Forfatter Emne: Gearing/nyt kædekit, men hvilket/hvor?  (Læst 4427 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
Gearing/nyt kædekit, men hvilket/hvor?
« Dato: Maj 30, 2008, 05:24:55 pm »
Hejsa

NU er det efterhånden på tide med et nyt kædekit til SV'eren. Jeg har i den forbindelse et ønske om at geare cyklen, og gå en tand op på baghjulet. Dvs. at bagtandhjulet altså skal have 46 tænder. Men hvor finder jeg det? Ved f.eks. Louis er bagtandhjulet med 45 tænder, og kan ikke ændres - sådan er det også mange andre steder. Er der nogle der har et bud på hvor jeg finder et godt kit, med mulighed for 46 tænder bag?

På forhånd tak!

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Gearing/nyt kædekit, men hvilket/hvor?
« Svar #1 Dato: Maj 30, 2008, 05:48:48 pm »
Hejsa

NU er det efterhånden på tide med et nyt kædekit til SV'eren. Jeg har i den forbindelse et ønske om at geare cyklen, og gå en tand op på baghjulet. Dvs. at bagtandhjulet altså skal have 46 tænder. Men hvor finder jeg det? Ved f.eks. Louis er bagtandhjulet med 45 tænder, og kan ikke ændres - sådan er det også mange andre steder. Er der nogle der har et bud på hvor jeg finder et godt kit, med mulighed for 46 tænder bag?

På forhånd tak!

Hygge

Det er marginalt hvad du får ud af én tand bagpå, så jeg forstår ikke at du gider. Især ikke når man tager merprisen i betragtning.

Enhver forhandler med Renthal, AFAM osv burde kunne få det ønskede tandhjul hjem.
MC nøglen, Alex MC, ...
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #2 Dato: Maj 30, 2008, 06:05:16 pm »
Det er marginalt hvad du får ud af én tand bagpå, så jeg forstår ikke at du gider. Især ikke når man tager merprisen i betragtning.
Hmm... Jeg har bare læst lidt erfarringer bl.a. herinde med folk som er tilfredse med 46 bagtandhjulet. Jeg er bange for at det bliver træls at køre motorvej med den, hvis jeg f.eks. går op til 47... Som standard kører N'eren jo med 45 og S'eren med 44.

Enhver forhandler med Renthal, AFAM osv burde kunne få det ønskede tandhjul hjem.
MC nøglen, Alex MC, ...
Okay. Jeg må ud og finde en forhandler så.

Hygge

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
« Svar #3 Dato: Maj 31, 2008, 09:11:58 am »
Hmm... Jeg har bare læst lidt erfarringer bl.a. herinde med folk som er tilfredse med 46 bagtandhjulet. Jeg er bange for at det bliver træls at køre motorvej med den, hvis jeg f.eks. går op til 47... Som standard kører N'eren jo med 45 og S'eren med 44.

MC nøglen, Alex MC, ...

Hygge

Hvorfor kører S'eren kun med 44???

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #4 Dato: Maj 31, 2008, 09:27:49 am »

MC nøglen, Alex MC, ...

Hygge

Hvorfor kører S'eren kun med 44???
Fordi Suzuki godt selv kunne se at det var en touringcykel nu de havde smidt kåben på :wink: :mrgreen: Ej - pas. Men der er f.eks. også forskel på indstillingen af affjedringen når de forlader fabrikken.

Her er lidt bevis for de forskellige gearinger: http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=100411

Det lykkedes mig i går at finde en forhandler af AFAM kit, som gerne vedlægger andet bag- eller fortandhjul til samme pris: http://eracing.dk/eshop/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=110399&category_id=115230&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26
Desværre er der lidt lang leveringstid, så er ved at undersøge mulighederne på eBay.

Hygge

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Maj 31, 2008, 11:03:20 am »
Er 7-10 dage lidt lang leveringstid?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #6 Dato: Maj 31, 2008, 02:53:19 pm »
Ja, det synes jeg, når jeg står og skal bruge det  :mrgreen: Kæden kan ikke strammes mere, og jeg bruger cyklen hver dag...

Hygge

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #7 Dato: Juni 01, 2008, 09:47:02 pm »
Ja, det synes jeg, når jeg står og skal bruge det  :mrgreen: Kæden kan ikke strammes mere, og jeg bruger cyklen hver dag...

Køb et nyt kit NU og montér. Bestil 46-tanden og skift når det kommer....??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #8 Dato: Juni 01, 2008, 10:06:10 pm »

Køb et nyt kit NU og montér. Bestil 46-tanden og skift når det kommer....??
Var også en mulighed, men tror ikke han sælger tandhjul alene. Jeg må prøve at undersøge sagen lidt nærmere :D

Hygge