Politiet og de motorsagkyndige er ikke skyldige. Det er derimod etableringen af Borgerservicecentre i hver enkel kommune der har gjort det hele meget mere omstændigt (trods de troede på det modsatte). Forsøget på at etablere online bestilling og overblik ved booking af teori- og køreprøvetimer for både elever og lærere er faldet helt på jorden. Kørelærerne er pissed over at de ikke kan bestille prøver til et helt hold som i gamle dage. Det betyder færre elever og færre timer, da deres kalender SKAL stå åben for en potentiel prøve = mindre profit.
Politiet er også berørt, da det ligeledes er svært for dem at danne sig et overblik over behov samt formidling af sagkyndige etc.
Og så er der lige eleverne, som alle har det præcis som dig!
Hurraaa for revolutionen...
Nu er jeg så ikke helt enig i at det er Borgerservice´s fejl. Måske fordi jeg selv arbejder i sådan en biks. Jeg kan sige, at for Roskilde´s vedkommende er det netop problemet, at der ikke er nok sagkyndige, og det er politiets opgave, at stille disse til rådighed og sørge for, at behovet for flere sagkyndige bliver dækket. De skal dog have den relevante uddannelse og det er vist der det kniber. Når vi hos os, har rykket for kortere ventetid for køreprøver, (om det så er bil eller mc), får vi besked på, at de ikke har flere de kan trække på. Samtidig er det nye online system, som politiet skulle sørge for var parat til den nye kommunalreform 1/1-2007, ja det var ligesom ikke klar. Det ville være rart hvis det bare kørte, for det ville også aflaste borgerservicecentrene en del. De stakkels kørerlærer, skulle ikke sidde i lange køer og vente på, at det blev deres tur til at kunne booke tid. Forhåbentlig kommer det til at køre perfekt, når systemet kører som det skal, og flere og flere bruger det......og så håber vi alle selvfølgelig, at der kunne komme flere sagkyndige, det er så sur røv at vente på at kunne komme op til køreprøve !!!!!
Som en sidebemærkning kan jeg nævne, at kørerlærer fra bl.a. Solrød området køret til Roskilde og bookede tid til prøver sidste år, for der var kortere ventetid end hos dem selv, det gav bare ekstra lang ventetid, for så var der jo ikke plads til "vores" egne kørerlærer i byen.
Jeg vil lige nævne, at det overhovedet ikke er ment som et surt opstød, eller jeg føler mig truffet fordi jeg nu engang arbejder hvor jeg arbejder. Jeg er helt enig i, at mange ting i kommunerne (også den jeg selv er ansat i), kunne fungere meget bedre. Men det skal samtidig nævnes, at alt stadig er forholdsvis nyt, efter diverse sammenlægninger af både medarbejdere og opgaver.......vi sidder ikke og "drikker smøger og ryger kaffe" hele dagen. Det er faktisk temmelig stressende at arbejde i Borgerservice, da man skal have en meget bred viden, lige fra pas, kørekort, vielser, flytning, sygesikring, børneydelser, boligsikring, ejendomsbeskatning, helbredstillæg, refusion af kørsel, tandlæge om mange mange flere opgaver........og man skal have kendskab til lovgivningen på de forskellige områder......stadig ikke for at øffe, blot for at give en lille idé om hvordan virkeligheden ser ud for de ansatte i disse centre.
Men vil give dig helt ret og råbe i kor med dig: Hurraaa for revolutionen....
Håber snart du kan komme til prøve Terry, kender selv alt for godt (kan stadig huske det) hvor surt det er med ventetiden.......
Og sorry mit indlæg blev så langt.......