Forfatter Emne: Varmeisolere kåbe mod udstødning?  (Læst 3487 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Niemann

• Søndagskører
  • **
Varmeisolere kåbe mod udstødning?
« Dato: Maj 28, 2008, 04:10:05 pm »
Har lige fået fuldkåbe, og dele af udstødningen løber lidt tæt på den (2 cm ca.).

Mit spørgsmål er så hvad sådan noget til at varmeisolere hedder, og hvor man køber det?

Har set på andre mc med fuldkåbe, og der sidder en form for 'skum' med en foliebelægning...

Rasmus S

• Roadracer
Re: Varmeisolere kåbe mod udstødning?
« Svar #1 Dato: Maj 28, 2008, 04:24:37 pm »
Er det det bånd/tape som man kan isolere røret med. Som f.eks mange bruger i motorrummet på biler?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Brian Lund

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Maj 28, 2008, 04:30:40 pm »
Tror ikke det er nødvendigt på SVen? Jeg har ihvertfald ikke noget inden i min. Hvis du kører med anden fuld udstødninging skal jeg selvfølgeligt ikke kunne udtale mig om det.
SV1000S K6 - blå.

Niemann

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Maj 28, 2008, 04:45:17 pm »
Er det det bånd/tape som man kan isolere røret med. Som f.eks mange bruger i motorrummet på biler?

Det er ikke umiddelbart det man putter på udstødningen, men noget man klistre på kåben... Men kan da godt være at jeg kan bruge det du omtaler. Hvor kan man finde en der sælger det, og har forstand på om det kan bruges?

Niemann

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Maj 28, 2008, 04:48:18 pm »
Tror ikke det er nødvendigt på SVen? Jeg har ihvertfald ikke noget inden i min. Hvis du kører med anden fuld udstødninging skal jeg selvfølgeligt ikke kunne udtale mig om det.

Det er ikke original-kåben jeg har på - min går længere hen mod bagdækket, og det er der den bliver varm. Har nemlig mærket uden på kåben efter en kortere tur, og lakken bliver ret varm synes jeg. Er bange for at lakken vil boble op ved en hård tur... ville jo ikke være så fedt :(

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Maj 28, 2008, 04:49:44 pm »
Er bange for at lakken vil boble op ved en hård tur... ville jo ikke være så fedt :(

Det problem havde jeg nu ikke med min Poly26 kåbe. Det var dog med originaludstødning, men den er nu heller ikke ligefrem til at røre uden at få forbrændinger.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Niemann

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Maj 28, 2008, 05:37:47 pm »
Er bange for at lakken vil boble op ved en hård tur... ville jo ikke være så fedt :(

Det problem havde jeg nu ikke med min Poly26 kåbe. Det var dog med originaludstødning, men den er nu heller ikke ligefrem til at røre uden at få forbrændinger.

Har også original udstødning under kåben.. Den er kun lige lagt op, og det har ikke nogen indflydelse på kåben. Men hvis du (Smølfen) ikke har haft problemer med din poly26, så burde jeg vel heller ikke få det...

Tak for de hurtige svar...

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Maj 28, 2008, 09:39:31 pm »
Alu-tape eller alu-folie om du vil  :D Det burde klare sagen.
Kan sikkert købes hos T-hansen og den slags.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Maj 29, 2008, 03:59:21 pm »
Jeg tænkte ellers på Power Warp...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Maj 29, 2008, 06:50:10 pm »
Kan også bruges, men 218,- for 5 m  :dead: Når man kan nøjes med en strimmel alu-tape (kræver selvfølgelig at man har det liggende)  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Maj 29, 2008, 08:48:50 pm »
Kan også bruges, men 218,- for 5 m  :dead: Når man kan nøjes med en strimmel alu-tape (kræver selvfølgelig at man har det liggende)  :D
Ja okay kendte ikke lige til prisen :)