Forfatter Emne: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump  (Læst 11280 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Dato: Juni 03, 2008, 08:59:34 am »
(Se også tråd på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=83700)

Hej forum,

Min PC og jeg har bonded lidt her til aften og jeg har lavet nogle ændringer til mit fuel map og fejlsøgt en lille irriterende "bug" jeg har i mit el-system. Jeg vil blot dele mine fund med jer.

Ligeledes vil jeg også godt høre om nogen af jer har haft tilsvarende problemer med opstart og PC som jeg beskriver herunder.

Powercommander Downloads: http://www.powercommander.com/powercommander_iii_usb/powercommander_general_downloads.aspx

Problemer:

  • MC føles som om den drukner ved rolige igangsætninger med minimal gasgivning (10-20% på rullen)
  • Motoren tørner 3-4 gange før den starter - uden PC startede ved 1 rotation

Først koblede jeg 9V batteriet til og sørgede for at tage backup af mit Mr. Dyno custom map. Dernæst opdaterede jeg PC'ens firmware med den man kan hente fra ovenstående link. Der var en del versioner til forskel - man kan dog ikke se en versions-log. Så jeg har ikke nogen ide om hvad for nogle bugs som er blevet rettet.

Problem nr. 1:

Jeg gennemgik jeg mine maps for begge cylindre og konstaterede at der blev tilføjet mellem 8 og 18 enheder benzin i området hvor jeg følte at den druknede. Jeg reducerede disse værdier med 5 og de afhjalp næsten problemet. Jeg prøver at skrue lidt mere ned i aften.

Problem nr. 2:

Jeg havde læst om flere mennesker som havde problemer med dårlig jord på deres PC. Det fik deres maskiner til at tørne flere gange end normalt efter at de havde fået PC på. Jeg rensede derfor batteripolerne hvor jorden er forbundet uden resultat. Opdateringen af firmware på PC'en gjorde heller ikke nogen forskel. Jeg prøvede derfor at sætte 9V batteriet i PC-strømledningen og så startede SVinet som en mis!!!

Jeg kan derfor konstatere at problemet er et spørgsmål om at PC'en får for lidt strøm under start. Mit multimeter kan ikke måle særligt mange amp. så jeg kan ikke rigtigt teste - jeg tror bare at jeg køber et nyt og håber på at det løser problemet.

Der sidder også en anden lus på - polen på batteriet. Jeg tror at den går til min alarm og jeg har desuden overvejet om det kan have noget med problmet at gøre. Der var dog ikke noget problem med start inden jeg fik monteret PCen.

Fuel Accelerator Pump

Det er en ny feature som Dynojet har lavet til Powercommanderen - man kan slå den til ved hjælp af software man kan hente på ovenstående link. Er der nogen der ved hvad det er? Jeg har hørt tale om at det skulle være en elektronisk efterligning af en lignende funktion på en karburator... Men det ved jeg ikke hvad er for noget - jeg er fra EFI generationen  :undecided:
« Senest Redigeret: Juni 03, 2008, 04:49:12 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #1 Dato: Juni 03, 2008, 09:33:43 am »
- jeg er fra EFI generationen  :undecided:

Jeg er fra C64 generationen  :mrgreen: - sorry for spam
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #2 Dato: Juni 03, 2008, 09:51:47 am »
- jeg er fra EFI generationen  :undecided:

Jeg er fra C64 generationen  :mrgreen: - sorry for spam

*LOL* Så længe at du ikke sværger til Playstation generationen... Det er på grund af de røvhuller at der er kommet ufo'er og rumvæsner i min Indiana Jones film "#¤)"#¤%")(%¤U?!¤?)#!¤!)?¤?"!¤?"!%  :brok: :brok: :brok: :brok: :brok: :brok:

Hvad sker der for det?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #3 Dato: Juni 03, 2008, 10:28:17 am »
Du har betalt mange penge for et stykke arbejde hos Mr. Dyno og det er der garanti på, så hvis det
var mig som havde de problemer med PC ville jeg køre ned til Mr. Dyne og få det rettet på garantien.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #4 Dato: Juni 03, 2008, 10:48:23 am »
Du har betalt mange penge for et stykke arbejde hos Mr. Dyno og det er der garanti på, så hvis det
var mig som havde de problemer med PC ville jeg køre ned til Mr. Dyne og få det rettet på garantien.

Fik den monteret hos Alex MC... Det var i den forbindelse problemet opstod. Mr. Dyno kørte den bare til men kommenterede på problemet som at det skulle jeg ikke tænke på da jeg spurgte...  :thumbsdown:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #5 Dato: Juni 03, 2008, 11:12:52 am »
Du har betalt mange penge for et stykke arbejde hos Mr. Dyno og det er der garanti på, så hvis det
var mig som havde de problemer med PC ville jeg køre ned til Mr. Dyne og få det rettet på garantien.

Fik den monteret hos Alex MC... Det var i den forbindelse problemet opstod. Mr. Dyno kørte den bare til men kommenterede på problemet som at det skulle jeg ikke tænke på da jeg spurgte...  :thumbsdown:

Okay, det er sku´da irriterende.  :undecided:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #6 Dato: Juni 03, 2008, 11:21:59 am »
Du har betalt mange penge for et stykke arbejde hos Mr. Dyno og det er der garanti på, så hvis det
var mig som havde de problemer med PC ville jeg køre ned til Mr. Dyne og få det rettet på garantien.

Fik den monteret hos Alex MC... Det var i den forbindelse problemet opstod. Mr. Dyno kørte den bare til men kommenterede på problemet som at det skulle jeg ikke tænke på da jeg spurgte...  :thumbsdown:

Okay, det er sku´da irriterende.  :undecided:

Ja, men i det mindste ved jeg hvad problemet er... PC'en får ikke strøm nok når jeg starter maskinen op... Det er garanteret batteriet som er halvfærdigt... Jeg har adrig skiftet det og det er en K3'er  :wink: Det kan være at det tog lidt for hårdt på det at Alex lavede en masse opstarter uden at køre særligt langt da han monterede PC'en.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #7 Dato: Juni 03, 2008, 01:16:28 pm »
Du har betalt mange penge for et stykke arbejde hos Mr. Dyno og det er der garanti på, så hvis det
var mig som havde de problemer med PC ville jeg køre ned til Mr. Dyne og få det rettet på garantien.

Fik den monteret hos Alex MC... Det var i den forbindelse problemet opstod. Mr. Dyno kørte den bare til men kommenterede på problemet som at det skulle jeg ikke tænke på da jeg spurgte...  :thumbsdown:

Okay, det er sku´da irriterende.  :undecided:

Ja, men i det mindste ved jeg hvad problemet er... PC'en får ikke strøm nok når jeg starter maskinen op... Det er garanteret batteriet som er halvfærdigt... Jeg har adrig skiftet det og det er en K3'er  :wink: Det kan være at det tog lidt for hårdt på det at Alex lavede en masse opstarter uden at køre særligt langt da han monterede PC'en.

Det lyder bare underligt at en PC skulle være så stor en strømsluger...  :undecided:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #8 Dato: Juni 03, 2008, 02:36:31 pm »
Du har betalt mange penge for et stykke arbejde hos Mr. Dyno og det er der garanti på, så hvis det
var mig som havde de problemer med PC ville jeg køre ned til Mr. Dyne og få det rettet på garantien.

Fik den monteret hos Alex MC... Det var i den forbindelse problemet opstod. Mr. Dyno kørte den bare til men kommenterede på problemet som at det skulle jeg ikke tænke på da jeg spurgte...  :thumbsdown:

Okay, det er sku´da irriterende.  :undecided:

Ja, men i det mindste ved jeg hvad problemet er... PC'en får ikke strøm nok når jeg starter maskinen op... Det er garanteret batteriet som er halvfærdigt... Jeg har adrig skiftet det og det er en K3'er  :wink: Det kan være at det tog lidt for hårdt på det at Alex lavede en masse opstarter uden at køre særligt langt da han monterede PC'en.

Det lyder bare underligt at en PC skulle være så stor en strømsluger...  :undecided:

Det tror jeg bestemt heller ikke at den er - det er jo bare mikroelektronik. Måske jeg skulle prøve at måle på batteriet når jeg starter og se hvad der sker...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #9 Dato: Juni 03, 2008, 02:53:50 pm »
MIn SV'er holder også derhjemme - den tørner også starteren MANGE gange uden at der sker noget.. - Min har også været startet mange gange uden at komme ud og køre..

Den har stået til opladning hele natten - håber at det har hjulpet.!

...har i øvrigt også PC på..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #10 Dato: Juni 03, 2008, 04:02:27 pm »
Jeg syntes faktisk også min blev lidt længere om at starte efter montering af PC, men nu har jeg kun haft PC'en på i 2 dage, så yderligere test skal vist lige gøres.  :P

Min teori, hvis jeg må komme med den, er at PC'en ikke er aktiv før motoren kører (med mindre man sætter 9v batteriet på).
Derfor, når du starter, skal PC'en lige "vågne", før den begynder at sende benzin til motoren.
PC'en er jo koblet ind i mellem den normale ECU og så indsprøjtning, så hvis PC'en ikke er aktiv, så får motoren vel heller ikke benzin  :huh:

Det er min teori, som jeg lige har udtænkt.  :mrgreen:

Man burde kunne efterprøve ved bare at afmontere stel-kablet til PC'en og se hvad der sker.

Mht. til fuel acceleratoren, så er det ikke helt nyt, kom for nogle år siden.
Prøvede selv at lægge det på PC'en på min SV, men kunne ikke mærke forskellen.
Tror nok pointen er at give bedre accelerationer når man går fra lidt gas til meget gas hurtigt (altså "hård" gasgivning)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #11 Dato: Juni 03, 2008, 04:37:29 pm »
Min teori, hvis jeg må komme med den, er at PC'en ikke er aktiv før motoren kører (med mindre man sætter 9v batteriet på).
Derfor, når du starter, skal PC'en lige "vågne", før den begynder at sende benzin til motoren.
PC'en er jo koblet ind i mellem den normale ECU og så indsprøjtning, så hvis PC'en ikke er aktiv, så får motoren vel heller ikke benzin  :huh:

Det kan du meget vel have ret i - i så fald er det da åndssvagt at den ikke er koblet til tændingen i stedet for så den "booter" sammen med benzinpumpen...  :?

For at støtte op om den teori har jeg hørt mange mennesker tale om at tænde inden benzinpumpen er færdig med at teste. Dette har jeg dog ikke prøvet...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #12 Dato: Juni 03, 2008, 07:39:25 pm »
Dette 9volt batteri i snakker om hvor skal det sidde ?

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #13 Dato: Juni 03, 2008, 08:38:51 pm »
Dette 9volt batteri i snakker om hvor skal det sidde ?

Mvh Henrik

Den ser sådan her ud og følger med i pakken når man køber en PowerCommander... Den skal blot sættes i multistikket på Powercommanderen.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Powercommander, Jord, Firmware og Fuel Accelerator Pump
« Svar #14 Dato: Juni 03, 2008, 09:06:57 pm »
Jeg har skrevet til DynoJet support for at høre om de ved hvad man skal gøre ved problemet. Der er en anden på MCG som skriver til Mr. Dyno... Vender tilbage...

:: EDIT ::

Jeg har også lige skrevet til Dot-E i Ulfsborg for at høre om de har en løsning...
« Senest Redigeret: Juni 03, 2008, 09:34:17 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4