Forfatter Emne: Nøgen cykel + insekter = AARGH!!  (Læst 2361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hasse

• Scooterfjæs
  • *
Nøgen cykel + insekter = AARGH!!
« Dato: Juni 01, 2008, 12:52:46 pm »
Har de vise folk på siden her nogle gode tips til at få fjernet alle de fordømte insekter der bliver smadret ind omkring forlygte, ledninger, kabler osv..?

Jeg vasker og pudser ofte cyklen så den er altid pæn, men der sidder stadig en hel koloni af døde insekter derinde. Findes der noget man kan sprøjte på eller noget så ma kan skylde efter med vand og så er det væk?

Rasmus S

• Roadracer
Re: Nøgen cykel + insekter = AARGH!!
« Svar #1 Dato: Juni 01, 2008, 01:12:28 pm »
Til lygten kan du når du vasker cyklen, gøre en avis våd, og dække lygten ind i det. Det opløser de døde dyr, og gør det meget nemmere.
Men med hensyn til dine kabler osv, så er der vel kun den hårde måde(vand og knofedt). Eller tage dem med det samme du er kommet hjem, hvor dine roadkills stadig er friske :)

Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #2 Dato: Juni 01, 2008, 02:05:05 pm »
Har de vise folk på siden her nogle gode tips til at få fjernet alle de fordømte insekter der bliver smadret ind omkring forlygte, ledninger, kabler osv..?

Jeg vasker og pudser ofte cyklen så den er altid pæn, men der sidder stadig en hel koloni af døde insekter derinde. Findes der noget man kan sprøjte på eller noget så ma kan skylde efter med vand og så er det væk?

Knofedt og en gammel t-shirt når du har skyllet autoshampoo'en af.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #3 Dato: Juni 01, 2008, 06:00:36 pm »
Jeg har købt noget spray fra Louis, men har ikke rigtig haft muligheden for at afprøve det... Du får lige besked når jeg har haft gang i dåsen :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juni 02, 2008, 09:39:42 am »
det crome look'a'like(sidespejlene og kanten på forlygten) kan går lidt lettere med autosol - ellers en blød borste og sæbevand - radiatoren kan godt få en tur med en list hård børste
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

svtøz

• Søndagskører
  • **
    • http://www.blåbjerg-mc.dk/
« Svar #5 Dato: Juni 02, 2008, 01:28:24 pm »

Jeg har haft KÆMPE god erfaring med at vaske cyklen, og der efter gnide Plexus på, så næste gang du vasker cyklen så ryger fluerne af uden at skulle bruge knofedt, Det samme glæder dit visir det er bare et vidunder middel! :thumbsup:
"Ethvert menneske er idiot fem minutter hver dag. Klogskab består i ikke at overskride denne grænse”

Blinklys

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juni 02, 2008, 02:24:07 pm »
Måske er det bare mine insekter, der ikke når at blive indgroet nok... men en klud og lidt varmt vand har altid virket for mig :wink:

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: Juni 02, 2008, 02:36:28 pm »
vand og sæbe  :(

Det er lidt øv nogen gange, når man ikke når det i tide, men det er nu engang deres hævn......lidt irritation for et insekt-liv.....sataner.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....