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #6 Dato: Juni 10, 2008, 07:56:03 am »
Skalaen mht. omdrejninger virker ikke rigtig, men selve kurven ser fin ud (ingen huller i nm kurven, som betyder
at den trækker helt jævnt).

De 71,4 hk er målt på krumtappen. Den har nok ca. 65 hk på baghjulet.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #7 Dato: Juni 10, 2008, 10:15:18 am »
Skalaen mht. omdrejninger virker ikke rigtig, men selve kurven ser fin ud (ingen huller i nm kurven, som betyder
at den trækker helt jævnt).

De 71,4 hk er målt på krumtappen. Den har nok ca. 65 hk på baghjulet.

de fleste sv650'ere har omkring 70 på hjulet.. så det er ikk ehelt ved siden af.. (det viser sig at de åbenbart sparsomt oplyst fra fabrikkens side.. )

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #8 Dato: Juni 10, 2008, 10:20:36 am »
Citér
Skalaen mht. omdrejninger virker ikke rigtig, men selve kurven ser fin ud (ingen huller i nm kurven, som betyder
at den trækker helt jævnt).

De 71,4 hk er målt på krumtappen. Den har nok ca. 65 hk på baghjulet.
Citér
de fleste sv650'ere har omkring 70 på hjulet.. så det er ikk ehelt ved siden af.. (det viser sig at de åbenbart sparsomt oplyst fra fabrikkens side.. )

Havde nemlig osse kun regnet med ca. 65hk. Plejer man ikke at sige ca. -10% fra krumtappen til hjulet....?
Går da osse ud fra at de har målt på hjulet, en måling på krumtappen er vel ikke sådan lige til...

Citér
Er det mig der fatter nada ? Det ligner noget fra en Harley - der er da ingen SV´ere der falder af ved 5000 o/min ???
Den har jeg osse godt studset over! Nogen der har en god forklaring på det?
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Damage

  • Gæst
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #9 Dato: Juni 10, 2008, 11:13:12 am »
Skalaen mht. omdrejninger virker ikke rigtig, men selve kurven ser fin ud (ingen huller i nm kurven, som betyder
at den trækker helt jævnt).

De 71,4 hk er målt på krumtappen. Den har nok ca. 65 hk på baghjulet.

de fleste sv650'ere har omkring 70 på hjulet.. så det er ikk ehelt ved siden af.. (det viser sig at de åbenbart sparsomt oplyst fra fabrikkens side.. )

På udskriften står der "crankshaft"...

Damage

  • Gæst
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #10 Dato: Juni 10, 2008, 11:16:23 am »
Citér
Skalaen mht. omdrejninger virker ikke rigtig, men selve kurven ser fin ud (ingen huller i nm kurven, som betyder
at den trækker helt jævnt).

De 71,4 hk er målt på krumtappen. Den har nok ca. 65 hk på baghjulet.
Citér
de fleste sv650'ere har omkring 70 på hjulet.. så det er ikk ehelt ved siden af.. (det viser sig at de åbenbart sparsomt oplyst fra fabrikkens side.. )

Havde nemlig osse kun regnet med ca. 65hk. Plejer man ikke at sige ca. -10% fra krumtappen til hjulet....?
Går da osse ud fra at de har målt på hjulet, en måling på krumtappen er vel ikke sådan lige til...

Citér
Er det mig der fatter nada ? Det ligner noget fra en Harley - der er da ingen SV´ere der falder af ved 5000 o/min ???
Den har jeg osse godt studset over! Nogen der har en god forklaring på det?


Jeg har fået målt min SV1000S hos FA og deres rullefelt måler både på hjulet og på krumtappen.

Du kan køre ned til dem og få et udskrift på hvad den har på hjulet.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #11 Dato: Juni 10, 2008, 11:58:08 am »
Min målt hos Enghave i 2004 eller 2005  :undecided:
73,9 på baghjulet og 79,9 på krumtappen...........  den har nok været lidt optimistisk  :undecided:
Vi var flere der rullede samme dag, oldschool'en lå så vidt jeg husker 4-5 hk under sprøjtmodellen.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #12 Dato: Juni 10, 2008, 02:05:15 pm »
Citér
Jeg har fået målt min SV1000S hos FA og deres rullefelt måler både på hjulet og på krumtappen.

Du kan køre ned til dem og få et udskrift på hvad den har på hjulet.

Ved du hvordan de bærer sig ad med at måle på krumtappen?
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

Damage

  • Gæst
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #13 Dato: Juni 10, 2008, 02:07:23 pm »
Citér
Jeg har fået målt min SV1000S hos FA og deres rullefelt måler både på hjulet og på krumtappen.

Du kan køre ned til dem og få et udskrift på hvad den har på hjulet.

Ved du hvordan de bærer sig ad med at måle på krumtappen?

Nej, men jeg kunne forestille mig at det er en beregning.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Så har den bette været på rullefelt...
« Svar #14 Dato: Juni 10, 2008, 03:30:57 pm »

Nej, men jeg kunne forestille mig at det er en beregning.

Så måler de jo ikke på krumptappen  :blink: